آنچه گوگل می تواند در مورد درمان زردی نوزاد به شما بیاموزد

والدین عزیز می توانند از طریق اینترنت و با مراجعه به سایت اجارکس کلیه تجهیزات پزشکی را که در طول درمان بیمار خود به آن نیاز دارند اجاره نمایند. مرکز اجاره دستگاههای فتوتراپی نو و کم کارکرد درمان زردی نوزادان بهترین درمان بیماری زردی، نور درمانی یا فتوتراپی است. پیشینه:زردی در نوزادان تازه به دنیا آمده شایع است، زیرا کبد این نوزادان، توانایی پردازش کامل بیلیروبین را که محصول تجزیه گلبولهای قرمز خون است، ندارد. درمان زردی نوزادان در اغلب موارد ممکن است، اما در موارد شدید در صورتی که درمان نشود، میتواند بسیار خطرناک باشد. نوزادان دختر و پسر هیچکدام نمیتوانند در این ظرف ادرار کنند. در ادامه به برخی علت های بیمای زردی نوزاد خواهیم پرداخت. برخی خانواده ها توان پرداخت هزینه های نگهداری نوزاد خود برای بستری شدن تا زمان بهبودی کودک خود را ندارند .از این رو می توان فرزند خود را در منزل و با تهیه دستگاه فتوتراپی درمان نمایند . بسیاری از خانواده فرزند خود را در بیمارستان تا پایان مداوا نگهداری می کنند و کودک در ساعتهای مختلف با تجویز پزشک داخل دستگاه فتوتراپی قرار داده می شود. ᠎This c ontent was writt​en with GSA C᠎onte​nt Generator  DEMO !

زردی درجات مختلفی دارد و برای درمان این درجات مختلف باید از لامپ های مخصوص خود استفاده نمود. روش دیگر درمان زردی کودکان استفاده از دستگاه های تابش خورشیدی است که می توان آن ها را با راهنمایی بیمارستان از مراکز مخصوص مانند درمانگاه های کودکان تهیه کرد. آرد جو» از جمله موادی است که میتواند در درمان زردی مؤثر واقع شود به این صورت که آرد جوی نرم و الکشده را روی بدن نوزاد بهجز روی صورت و دور ناف میپاشند؛ این روش همراه نوردرمانی تأثیر و سرعت درمانی بیشتری خواهد داشت. زردی کلینیک در تلاش است که بتواند اقدام به اجاره دستگاه زردی نوزاد و اجاره دستگاه فتوتراپی در سرتاسر ایران نماید. والدین گرامی می توانند با اجاره دستگاه فتوتراپی در غرب تهران و نقاط دیگر در تهران و شهرستانها دستگه مناسب را برای هر تعداد روزی که می خواهند کرایه نباید و طبق تجویز پزشک در ساعت های مشخص فرزند خود را داخل دستگاه نگهداری نمایند. آكادمی اطفال توصیه می كند نوزادان تازه متولد شده از نظر یرقان طی معاینات معمول پزشکی و حداقل هر هشت تا 12 ساعت در بیمارستان بستری شوند.

اگر به نوزاد خود شیر نمی دهید، برای هفته اول هر 2 تا 3 ساعت 1 تا 2 اونس شیرخشک به کودک بدهید. چراغ های آبی برای نوزادان ایمن و موثر هستند و به پوست آنها آسیب نمی رسانند. فتوتراپی (نوردرمانی): فتوتراپی درمان رایج برای کاهش سطح بیلی روبین در نوزادان است. عوارضی که رخ میدهد، معمولاً به دلیل مشکل اساسی و نه خود زردی است. دلیل این امر تکامل یافته نبودن کبد نوزاد است که توان از بین بدن عوامل زردی را ندارد. فوتوتراپی روشی است که در خانه هم انجام می شود، که نوزاد را با چشم های بسته و بدون لباس (فقط با پوشک) در این دستگاه قرار می دهند. در نتیجه این رنگدانه ها ( بیلی روبین ) در خون نوزاد تجمع کرده و در زیر پوست و سفیدی چشم رسوب می کند که این باعث زردی سفیدی چشم و پوست نوزاد می شود. غذای یک مادر حامله نه باید داغ باشد و نه سرد بلکه در حد معمول، گرم باشد بهتر است.

از خوردن غذاهای داغ پرهیز کنید: مصرف غذا بصورت داغ( بطور معمول گرم باشد اشکالی ندارد ولی داغ نباشد) میتواند باعث ایجاد زردی در نوزاد بشود. به طور کلی گفتنی است؛ مادر نوزادی که زردی دارد، باید از مصرف غذاهای گرمی پرهیز کند و سهم غذاهای خنکی را افزایش دهد تا طبع شیر او خنکتر شود؛ البته در این مورد، توجّه به مزاج مادر و ظرفیت تحمّل کبد او بسیار مهم است و نباید در این کار افراط کرد؛ به نحوی که مادر دچار علایم غلبه سردی در بدنش شود (خواب آلودگی، احساس کسالت و کوفتگی، افسردگی، احساس سرما در بدن، رنگ پریدگی، نفخ معده، زیاد و کم رنگ شدن ادرار و …)؛ در این رابطه میتوان از خوراکیهای مختلفی استفاده کرد؛ از جمله: آش یا سوپ جو؛ خیار؛ هندوانه؛ آب زرشک طبیعی؛ آب انار ملس طبیعی؛ مرکّبات؛ خرفه یا گشنیز و غیره. در این بیماری رنگ صورت و یا تمامی بدن نوزاد زرد می شود. قیمت این مدل از دستگاه ها بر اساس داشتن تایمر و دماسنج و همچنین مدل مهتابی هایی که در آنها بکار رفته است می تواند از حدود 600000 تا 1600000 هزار تومان متغیر باشد. وسیلهای که بیشتر ما میشناسیم دستگاه فتوتراپی با نورماورای بنفش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *