آیا اجاره دستگاه زردی نوزاد در اسلامشهر یک کلاهبرداری است؟

متاسفانه این روزها تعداد کودکان متولد شده با زردی افزایش پیدا کرده است. هر نوزادی که دچار زردی می شود باید توسط متخصص اطفال معاینه شود زیرا همانطور که این بیماری بدون خطر است می تواند دلایل خطرناکی داشته باشد که با بررسی و ارزیابی متخص قابل تشخیص است و در صورت طولانی شدن باعث آسیب های مغزی و شنوایی می شود . البته باید توجه داشت که تمامی این خواص در تحقیقات علمی به اثبات نرسیده اند و هنوز نیاز به بررسی بیشتری برای تایید صحت اطلاعات احساس می شود. به یاد داشته باشید که در مراکز بهداشت نیز میتوانید آزمایشات غربالگری بین روزهای سوم تا پنجم بعد از تولد کودک را انجام دهید، اما این مراکز طبق قوانین فقط سه بیماری کمکاری مادرزادی غدۀ تیروئید، فنیل کتنوری و نقص آنزیم G۶PD یا فاویسم را انجام میدهند و دو بیماری دیگر که شربت افرا و گالاکتوزمی نام دارد، از طریق مراکز بهداشت قابل بررسی نیست، بنابراین اگر میخواهید تمام این پنج بیماری به شکل کامل بررسی شود، میتوانید از پزشک کودکتان بخواهید درخواست انجام آنها را برای شما بنویسد تا با مراجعه به آزمایشگاههای معتبر شهرتان آنها را انجام دهید.

بیماری یرقان به زرد شدن پوست، غشاهای مخاطی و سفیدی چشم اشاره دارد؛ علائم – تشخیص و درمان زردی در بزرگسالان، کودکان و نوزادان را بخوانید. زردی یا یرقان در نوزادان بیماری است که در آن پوست کودک و قسمت سفیدی چشم آنها زرد رنگ میشود. بنابراین مراقب آگهیهایی که در آنها برای دستگاههای زردی نوزاد ارزان قیمت تبلیغ میکنند، باشید و سلامتی نوزاد دلبند خود را فدای هزینه کمتر نکنید. ابتدا چشم بند را روی چشمهای کودک گذاشته لباسها را خارج کنید و کودک را فقط با چشم بند و پوشک زیر دستگاه قرار دهید . این متخصص اطفال افزود: دستگاه های فوتوتراپی ای که از بیرون تهیه می شود فقط برای زردی هایی موثر است که وارد مرحله غیر نرمال و غیر فیزیولوژیک نشده اند که به مداخله دستگاه های پرقدرت بخش های بستری نیاز داشته باشند. جهت درمان زردی در نوزاد با آرد جو، می توانید آرد جو نرم و الک شده را بر روی بدن نوزاد به غیر از ناحیه صورت و دور ناف بریزید.

مایعات بدن نیز ممکن است زرد رنگ شوند. برگ های آن که طولی برابر با 4 تا 10 سانتی متر و عرضی در حدود 2 تا 4 سانتی متر دارند، براق و به رنگ سبز روشن بوده و در پاییز به رنگ قرمز مایل به ارغوانی در می آیند. مواردی وجود دارد که می تواند باعث تشدید زردی شده و برخی از روش های طب سنتی نیز برای پیشگیری و یا درمان زردی در نوزدان وجود دارد. در مواردی نیز زردی می تواند به علت یک مشکل جدی رخ دهد. اختلالات خونی، کم کاری تیروئید یا عفونت نیز می توانند باعث زردی در پوست شوند. زردی یک بیماری شایع درمیان شیرخواران است که بیش از 50 درصد نوزادان را مبتلا میکند. زردی نوزاد یک عارضه شایع در نوزادان است و تقریبا هشتاد درصد نوزادانی که به دنیا می آیند به زردی مبتلا می شوند. نوزاد شما کم شیر می خورد، ظاهر بی حالب دارد و گریه های بلندی می کند.

در برخی از موارد که نوزاد دچار آن می شود و با شیردهی شدت بیماری بیشتر می شود شیر مادر را متوقف می کنند و به مادر مکمل هایی داده می شود و پرهیزهای غذایی به او توصیه می شود. زردی ناشی از کمبود شیر مادر. زردی از مشکلات شایع در نوزادان در هنگام تولد است. عدم سازگاری خون مادر و جنین (بیماری Rh): نوع خون تعداد کمی از نوزادان با مادرشان تفاوت دارد. عوامل زیادی در سبک زندگی شما وجود دارد که میتواند باعث بروز بیماری کبد بزرگ شده شوند. اگر بیماری یرقان پیآمد عملکرد نامناسب کبد در چند روز اول عمر نوزاد باشد، زردی از نوع فیزیولوژیک است. زردی یا یرقان تا یک هفته اول تولد خود را نشان می دهد . این شرایط باعث میشود کودک دارای آنتیبادیهایی از مادر باشد که سلولهای خونی در نوزاد را تجزیه میکنند. با در نظر گرفتن اینکه زردی نوزادی ناشی از عدم تکامل کبد در روزهای ابتدایی پس از تولد و ناتوانی آن در دفع ماده بیلی روبین حاصل از تجزیه گلبول های قرمز است، بنابراین تغذیه مادر در طی بارداری هیچ تاثیری بر روی جلوگیری از بروز زردی نوزادان ندارد و میتوان گفت که تاثیر خوردن زغال اخته در بارداری بر روی جلوگیری از زردی نوزاد، افسانه ای بیش نیست. A rt icle h᠎as been gener᠎at ed by GSA Content Gener​ator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *