اجاره دستگاه زردی نوزاد در تهران ممکن است وجود نداشته باشد!

پوشکهای کودک را که عوض کردهاید نگه دارید تا پزشک آنها را وزن کرده و میزان خروجی مدفوع و ادرار را مشخص کند. اگر یرقان نوزاد خفیف باشد، متخصص به مادر توصیه میکند که به نوزاد بیشتر شیر بدهد تا دفع نوزاد افزایش پیدا کند و بیلیروبین اضافی با مدفوع از بدن خارج شود. اگر جنین زنده بماند، پادتنها می توانند در طی فرآیند زایمان به بدن نوزاد انتقال یافته و باعث ایجاد یرقان (زردی) و سایر علایم، در مدت کوتاهی پس از تولد گردند. بیلی روبین مادهای مایل به زرد است که در طی روند طبیعی تجزیه سلولهای قرمز خون ایجاد میشود. منظورمان از نوزاد با جثه کوچک این است که نوزاد از حد تعیین شده بر حسب هفته بارداری و مدت زمان قرار گرفتن در رحم کوچکتر است. اثر بیلی روبین متر هنگامی که کنار گهواره و یا محلی که نوزاد در آن قرار دارد با پارچه سفید و یا فویل آلومینیومی پوشانده شده باشد افزایش می یابد . فاویسم عارضهای است که در اثر آن G6PD یا آنزیم موثر بر عملکرد صحیح گلبولهای قرمز به اندازه کافی در بدن وجود ندارد. این نوع نور به بدن کمک میکند تا بیلیروبین را به ترکیبی تبدیل کند که به راحتی همراه با ادرار از بدن دفع میشود.

This has been cre ated  by G SA Con tent​ G᠎enerator D​emover si​on!

تب بالای ۸°C که با گذاشتن دماسنج در مقعد اندازهگیری شده است. این مشکل در میان نوزادان دوقلو و نوزادان با جثه کوچکتر شیوع بیشتری دارد. این فاجعه با مراجعه سریع به پزشک و انجام نور درمانی و در موارد بسیار شدید تعویض خون نوزاد به راحتی قابل جلوگیری می باشد. بیشتر نوزادان مبتلا به زردی نیازی به درمان ندارند زیرا با انجام آزمایش مشخص می شود سطح بیلی روبین در خون آنها پایین است. استفاده از ادویه ها و به خصوص ادویه های تند مانند فلفل، سبب التهاب یا تخریب سلول های کبدی می شود زیرا طبع صفرا گرم و خشک است و نوزاد نمی تواند این طبع را تحمل کند. در این روش خون نوزاد در مقادیر اندک با خون تازه تعویض میشود و به این ترتیب بیلیروبین خون کاهش مییابد. آزمایش خون: بهترین روش اندازهگیری بیلیروبین آزمایش خون است. مشکل مربوط به گلبولهای قرمز خون: تعداد گلبولهای قرمز خون برخی نوزادان بسیار زیاد است.

نوزادان در اکثر موارد در بدو تولد به زردی نوزادی مبتلا می شوند و گاهی اصلا نیازی به درمان خاصی نیز ندارند اما در برخی موارد نیاز است که زردی نوزاد و علت آن تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدام گردد. پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در یک مطالعه تاثیر ماساژ کف پا را در نوزادان مبتلا به زردی که تحت فتوتراپی قرار داشتند، بررسی کردند. نوزاد باید زیر نور لامپ های مخصوص فتوتراپی قرار بگیرد. هنگام بروز زردی کم در نوزادان، با مشورت پزشک می توانید از نور خورشید کمک بگیرید. در طب سنتی افزایش سطح صفرا به سرد و گرم بودن مزاج بدن، نوع تغذیه کودک و مادر و به کار بردن ماده بی هوشی هنگام سزارین مادر و درمان نوزاد در بیمارستان و استرس و اضطراب مادر بستگی دارد. برخی کودکان را میتوان روی پتوی نوری یا پتوی فیبر نوری خواباند؛ لامپهای درخشان بسیار کوچکی در پتوی نوری قرار دارد. هنگامی که زردی نوزاد بدتر میشود، مداخلات فشردهتری مورد نیاز است و رایجترین روشهای درمانی استفاده از دستگاه زردی نوزاد خانگی یا فتوتراپی است، دستگاهی که در آن نوزاد زرد شده در معرض نور آبی مصنوعی قرار میگیرد. سطح متوسط منجر به رنگ زرد میشود، در حالی که در سطح بسیار بالا قهوه ای ظاهر میشود.

زردی در نوزادان نارس: این نوع زردی عموماً پس از زایمان زودرس مشاهده میشود، چون طبعاً کبد نوزاد نارس توانایی کمتری در دفع بیلیروبین دارد. به این ترتیب بیلیروبین به حد کافی از راه رودهها دفع نمیشود. این رنگدانه از تجزیه گلبول های قرمز تولید می شود. زردی (معمولی) فیزیولوژیک: چون کبد در زمان تولد هنوز به وطر کامل رشد نکرده است، اکثر نوزادان دچار این نوع زردی خفیف میشوند. این نوع زردی پس از گذشت سه تا پنج روز از تولد رخ میدهد و به مرور در هفتههای سوم تا دوازدهم بهبود مییابد. نوزادان معمولا در هنگام تولد دچار درجاتی از زردی هستند اما برخی از انواع زردی نیاز به درمان خاصی ندارد و تنها با رعایت چند نکته ساده مانند شیردهی مداوم به نوزاد می توان این زردی را برطرف نمود. در هنگام کار با دستگاه سنجش زردی نوزاد با بیلی روبین متر ، در صورتیکه فوتوتراپی بیلی روبین بالا نباشد نیازی به درآوردن پوشک نوزاد و عریان کردن کامل نیاز نیست. گوجه های آب پز شده را با آب مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید . بیماری های زمینه ای مانند کم خونی سلول داسی شکل، بیماری کبد و سپسیس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *