آنچه یونانیان باستان درباره درمان زردی نوزاد می دانستند که شما هنوز نمی دانید

زردی نوزاد تازه متولد شده بسیار شایع است و می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که نوزادان سطح بالایی از بیلی روبین در خون خود داشته باشند ، این ماده به رنگ زرد است که در هنگام تجزیه طبیعی گلبول های قرمز تولید می شود. این ماده با داشتن قندهایی چون مانیتول یکی از درمان های مهم برای زردی به شمار می رود که چنانچه به روش بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد، بسیار موثر خواهد بود و امروز جنبه درمانی آن هم به صورت علمی به اثبات رسیده است. برای زردی نوزاد چی خوبه مادر بخوره. تغذیه مکرر: تغذیه مکرر شیر بیشتری را برای کودک فراهم می کند و باعث مدفوع بیشتر می شود و میزان بیلی روبین دفع شده در مدفوع کودک افزایش می یابد. گاهی اوقات نوزاد به مقدار کافی شیر دریافت نمی کند و اگر شیر مادر کم باشد و در کنار آن شیر خشک استفاده نشود دفعات دفع هم کم می شود و بیلی روبین در بدن نوزاد همچنان باقی می ماند که در این صورت رسوب بیلی روبین باعث آن می شود و تنها روش درمانی افزایش تغذیه نوزاد با شیر مادر یا شیر خشک می باشد. خوردن این میوه ها در کودکان باعث می شود رنگدانه های شان روی پوست باقی بماند و پوست را به رنگ زرد دربیاورد.

و موجب تغییر رنگ پوست نوزادان در روزهای اول تولدشان می شود. در هنگام زردی، سفیدی چشم نوزاد زرد رنگ میشود. سلام خیلی ممنون از اینکه مارو از نگرانی در آوردین فقط میخواستم بدونم اینکه میگید ناسازگاری خونیه این مشکل چطور یا چه مدت طول میکشه تا به حالت عادی برگرده . نوزاد بیحال یا بیمار بهنظر میرسد یا بهسختی بیدار میشود. شیشه های این محفظه نور لامپ ها را از خون عبور نمی دهند و برای همراه نوزاد خطری ایجاد نمی کنند. ما از استراتژی جستوجوی استاندارد گروه نوزادان در کاکرین برای جستوجو در پایگاه ثبت مرکزی کارآزماییهای کنترل شده کاکرین (CENTRAL؛ شماره 5، 2017)؛ MEDLINE via PubMed (از 1966 تا 7 جون 2017)؛ Embase (از 1980 تا 7 جون 2017) و CINAHL (از 1982 تا 7 جون 2017) استفاده کردیم. گارنو | سرویس مادر و کودک – یکی از مشکلات شایعی که برای نوازدان تازه متولد شده ایجاد میشود، زردی است. اما گاهی نیز در ابتدای تولد میزان زردی به قدری کم است که والدین حتی به وجود آن شک نمیکنند و علائم آن را تشخیص نمیدهند. علت زردی در نوزادان | نوین طب ایران : سالانه والدین زیادی با دغدغه درمان زردی نوزاد تازه متولد شده مواجه هستند و اگر در چنین شرایطی قرار گرفته باشید حتما راهکارهای زیادی به شما معرفی شده و تا پایان آن درمان های خانگی و پزشکی زیادی را به کار گرفته اید. Post was gen erat ed  wi᠎th the help ᠎of GSA  Content G᠎en er at᠎or Demoversi on !

پس از تولد، کبد نوزاد شروع به انجام این کار می کند و چون ممکن است در برخی از کودکان ، کبد قادر به انجام موثر این کار نباشد ، زردی فیزیولوژیک نوزادان ایجاد می شود. معمولا در نوزادان زردی از سر شروع شده سپس در بدن و تا انگشتان پا گسترش می یابد. مشاهده کردن هر گونه علائم زردی در نوزاد در 24 ساعت اول تولد. تزریق داخل وریدی یک ایمونوگلوبولین ( پروتئین خون که می تواند سطح آنتی بادی ها را کاهش دهد) زردی را کاهش مي دهد و نیاز به تعویض خون را کاهش مي دهد، اگرچه نتایج قطعی نیستند. لامپهای مهتابی بر خلاف لامپهای رشته ای که 5 درصد انرژی را به نور تبدیل می کند قادرند 95 درصد انرژی را به نور تبدیل کنند. خون کامل به مفهوم آن است که از آن هیچ گونه فراورده ای تهیه نشده است.توجه داشته باشید که پلاکت ها و گلبول های سفید در 24 ساعت از نگهداری خون در یخچال 6-1 درجه فاقد کارایی می شوند.برخی از فاکتورهای انعقادی مانند فاکتورهای ناپایدار 5و8 بسرعت در دمای یخچال افت می کنند و روی همین اصل است که پلاکت و فاکتورهای انعقادی را بایستی حداکثر تا 8 ساعت از جمع آوری خون تهیه کرد.

عمر نگه داری خون کامل در نگه دارنده های ACDوCPDوCP2Dبه مدت 21روز و در نگه دارنده CPD-A1و محلول های افزودنی به ترتیب 35 و 42 روز می باشد. بعضی از بیماران که میشد در مراحل اولیه درمان شوند با مراجعه به این افراد وضعیت درمان بیماری خود را سختتر کردند. علایم اولیه کرنیکتروس شامل بیحالی، خوب شیر نخوردن و گاهی کاهش ریفلاکسهای نوزادی میباشد. همچنین تعداد گلبولهای قرمز نوزاد را افزایش و سطح بیلیروبین را کاهش میدهد. لازم به تذکر است که دستگاه های BiliChek ساخت شرکت PHILIPS و ساخت کشور آمریکا بوده و دارای تائیدیه های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین تائیدیه FDA آمریکا می باشد و از نظر دقت اندازه گیری به هیچ عنوان با دیگر دستگاه ها، مخصوصا دستگاه های ساخت کشور چین قابل مقایسه نیستند. در این شرایط معمولاً از فتوتراپی استفاده می شود. معمولاً درمان غیرضروری است. نوزادان مبتلا به این بیماری از نظر ظاهری علامت خاصی ندارند و به درمان خاصی نیز نیاز نخواهند داشت، فقط رژیم غذایی و داروهایی که مصرف میکنند باید تحت کنترل باشد و از مصرف مواد اکسیدان پرهیز کنند. از طرف دیگر تنفس در فضای زندگی شهری یعنی هزینه پشت هزینه و ناگفته پیداست در این شرایط دقیق و حساب کتابدار، بچهدار شدن هم بدون «محاسبات دقیق» و پیشبینیهای لازم دیگر ممکن نیست و خلاصه اینکه باید فکر همه جا را کرده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *