آنچه می توانید از تایگر وودز در مورد درمان زردی نوزاد بیاموزید

اگر زردی کودک خود را در خانه کنترل می کنید ، به یاد داشته باشید که اگر علائم زردی چشم نوزاد شما به سرعت بدتر شود یا تمایلی به تغذیه ندارد ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. لذا میبینید که یک زردی میتواند، بهراحتی تحت کنترل و درمان قرار بگیرد و از طرفی بیتوجهی به آن، چه صدمات جبرانناپذیری برای یک کودک ایجاد مینماید. چون کبد آنها رشد کافی نکرده است ، نمی تواند به همان سرعتی که بیلی روبین را تولید کرده ، دفع کند . نوزاد در بدو تولد بدلیل دریافت اکسیژن کافی از هوای آزاد نیازی به گلبول های اضافی نداشته و با تخریب آنها و کاهش میزان هموگلوبین و تبدیل هموگلوبین اضافی به بیلی روبین، زردی در نوزاد ایجاد می شود، ولی بدلیل عدم توانایی کافی کبد در دفع بیلی روبین در بدو تولد و کمبود فعالیت گلوکورونیک تراتسفر از در روزهای اول تولد عدم دفع بیلی روبین های اضافی زردی فیزیولوژیک ایجاد می شود. بیلی روبین عمدتا از طریق مدفوع دفع میشود. بیلی روبین رفته رفته از کبد و از طریق ادرار دفع می شود.  This article h​as be en creat᠎ed with t he help  of GSA  Content Gener​at or DE​MO!

نوزاد که درجه زردیاش از حد استاندارد بالاتر است باید از طریق نور یا به اصطلاح فوتوتراپی درمان شود . در صورت عدم درمان چنین زردی مشکلات بسیاری برای نوزاد پیش خواهد آمد؛ چرا که منجر به رسوب بیش از حد بیلی روبین در مغز خواهد شد. معنى كلمة قال. سریع ترین راه درمان زردی نوزاد. زردی نوزاد بیش از هر ناحیه ای از بدن روی چشم ها تاثیر می گذارد، و به هیچ وجه نباید به درمان زردی نوزاد بی تفاوت باشید بلکه باید هرچه سریع تر اقدامات لازم برای درمان هرچه سریع تر آن انجام دهید. اگر نمی توانید خودتان لکه ها را مدیریت کنید ، از یک دندان پزشک مشاوره بخواهید. آملا را بجوشانید، یک خمیر درست کنید و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به صورت روزانه میل کنید. با اجاره دستگاه زردی نوزاد دیگر نیازی به بستری شدن کودک دلبندتان در بیمارستان ها نمی باشد. پس از آن با ورود لامپ های فلوئورسنت به بازار، نوزاد را زیر نور این لامپ ها می خواباندند که تا حدودی به درمان زردی نوزاد کمک می شد. استفاده از این لامپ های مهتابی با خطراتی برای نوزاد همراه بوده است.

 Th​is  post was  done  by GSA Conte᠎nt​ G enerator D᠎em​over si​on!

که معمولا از نادران دیابتی یا نوزادانی که در شکم مادر با iugr یا محدودیت رشد داخل رحمی همراه بودند. این مورد یکی از علل مهم به وجود آورنده ی بیماری است ک با پرخونی نوزاد می تواند همراه باشد. در تعداد کمی از موارد ، زردی چشم نوزاد می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای باشد. تخمین زده می شود از هر 10 نوزاد 6 نفر مبتلا به زردی می شود که از این تعداد 8 نوزاد از 10 نوزاد قبل از هفته 37 بارداری زودرس متولد می شوند. در گذشته روش های سنتی مثل استفاده از برخی جوشانده ها در درمان زردی نوزاد به کار گرفته می شد. مسواک زدن مناسب می تواند فرد را از شر آن ها خلاص کند. دستگاه زردی تک لامپ و دو لامپ غیر استاندارد بوده و برای درمان زردی نوزاد تاثیری نداشته و سلامت را به خطر می اندازد. دستگاه زردی نوزاد با بهره گیری از لامپ هایی با طول موج مشخص و همچنین طراحی دقیق و کارامد، تمامی نواقص راهکار لامپ های فلوئورسنت را برطرف کرد. اما برخی دلایل در بروز زردی نوزاد وجود دارد که می توانیم از آنها به عنوان دلایل غیر حتمی یاد کنیم.

زردی گرفتن نوزاد باعث نگرانی اکثر والدین خواهد شد می خواهیم به روش های برطرف کردن این عارضه و خطرات مختلف آن برای سلامت کودک اشاره کنیم. اما سوالی که اینجا وجود دارد این است که دستگاه زردی نوزاد را باید اجاره کنیم یا بخریم؟ این نوع زردی ناشی از نارس بودن گلبولهای قرمز نوزاد است. و حدود دو سوم (۶۵ درصد) دچار زردی بالینی میشوند که به این نوع زردی فیزیولوژیک میگویند. والدین باید هوشیار باشند و توجهشان به رنگ پوست نوزاد بیشتر باشد روز شروع زردی نوزاد مهم است اینکه نوزاد در همان ۲۴ ساعت اول تولد، زردی گرفته است که غیر طبیعی است و پاتولوژیک محسوب میشود و یا بعد از ۲۴ ساعت اول گرفته است که فیزیولوژیک و طبیعی محسوب میشود. مراکز زردی در استان های کشور و دستگاه های فتوتراپی استاندارد بهترین گزینه برای کاهش زردی نوزاد می باشد . به این ترتیب میزان گلبولهای قرمز خود کاهش مییابد. شیردهی موثر و مکرر یک امر بسیار مهم درجهت کاهش بیلی روبین است زیرا به دنبال شیردهی خوب، نوزاد دفع بهتری داشته و زردی کاهش مییابد. این نوع از زردی قابل دفع شدن نمی باشد و می تواند در بدن نوزاد باقی بماند. 2 نوع فتوتراپی اصلی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *