آزمایش زردی نوزاد مبانی توضیح داده شده است

اینکه زردی نوزاد چه قدر طول میکشد خوب شود، برای همه والدین سوال مهمی است؛ زیرا گاهی روند درمان و بهبودی زردی در برخی از نوزادان طولانی میشود؛ به طوری که حتی زردی نوزاد بعد از چهل روز ادامه دارد و کاملا رفع نمیشود. در پاسخ به این سوال که چه چیزهایی زردی نوزاد را تشدید می کند نیز باید بدانید که عدم تغذیه درست می تواند عامل مهمی بر تشدید بیماری باشد. بیلی روبین ماده ای است که در خون یافت میشود. هنگامی که عوارض رخ میدهد، معمولاً به دلیل مشکلات زمینه ای است و نه خود یرقان. زردی تا زمانی که بیشتر از 17 یا نهایتا 20 نباشد، خطرناک نیست، البته وقتی عدد زردی تا این حد زیاد است حتما باید اقدامات درمانی لازم، به سرعت انجام شود تا عدد زردی کم شود. برای مثال حتما باید از چشم بند و شورت ضد زردی استفاده نمود. حتما به علائم زردی و درجه زردی توجه کنید و مراقبتهای لازم را از کودک به عمل آورید. در حالت کلی دو الی سه روز زمان برای درمان زردی توسط دستگاه زردی نوزاد نیاز است اما ممکن است با توجه به شرایط نوزاد این زمان فتوتراپی بیشتر یا کمتر باشد. در فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد ، پوست نوزاد را در معرض نور با طول موج nm 520-400 قرار می دهند.

آمار نشان میدهد بیش از 70 درصد از نوزادانی که به دنیا می آیند با بیماری زردی مواجه اند و این موضوع برای والدین آنها بسیار نگران کننده است.دلگرم در این مقاله قصد دارد شما را با راهکار های مناسب برای درمان زردی در نوزادان آشنا کند.با مجله ی اینترنتی دلگرم همراه باشید. نوزادانی که در 24 ساعت اول زندگی خود دچار زردی می شوند، باید بیلی روبین را بلافاصله اندازه گیری کنند که این کار یا از طریق آزمایش پوست یا آزمایش خون انجام می شود. دستگاه فتوتراپی نام دیگر دستگاه زردی نوزاد می باشد و فتوتراپی به معنای تاباندن نور به پوست نوزادانی می باشد که دچار بالا رفتن بیش از اندازه بیلی روبین غفیر مستقیم شده اند . مهتابی هایی که در دستگاههای فتوترپی(زردی نوزاد) استفاده می شوند مهتابی های مخصوصی هستند و با مهتابی های معمولی متفاوت هستند. از جمله سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود اینکه آیا گروه خونی شما با کودکتا متفاوت است یا نه همچنین ممکن است برای تشخیص زردی از طریق اندازه گیری بیلی روبین فرزندتان اقدام نماید.

This was g᠎enerated by GSA Co​nt ent ​Ge nera tor DE MO.

این محدوده ممکن است بین آزمایشگاهها متفاوت باشد. معمولا زردی طبیعی (فیزیولوژیکی) بعد از ۱ یا ۲ هفته از بین میرود. تولد زودرس : نوزادی که قبل از ۳۸ هفته حاملگی متولد شده است ممکن است نتواند بیلی روبین را به همان سرعتی که نوزادان بلوغ انجام می دهند ، پردازش کند. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که همه نوزادان تازه متولد شده قبل از ترخیص از بیمارستان و بعد از ۳ تا ۵ روزگی حتماً از نظر ابتلا به زردی تحت معاینه و آزمایش زردی نوزاد قرار بگیرند تا در صورت بروز بیماری، هر چه سریع تر درمان شوند. وقتی گلبول های قرمز در پایان دوره عمر خود تجزیه می شوند، بیلی روبین قبل از رسیدن به کبد، محصول تجزیه سلول های قرمز خون است و بیلی روبین غیر کونژوگه یا غیرمستقیم نامیده می شود. تعداد کمی از سلول های قرمز خون ( گلبول های قرمز خون ) هر روز می میرند، و توسط گلبول های قرمز جوان جایگزین می شوند. این خون جایگزین خون آسیب دیده کودک با سلول های قرمز سالم است. This post was created ​by GSA  Con​tent᠎ Generator D​emover sion.

در این شرایط باید کودک خون دریافت کند و گلبول های قرمز سالم جایگزین خون آسیب دیده شوند. اما اگر این مشکل به دلیل بیماری زمینه ای ایجاد شود و یا نوزاد در معرض خطر انتقال بیلی روبین به مغز باشد، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد کند. وجود ترکیب بیلی روبین عامل زردی رنگ ادرار و رنگ قهوه ای مدفوع است. است. مانند همیشه، فتوتراپی عوارض دیگری دارد که به ندرت مشاهده می شوند. در واقع تا زمانی که کودک تحت نظر است و مدام عدد زردی او چک و ارزیابی میشود، جایی برای نگرانی نیست، زیرا به زودی بهبودی حاصل خواهد شد. زمانی که یرقان یا زردی نوزاد شدید باشد ممکن است او به درمان های دیگری نیز نیاز پیدا کند. در این صورت نوزاد آنتی بادی هایی را از مادر دریافت می کند که موجب تخریب گلبول های قرمز در او می شوند. در این مقاله سعی کردیم به این سوال که زردی نوزاد چه قدر طول میکشد به طور کامل پاسخ بدهیم؛ توصیه میکنیم برای درمان زردی نوزاد در وهله اول از تکنیک شیردهی مدام و مداوم استفاده کنید. بنابراین، درمان با چراغ سبز باید در آینده بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *