{آیا می‌توانید} A آزمایش زردی نوزاد Pro را ببینید؟

این بیلی روبین اصطلاحا با نام بیلیروبین مستقیم (مزدوج) یا bilirubin direct معرفی میشود. زمانی که شما با مجموعه ما یعنی بِسپارش تماس حاصل کنید ما مناسبترین دستگاه را با توجه به شرایط نوزادتان به شما معرفی خواهیم کرد. بیشتر بچهها یکی، دو روز پس از تولد زردی خود را نشان میدهند. اکثر نوزادان به خوبی به درمان پاسخ می دهند و می توانند پس از چند روز بیمارستان را ترک کنند. علت اصلی زردی یا یرقان افزایش رنگدانه ی بیلیروبین در خون نوزاد می باشد، بیلیروبین در خون تمامی انسانها فارق از سن آنها فعال می باشد که کبد بیلیروبین خون را جمع آوری می کند و از مدفوع دفع می گردد. ایمونوگلوبولین داخل وریدی: (IVIg) زردی ممکن است به تفاوت های گروه خون بین مادر و نوزاد مربوط باشد که باعث می شود کودک آنتی بادی را از مادر دریافت کند که به تجزیه سریع گلبول های قرمز نوزاد منجر می شود. علت بروز این زردی هم مصرف بیش از حد این خوراکیهاست که باعث میشوند رنگدانههایشان روی پوست باقی بماند و پوست را به رنگ زرد دربیاورد. مصرف میوههای زرد در دوران بارداری و شیردهی سبب زردی نوزاد نمیشود. مصرف سبزیجات و میوه را افزایش دهید. Th is conte nt has be en ᠎done  by G SA Content Gener᠎ator Dem​ov᠎ersi on !

برای جلوگیری از بروز هرگونه احتمال بروز مشکلات سلامتی ، سطح متوسطی از زردی را درمان می کنیم زیرا این امر از افزایش بیلی روبین به سطح خطرناک جلوگیری می کند. اما چون میزان گردش خون در این قسمتها کمتر است، احتمال بروز زردی در آنها هم کمتر است. ما هم به ناچار به خاطر شرایط کاری بد همسری مجبور شدیم شب از تهران حرکت کنیم که کاش اینکار رو نمی کردیم چون دیروز در به در دنبال یه آمپول ناقابل بودیم که تو این شهرستان پیدا نمی شد. پس از آن انتظار این است که دستها و پاها درگیر زردی شوند. البته احتمال اینکه زردی نوزاد بالای عدد ۲۰ شود بسیار کم است و از هر ۱۰۰ بچهای که بهدنیا میآید، تنها ممکن است چهار یا پنج کودک با بیلی روبین بالای ۲۰ درگیر شوند. برای بررسی وجود زردی در نوزادان، به آرامی پوست پیشانی یا بینی نوزاد را فشار دهید. این تجهیزات حداکثر می توانند تا درجه 16 بیلی روبین را درمان کنند. اینها شاید سوالات مادرانی باشد که در آینده قصد بارداری دارند یا قرار است به زودی زایمان کنند. برای مثال گروه خونی O مثبت با گروه خونی A مثبت همخوانی دارند، اما اگر یکی از اینها منفی باشد، مسئله ناسازگاری خونی مطرح میشود.

اما ما نوعی زردی خاص را در سنین بالاتر در بچهها مشاهده میکنیم. جهت انجام آزمایش زردی نوزاد به مقداری از خون فرد بیمار نیاز است طوری که با تزریق سوزن از طریق ساعد یا پوست دست وارد رگ مورد نظر می شود و مقداری از خون را مکیده سپس به لوله آزمایش منتقل می شود. تغذیه مادر نقشی در زردی نوزادان ندارد مگر اینکه نوزاد و مادر از نظر گروه خونی با هم ناسازگاری داشته باشند که در این صورت باید منتظر وقوع زردی در نوزاد بود. به جز در مواردی چون بیماری فاویسم که در پسران بیش از دختران است و با زردی همراه بوده و سبب لیز شدن گلبولهای قرمز میشود، دختر و پسر از نظر میزان ابتلا به زردی و خطر احتمالی هیچ تفاوتی با هم ندارند. حالا اگر میزان بیلی روبین نوزاد بین ۱۷ تا ۲۰ باشد، این از نظر ما خطرناک است، چون احتمال رسوب در مغز وجود دارد و با رسوب بیلی روبین، نوزاد دچار عقبماندگی ذهنی میشود.

این متخصص طب سنتی، در ادامه گفت: در ابتدا در سیستم گلبول قرمز نوزادان، تعداد هموگلوبین بیشتری نسبت به افراد بالغ یا اطفال وجود دارد و زمان از بین رفتن گلبولهای قرمز یا هموگلوبینها سریعتر است؛ این عوامل باعث بروز بیشتر بیماری یرقان میشود. دکتر علیاصغر متقی، متخصص اطفال و دکتر قدیر محمدس متخصص طب سنتی در خصوص علل بروز زردی نوزادان و همچنین باورهای عمومی که در این زمینه وجود دارد، به چند سوال پاسخ می دهد. دکتر علیاصغر متقی، متخصص اطفال و دکتر قدیر محمدی متخصص طب سنتی در خصوص علل بروز زردی نوزادان و همچنین باورهای عمومی که در این زمینه وجود دارد، پاسخ میدهد. نوزادانی که بیلی روبین بالایی دارند، باید زیرنظر متخصص باشند و زودبهزود مورد بررسی قرار بگیرند. اگر نوزادی که مقادیر بسیار بالایی از بیلی روبین دارد تحت درمان قرار نگیرد ، احتمال آسیب دائمی مغز در او وجود دارد که به عنوان کرنیکتروس شناخته می شود. زردی شدید میتواند باعث افزایش احتمال خطرِ رسیدن بیلیروبین به مغز شود که میتواند مشکلات مغزی دائمی را بههمراه داشته باشد. زردی غیر محلول در آب: در نوع دوم زردی ، بیلی روبین محلول در آب نیست و از راه ادرار کردن دفع نمیشود و در بدن باقی میماند، در صورتیکه درمان آغاز نشود و میزان بیلی روبین بیش از حد شود، در مغز نوزاد رسوب کرده و عقبماندگی ذهنی نوزاد را همراه دارد.

Post has been g ener ated by GSA C onte nt G enerator Demover si᠎on.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *