اجاره دستگاه زردي نوزادان – نه برای همه

زردی خفیف نوزاد اغلب طی دو یا سه هفته خود به خود از بین می رود. اگر کودک شما در دو یا سه ماهگی لبخند نمی زند، ممکن است در حین زایمان دچار آسیب مغزی شده باشد. گاهی اوقات می تواند یک مشکل موقتی باشد ، اما در سایر موارد می تواند دائمی باشد. چنانچه رفع یرقان به موقع انجام شود هیچگونه عوارضی برای نوزاد ایجاد نخواهد شد اما چنانچه در روند بهبودی کودک سهل اگاری شود و بیماری بر بدن بچه غلبه کند عوارض خطرناکی خواهد داشت که میتواند شامل عقب ماندگی و ضایعات مغزی و حتی مرگ کودک شود. اگر مادر Rh منفی داشته باشد، انجام آزمایشات بیش تری بر روی بند ناف توصیه می شود. به عنوان مثال، اگر زایمان بریچ اشتباه انجام شود، نوزاد ممکن است برای مدت قابل توجهی از اکسیژن محروم شود. نمی توان از تاخیر در لبخند زدن برای تعیین شدت وضعیت فرزندتان استفاده کرد. پزشک با تجویز آزمایشهایی، شدت زردی نوزاد را تشخیص میدهد و در صورت نیاز درمان را آغاز میکند. علائم بزرگسالان مبتلا به فلج مغزی، اغلب به نوع CP آنها و همچنین شدت آن بستگی دارد.

به عنوان مثال، کودک مبتلا به فلج مغزی در رسیدن به نقاط عطف خاص مانند نشستن، چهار دست و پا رفتن، راه رفتن و لبخند زدن مشکل دارد. قبل از رفتن به آزمایشگاه میتوانید به میزان قبل آب بنوشید. برخی از اشکال فلج مغزی ، مانند فلج مغزی اسپاستیک ، باعث سفتی عضلات ، رفلکس های شدید و حرکات غیرطبیعی در هنگام راه رفتن یا تلاش برای حرکت می شوند. درست است که نور درمانی (فتوتراپی) یکی از راه های درمانی زردی در نوزادان محسوب می شود، ولی استفاده از نور مهتابی هیچ پایه و اساس علمی نداشته و تأثیر چندانی در درمان زردی ندارد، بلکه نور فلورسنتی که برای درمان این بیماری استفاده می شود، طول موج های خاصی دارد که لامپ های مهتابی این طول موج و قدرت درمانی را ندارند. شیوه ی نوین درمان امروزه بر اساس استفاده از لامپ های LED است. همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید اگر درجه زردی نوزاد پایین تر از ۵ میلی گرم بر دسی لیتر باشد یعنی کودک زردی ندارد اما بعد از این درجه زردی نوزاد شروع می شود و باید طبق جدول، بیلی روبین در ساعت و روزها مختلف تولد آزمایش شود.

گرچه این تاخیرها ممکن است در محدوده قابل قبول رشد کودک شما اتفاق بیفتند ، اما اگر بیش از یکی از این علائم را مشاهده کردید، باید کودک خود را توسط متخصص اطفال معاینه کنید. در حالی که این تأخیرها میتواند حاصل یک رشد طبیعی باشد، اما میتوانند نشاندهنده این نیز باشد که فرزند شما دچار یک آسیب هنگام تولد شده است. سطح پایین G6PD در خون نشاندهنده کمبود ارثی این آنزیم است که برای این شرایط، هیچ درمانی وجود ندارد. این وسیله بصورت اختصاصی برای انتقال ژن به كلروپلاست بسیار مهم است، زیرا هیچ باكتری یا ویروسی شناخته نشده است تا بتواند كلروپلاست را آلوده نماید. در بهترین شرایط، تولد یک تجربه آسیب زا برای نوزاد است. هنگامی که نوزادی در هنگام تولد آسیب می بیند، به خصوص در اطراف سر یا گردن، ممکن است آسیب مغزی رخ دهد و منجر به ایجاد فلج مغزی شود. در طی چند ماه بعد، ممکن است متوجه شوید که فرزندتان نقاط عطف رشد خود را طی نکرده است، مانند بالا بردن سر یا لبخند زدن. ᠎This ᠎data was generated by GSA C​on​tent G enerat or Dem᠎ov ersi​on.

از آنجایی که این یک اختلال عصبی است که سیستم عضلانی را تحت تاثیر قرار می دهد، بسیاری از علائم قابل توجه تا زمانی که کودک کنترل بیشتری بر بدن خود پیدا نکند، آشکار نمی شوند. همچنین از آنجایی که کبد نوزاد تازه متولد شده به طور کامل رشد نکرده است، وظیفه حذف بیلی روبین از خون را به خوبی انجام نمیدهد. سلامت نوزاد تازه متولد شده به وضعیت پزشکی مادرش در دوران بارداری بستگی دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که جنبه هایی از فلج مغزی وجود دارد که تا زمانی که کودک شما بزرگتر نشود قابل اندازه گیری نیست. کوتاهی در اقدام می تواند به اندازه تصمیم اشتباه باعث آسیب شود. در دوران بارداری و پیش از تولد بچه، بیلی روبین تولید شده توسط کبد مادر تصفیه شده و دفع می گردد در نتیجه میزان آن در نوزاد طبیعی در هنگام تولد پایین است. نوزادانی که پیش از ۳۸ هفته حاملگی (نوزادان نارس) به دنیا میآیند و برخی از نوزادان که از شیر مادر تغذیه میکنند، بیش از دیگران دچار زردی میشوند. علائم و نشانه های فلج مغزی در دوران نوزادی یا پیش دبستانی ظاهر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *