اجاره دستگاه زردی نوزاد برای دلار

از مهم ترین و شایع ترین نشانه های بروز زردی می توانیم به این مسئله اشاره کنیم که رنگ برخی از قسمت های بدن نوزاد زرد می شود.این زردی در ابتدا از طریق قسمت سفیدی چشم خودش را نمایش می دهد. خوراندن شیر زیاد به نوزاد : تغذیه نوزاد شما در این دوره اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا که موجب میشود بیلی روبین از طریق مدفوع و ادرار از بدن خارج شود. این نوع بیلی روبین است که به مدفوع رنگ قهوه ای میدهد. ناسازگاری گروه خونی مادر و نوزاد: این ناسازگاری در صورتی روی می دهد که به طور مثال گروه خونی مادر O باشد و گروه خونی نوزاد A یا B باشد است یا در پاره ای از مواقع مادرانی با RH منفی نوزادانی با RH مثبت دارند که این ناسازگاری ها ممکن است در ابتلا به بیماری یرقان دخیل باشند. نوزادان زودرس یا آن عده که مشکلات پزشکی دارند، نسبت به نوزادان سالم و ترم کامل یعنی آنهایی که مدت بارداری را به طور کامل پشت سر می گذارند، بیشتر در معرض عوارض منفی زردی قرار دارند. دستگاه فتوتراپی از جمله دستگاه های پرکاربرد در صنعت پزشکی می باشد و تقریبا بیشتر نوزادن در بدو تولدشان نیاز دارند، تا چند روزی از شروع زندگی شان را زیر این دستگاه سپری کنند، تا درصد بیلی روبین بالایی که در خون نوزاد موجود می باشد، به کم ترین مقدار ممکن برسد. C on tent was c​reated with GSA Content Gen er at᠎or D​emoversi on.

بیلیروبین نوعی ماده زردرنگ است که توسط کبد واکنشهایی روی آن انجام شده و سپس به روده وارد میشود تا دفع گردد. نوزاد نارس: نوزادی که قبل از هفته 38 بارداری به دنیا میآید ممکن است قادر به پردازش بیلیروبین به سرعت نوزادان دیگر نباشد. همچنین، پزشک ممکن است این آزمایش را برای بررسی روشهای درمان یا تایید نتایج آزمایشهای خون دیگر تجویز کند. شروع زردی ممکن است در اولین هفته زندگی نوزاد دیده شود. زمانی که شکم نوزاد زرد دیده میشود میزان زردی تقریبا 13 و اگر رانها زرد شوند، زردی به عدد 16 رسیده است. نکته مهم در تشخیص زردی نوزاد این است که مادران در نور مطلوب اتاق (لامپ زرد نباشد) و ترجیحا نور طبیعی، باید آن را تشخیص دهند و همچنین وقتی پلک نوزاد را بالا بزنند، کاملا مشخص میشود که نوزاد زردی دارد. با زرد شدن هر کدام از این اندامها میتوان به صورت تقریبی میزان زردی را تشخیص داد و مخصوصا وقتی کف پاها زرد شوند، یعنی درجه زردی بسیار شدید و بالاتر از عدد 20 است که در این شرایط باید تعویض خون انجام بگیرد. درمان با فتوتراپی یکی از موثرترین روشهاست و به صورت علمی تایید شده است.

از شایع ترین مشکلات نوزادان کم وزن است ضمن این که رابطه زردی با وزن کم نوزاد نیز کاملا اثبات شده است و زردی نوزاد یکی از مهمترین مشکلات نوزادان کم وزن می باشد. اختلالات شنوایی نیز می تواند در نوزادان با وزن کم شیوع بیشتری داشته باشد و این می تواند از مهمترین عوامل رابطه زردی با وزن کم نوزاد و مشکلات تنفسی باشد زیرا زردی و نرسیدن اکسیژن به نوزاد می تواند منجر به مشکلات شنوایی گردد همچنین سر و صدا , عفونت های مادرزادی و مصرف برخی از داروها نقش عمده ای در مشکلات شنوایی دارند. رابطه زردی با وزن کم نوزاد در زمان تولد می تواند منجر به اختلالات عصبی عضلانی همچون فلج مغزی در نوزادان کم وزن و نارس گردد و سفت شدن اندام ها , اختلالات گردن و اختلالات تکاملی در نوزاد از مهمترین مشکلات در رابطه زردی با وزن کم نوزاد است. این موضوع بسیار مهم است که والدین چند روز پس از تولد ، مجددا نوزادان را برای معاینه بیاورند زیرا سطح بیلی روبین بین 3 تا 7 روز پس از تولد به اوج خود می رسد. معمولا در روزهای پس از تولد اعداد 13 تا 14 و 15 تا 17 زردی برای بچهها خطرناک و نگرانکننده است. C​on᠎tent was gen er at᠎ed wi᠎th G​SA  Conte nt G​en er ator᠎ Dem​oversion.

هیپربیلی روبینمی پاتولوژیک معمولاً نشانه ای از اختلالات کبدی یا همولیتیک است. باید دوباره به این مورد اشاره کنیم که زردی به خودی خود یک بیماری نیست، بلکه نشانه ای بر ابتلا به بیماری های دیگر است. پیش از اجاره دستگاه زردی نوزاد خود بایستی درباره دستگاه های فتوتراپی اطلاعات مختصری داشته باشید. دندان های کودک خود را دو بار در روز مسواک بزنید. مشکلات بینایی همچون نزدیک بینی , مشکلات شبکیه, عدم رشد کافی مغز , خونریزی های مغزی همچنین اختلالات متابولیک , عفونت و کم خونی از دیگر مشکلات شایع در نوزاد کم وزن می باشد. همچنین می توانید از تخت خوابی استفاده کنید که تشک آن روشن می شود. اگر نوزادتان تازه به دنیا آمده و سفیدی چشم او و رنگ قسمتهایی از بدنش به زردی میزند، شما باید برای درمان او به متخصص کودکان مراجعه کنید. پدر و مادرها باید بدانند که زردی نوزاد تأثیری بر تغذیه او ندارد مگر اینکه شدت زردی در نوزاد به قدری زیاد شود که او حال شیر خوردن نداشته باشد. ایرنا هم چندی پیش گزارش داد که مطالعه بالینی پژوهشگران ایرانی روی ‪ ۲۰۰‬نوزاد مبتلا به زردی در یکی از بیمارستانهای شهر تهران نشان داد استفاده از قطره خوراکی عصاره گیاه دارویی شیر خشت همراه نوردرمانی تا حد زیادی در درمان این نوزادان موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *