اجاره دستگاه زردی نوزاد در مشهد چه کاری می‌تواند انجام دهد تا شما را به تغییر تبدیل کند؟

اگر فتوتراپی موثر نباشد و میزان بیلیروبین خون نوزاد همچنان بالا باشد، باید نوع خاصی از انتقال خون موسوم به تعویض خون انجام شود. کبودی یا خونمردگی در زمان تولد: کبودی نتیجه نشت کردن خون از رگها است. این دستگاه با تاباندن نور به پوست نوزاد مبتلا به زردی یا همان یرقان و برهم زدن و ناپایدار کردن مولکول های بیلی روبین میزان زردی نوزاد را تشخیص می دهد . اکثر نوزادان مبتلا به زردی نیازی به درمان ندارند. در هنگام کار با دستگاه سنجش زردی نوزاد با بیلی روبین متر ، در صورتیکه فوتوتراپی بیلی روبین بالا نباشد نیازی به درآوردن پوشک نوزاد و عریان کردن کامل نیاز نیست. اجاره دستگاه زردی نوزاد در مشهد با مجوز رسمی صورت می گیرد. و قادر است زردی نوزاد را چنانچه نوزاد مطابق دستورالعمل گفته شده توسط کارشناس در زیر دستگاه قرار گیرد به ازای هر ۲۴ ساعت استفاده حدود ۵ واحد کاهش دهد. وزن این محصول فتوتراپی زردی نوزاد حدود 100 گرم است که سبک بوده و جا به جایی آسانی دارد. This h​as been g᠎en er ated by GSA C​ontent᠎ G ener​ator Demoversi on.

زردی در نوزادان نارس: این نوع زردی عموماً پس از زایمان زودرس مشاهده میشود، چون طبعاً کبد نوزاد نارس توانایی کمتری در دفع بیلیروبین دارد. اکثر موارد زردی نوزادان بیخطر است. تشخیص دادن یرقان در نوزادان با پوست تیره دشوارتر است. با دستگاه پیشرفته زردایران، زردی نوزاد به طور کامل درمان میگردد. ابتلا به زردی در روز سوم تا پنجم نیز بررسی میشود. اما مدت زمان زردی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند بیش از دو تا سه هفته است. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در شیر مادر ماده ای وجود دارد که باعث اختلال در فعالیت کبد نوزاد می شود و در نهایت باعث بالا رفتن سطح بیلی روبین و بروز زردی یا یرقان می شود. بسیاری از خانواده ها اقدام به تهیه این دستگاه می کنند . سپس در مورد درمان و نحوه استفاده از دستگاه فتوتراپی و انتخاب دستگاه لازم اقدام فرمائید.

تشخیص زردی نوزاد از طریق رنگ ادرار و مدفوع امکانپذیر نیست و شما نمی توانید این مورد را ملاک قرار دهید. اگر نوع خون مادر و نوزاد متفاوت باشد، نوزاد از راه تزریق درون وریدی ایمونوگلوبین (نوعی پروتئین خون) دریافت میکند. در این روش خون نوزاد در مقادیر اندک با خون تازه تعویض میشود و به این ترتیب بیلیروبین خون کاهش مییابد. این کار شامل برداشت مکرر مقادیر کمی از خون و جایگزینی آن با خون اهداکننده و رقیق کردن بیلی روبین و آنتیبادیهای مادر است، این روش در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان انجام میشود. علاوه بر این، مقادیر بالای بیلی روبین می تواند کودک را در معرض ناشنوایی، فلج مغزی یا سایر اشکال آسیب مغزی قرار دهد. این بیماری همیشه قبل از این که سطح بیلی روبین به اندازه ای افزایش پیدا کند که باعث آسیب شود، تشخیص داده می شود. احتمال ابتلا به زردی در این نوزادان بیشتر است، زیرا بدن نوزادانی که گروه خونی آنها با گروه خونی مادر ناسازگار است ممکن است پادتنهایی تولید کند که باعث تخریب گلبولهای قرمز و در نتیجه سبب افزایش میزان بیلیروبین خون آنها شود.

این موضوع باعث از بین رفتن گلبول های قرمز خون و باعث افزایش ناگهانی سطح بیلی روبین شود. یکی از راه های انجام عمل تست زردی نوزادان بدون خونگیری استفاده از دستگاه بیلی روبین متر است . به این ترتیب بیلیروبین به حد کافی از راه رودهها دفع نمیشود. این ناحیه با پیچاندن پای کودک در یک پارچه گرم به مدت چند دقیقه آماده می شود تا خون به سطح آن بیاید و جریان خون راحت تر در آن ایجاد شود. بالا بودن سطح بیلی روبین خون دلیل اصلی زردی دوران نوزادی است. وی در ادامه این مطلب تأكید كرد: نكته مهم در خصوص معاینه تشخیص زردی در نوزادان این است كه در محل معاینه نور كافی مناسب و ترجیحاً نور طبیعی وجود داشته باشد البته در بعضی از موارد ممكن است تخمین شدت زردی از طریق معاینه گمراهكننده باشد به همین دلیل در نوزادانی كه رنگ پوست تیره دارند بهتر است برای تشخیص شدت زردی فتوتراپی به عمل آید. فاویسم عارضهای است که در اثر آن G6PD یا آنزیم موثر بر عملکرد صحیح گلبولهای قرمز به اندازه کافی در بدن وجود ندارد. شیوه ی نوین درمان امروزه بر اساس استفاده از لامپ های LED است. بهترین روش برای این که بدانید فرزندتان یرقان دارد یا خیر، این است که نوزاد را زیر نور کافی، برای مثال در نور روز یا زیر لامپ مهتابی معاینه کنید.

᠎C᠎ontent was g ener​ated ᠎by G᠎SA  Con​te nt Gen᠎erat or D em oversion!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *