آیا از مهارت‌های درمان زردی نوزاد خود خجالت می‌کشید؟ در اینجا چه باید کرد

با توجه به اینکه زردی فقط یکبار برای نوزاد اتفاق میافتد و پس از درمان زردی نوزادتان دیگر قابل استفاده نیست پس خرید دستگاه فتوتراپی با توجه به قیمت اولیه بالایی که دارد اصلا توجیه اقتصادی ندارد و به صرفه نیست. بستری کردن نوزاد در بیمارستانی نیز مشکلات خود را دارد که بارها در مورد آن بحث های زیادی شد و خانواده ها اصلا تمایلی به بستری کردن نوزاد در بیمارستان ندارند. به والدین توصیه میکنیم در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنند یا سرویس درمان زردی نوزاد در منزل را از شرکت های معتبر خدمات پرستاری در منزل درخواست دهند. شما می توانید کودک را به بیمارستان برده و در دستگاه فتوتراپی قرار دهید و یا می توانید این دستگاه را اجاره کرده و تحت نظر پزشک اطفال، در منزل مورد معالجه قرار دهید. چنانچه نحوه استفاده از دستگاه زردی به درستی انجام شود و نوزاد مطابق دستورالعمل توصیه شده دردستگاه قرار گیرد و در انتها شیر دهی مکرر که باعث افزایش ادرار نوزاد میشود به خوبی انجام شود قطعا استفاده از دستگاه زردی مخصوصا دستگاه زردی ال ای دی باعث درمان کامل نوزاد خواهد شد. اگر در منزل اجاره ای زندگی می کنید و نمی توانید وضعیت تهویه و خنک کنندگی خانه را تغییر دهید، چندین روش برای ایجاد فضایی راحت و خنک برای زندگی وجود دارد.  Post was generated  by GSA  Content Gener ator Demover sion.

بیلی روبین، نور آبی فلورانس را جذب می کند و تغییر شکل می دهد و از صفرا دفع می شود. در این روش از نور خاصی برای تغییر فرم بیلی روبین به کار برده می گردد و انتها نوزاد به صورت مناسب تری می توان بیلی روبین را مرتب سازی نماید. بسیاری از نوزادانی که با چشمان قهوهای تیره به دنیا میآیند، تغییر قابل توجهی در رنگ چشم خود ندارند، اما برخی ممکن است با چشمهای قهوهای روشن به دنیا بیایند و هرچه به شش ماهگی نزدیک شوند، رنگ چشم آنها تیرهتر شود. وزن کم می تواند با مشکلات بسیاری در نوزاد ارتباط داشته باشد اما رابطه زردی با وزن کم از موضوعات بسیار مهم در این زمینه است. یکی از روشهای اندازه گیری و تست زردی نوزاد استفاده از دستگاه بیلی چک یا بیلی روبین متر بدون نیاز به خونگیری و بدون درد و با دقت خوب و همچنین تشخیص زردی نوزاد با موبایل در منزل میباشد. استفاده از دستگاه زردی در منزل بستگی به میزان زردی نوزاد، وزن و شرایط جسمانی وی و همچنین اختلاف گروه خونی مادر و نوزاد و بسیاری شرایط دیگر دارد.

معمولا میزان بیلی روبین در نوزادان بین ۳ تا ۷ روز بعد از تولد به اوج خودش میرسد. نوزادان رسیده و سالم که در آزمایشات و معاینات بالینی مشخص می شود که دچار زردی هستند ممکن است پزشک دارو و یا درمان زردی بدون دستگاه فتوتراپی برای آنها در نظر گرفته شود و تشخیص دهد که نوزاد با استفاده از شیر دهی های منظم و مکرر توسط مادر و پرهیز هایی که مادر باید در خوردن غذاهای تند و چرب داشته باشد درمان شود.البته باید میزان زردی در روزهای بعدی نیز اندازه گیری شود اگر میزان زردی در مقدار قبلی خود بود و یا پایین تر آمده بود می توان همین وش درمان شیردهی را ادامه داد در غیر این صورت ممکن است پزشک فتوتراپی و یا بستری شدن در بیمارستان را پیشنهاد بدهد. تعداد کمی از نورافکن های هالوژن با یک دوزیمتر که مقدار دُز فتوتراپی را که نوزاد دریافت کرده است نمایش می دهد.

بسیاری از خانواده فرزند خود را در بیمارستان تا پایان مداوا نگهداری می کنند و کودک در ساعتهای مختلف با تجویز پزشک داخل دستگاه فتوتراپی قرار داده می شود. چشم بند را به گونهای بر روی چشم نوزاد قرار دهید که تمام چشم و منافذ پیرامون آن را پوشش دهد. اثر درمانی فتوتراپی، به عواملی چون انرژی نور لامپ یا طول امواج نور، فاصله بین نوزاد و لامپ و مدت زمانی که پوست در معرض نور قرار می گیرد، بستگی دارد. در طول درمان، به طور مرتب بیلی روبین خون اندازه گیری می شود و زمانی که به حدی برسد که ضایعات مغزی ایجاد ننماید، فتوتراپی قطع می گردد. هر گونه تاخیر در درمان زردی نوزاد علاوه بر اینکه باعث رنجش نوزاد گشته و طول دوره درمان را نیز اضافه میکند میتواند در بعضی از مواقع منجر به آسیب های شدید مغزی و عقب ماندگی ذهنی نوزاد در آینده شود. کپسول های اکسیژنی که معمولا برای مصارف خانگی استفاده می شود در بازار تجهیزات پزشکی در حجم های 5/2 ، ۵ و ۱۰ لیتری ساخته می شوند تا امکان جابجایی آنها آسان تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *