اجاره دستگاه زردی نوزادی کار می کند فقط زیر این موقعیت ها

زردی ابتدا از سر شروع میشود و سپس به سینه، معده، دست و پا گسترش پیدا میکند. شایعترین و مهمترین نشانهای از زردی که میتوان در نوزاد مشاهده کرد، زردی در پوست و در قسمت سفیدی چشم است. شیر دادن به نوزاد و روش صحیح و اصولی آن یکا از مهمترین مطالبی است که یک مادر باید آن را به درستی بداند. ممکن است در این نوزادان بیشتر هم شود، البته در بین روزهای چهارم تا هفتم بعد از تولد دیده می شود. البته به هر حال، نوردمانی که در مراکز درمانی نیز انجام می شود؛ به هیچ وجه مورد توصیه ما نیست. که به طور معمول، هیچ گونه عارضه ای در پی ندارد. آیا وجدان هیچ پدر و مادری اجازه این کار را برای نوزاد طفل معصوم میدهد؟ پزشکان در اغلب مواقع از ظاهر نوزاد متوجه شدت زردی خواهند شد، اما برای اندازهگیری دقیق بیلیروبین در خون باید آزمایش خون گرفته شود یا بهوسیله دستگاهی مخصوص از طریق نوری که وارد پوست میشود، میزان بیلیروبین اندازهگیری شود. از سوی دیگر خاصیت ملیّنی ترنجبین، باعث کارکرد بهتر روده ها و دفع بیشتر صفرا می شود.  Th᠎is post has ​be᠎en g en erated wi​th GSA Con te nt Gen᠎erator DE​MO​.

این احتمال بیشتر زمانی رخ می دهد که نوزادان به خوبی شیر نخورند یا شیر مادر دیربه نوزاد داده شود و منجر به کم آبی بدن می شود. در نوزادانی که بهطور منظم از شیر مادر خود تغذیه میکنند و وزن گیری خوبی دارند، چنین شرایطی طبیعیست و نوزاد پس از مدتی بهبود خواهد یافت. زردی شیردهی: زردی شیردهی ، در صورتی که کودک به خوبی تغذیه نشود و یا شیر مادر هنوز به اندازه کافی زیاد نشده باشد، در هفته اول زندگی رخ میدهد. تغذیه کم با شیر مادر: در صورتی که نوزاد شیر کافی مصرف نکرده باشد ترشح بیلی روبین سبب زردی نوزاد میشود. موارد خطرناک و شدید زردی که ممکن است با خطر رسوب بیلی روبین در مغز همراه باشد را با تعویض خون نوزاد درمان می کنند. درست است که نور درمانی یکی از راه های درمانی زردی در نوزادان محسوب می شود، ولی استفاده از نور مهتابی اساس علمی نداشته و تأثیر چندانی در درمان زردی ندارد بلکه نور فلورسنتی که به عنوان درمان این بیماری استفاده می شود، طول موج های خاصی دارد که لامپ های مهتابی این طول موج و قدرت درمانی را ندارند. از سال ها پیش شنیده ایم که اگر کودکی دچار زردی شد، با قرار دادن او زیر نور لامپ های فلورسنت(مهتابی) می توان او را درمان کرد.

اگر سطح بیلی روبین کودک پایین باشد، می توانید با قرار دادن وی در معرض نور آفتاب(البته در سایه و نه در زیر نور مستقیم) در اوائل روز یا اواخر عصر به درمان او کمک کنید که البته با توجّه به اثربخشی درمانهای ذکر شده عملا نیازی به این کار نیست. البته برای آماده شدن انجام این تست چهار ساعت قبل چیزی غیر از آب چیزی مصرف نکنید. حجامت نوزاد از بهترین، سریع ترین و موثّرترین روش های درمانی زردی است. ایجاد یکی دو خراش ظریف در منطقه حجامت عام(بین دو کتف) نوزاد می تواند این حجامت را قوی تر کند. اگر سطح بیلی روبین نوزاد بین ۹ تا ۱۷ باشد دستگاه فتوتراپی خانگی کاملا بیماری را درمان می کند اگر بیشتر از این مقدار شد باید از دستگاه های بیمارستانی قوی تر استفاده شود. • كوتاه بودن عمر گلبولهای قرمز خون، زیاد بودن تعداد گلبولها و نوع گلبول قرمز نوزاد كه بیشتر از نوع جنینی است. اما خب هر چقدر که قدرت لامپ بیشتر باشد در درمان سریعتر نوزاد موثرتر خواهد بود.

اولین سوال ایمنی این دستگاه و کیفیت آن خواهد بود. شیر بز از نظر مواد مغذی به مانند شیر گاو است، هضم آن نیز آسان است و برای نوزادان و بزرگسالان مناسب است. سن حاملگی مادر نشانه نارس یا بموقع بودن کودک است که غالب مادران از آن آگاهند. مقداری ترنجبین را در آب حل کرده با یک پارچه، آن را به پیشانی و پشت گوش نوزاد بمالید. حجامت نوزاد به این صورت انجام می شود که بر روی لبه بیرونی لاله گوش و نیز پوست پشت گوش نوزاد، خراشهای ظریفی وارد می شود. وی ادامه داد: این پدیده خطرناکی است که در جامعه شایع شده و می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد به طوری که عنوان می شود برای درمان زردی می توان حجامت پشت گوش را انجام داد. نوزادان خوش خواب، گاهی به هنگام انجام حجامت حتّی از خواب هم بیدار نمی شوند. زردی شیر مادر ممکن است در برخی از نوزادان سالم که از شیر مادر تغذیه می کنند ، پس از روز ۷ تولد ظاهر شود. نتایج حاصله از آزمایش خون کاملا دقیق است، اما می تواند باعث ایجاد درد و اضطراب در نوزاد شود. اگر زردی نوزاد بیش از دو هفته ادامه داشته باشد، پزشکان ممکن است آزمایشاتی بیشتری انجام دهند. Th is post h​as been g enerated  by GSA Con te nt G enerator DEMO​!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *