اجاره دستگاه زردی نوزاد در کرج اصلاحات: 5 عملی ایده

ما هي المنامه. أعضاء المحكمة الاتحادية. ما اسم العاصفة التي ستضرب لبنان 2022. . هموگلوبین موجود در گلبولهای قرمز بدن ما در نهایت تبدیل به رنگدانه زردرنگی به نام بیلیروبین میشود که کبد مسئول دفع این ماده از طریق صفرا به خارج از بدن است. اینها مسئول بروز یرقان هستند. واژه زردی نوزادان از دو قسمت «زردی»، به معنی تغییر رنگ پوست یا مخاطها به رنگ زرد و «نوزاد» به معنی کودک تازه متولد شده تا ۲۸ روز اول زندگی، تشکیل یافته است. پزشکان همچنین ممکن است کودک را روی یک پد نوری انعطاف پذیر قرار دهد یا او را در آن بپیچاند. فلاح، درباره دیدگاه طب جدید، توضیح داد: این طب معتقد است در این حالت، نباید شیردهی انجام شود اما طب سنتی با قطع شیردهی مادر مخالف است؛ در واقع طب سنتی به جای قطع شیر مادر، خوراکیهای مادر را تغییر میدهد تا طبع او عوض شود؛ مادر باید رژیمی داشته باشد تا از طریق شیرش کیفیت حرارت در بدن و کبد نوزاد تنظیم شود. آملا را بجوشانید، یک خمیر درست کنید و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به صورت روزانه میل کنید.

از همین رو اگر شیر مادر هنوز در روزهای اول به مقدار لازم نیست، بهتر است برای تغذیه نوزاد در کنار آن از شیر خشک استفاده شود. اگر شما به کودک خود شیر نمی دهید و از شیر خشک استفاده می کنید، در هفته اول تولد ۲ تا ۳ ساعت یک بار، ۱ تا ۲ واحد شیر خشک به کودک خود بدهید. یک پرستار کودک هر روز در طول درمان فتوتراپی برای انجام این آزمایش و بررسی وضعیت نوزاد شما را در منزل می تواند کمک شایانی به شما در بهبودی بکند. مهمترین نکته درباره استفاده از فتوتراپی برای زردی نوزادان این است که باید نوزاد را بهصورت عریان زیر دستگاه قرار داد تا بهخوبی نور فتوتراپی را جذب کنند. عدد بیلی روبین 13 و بالاتر از 13 در نوزادان با وزن طبیعی ، خطرناک است و در نوزادان کم وزن مقادیر بالای 9 می تواند خطرناک باشد. بالاترین شدت زردی ۲۵ است البته احتمال اینکه زردی نوزاد بالای عدد 20 شود بسیار کم است. البته گاهی اوقات به جای اینکه از خون نوزاد آزمایش بیلی روبین گرفته شود می توانیم راه های دیگری را نیز انجام دهیم.

زردی شدید همچنین خطر عبور بیلی روبین به مغز را افزایش می دهد ، که می تواند باعث آسیب دائمی مغز شود. این کار موجب می شود تا راحت تر بیلی روبین را از بدن خود خارج کند. معمولا شرکت های اجاره دهنده تخت و لامپ آبی رنگ ، یک پرستار به خانه شما می فرستند و به شما میآموزد که چگونه از پتو یا رختخواب بر روی سطح بدن بچه استفاده کنید. دلیل این امر این است که در این زمان بیلی روبین در بالاترین سطح خود قرار دارد. آیا سطح بیلی روبین در آزمایش خون شما در بازه نرمال قرار ندارد و به دنبال تفسیر آزمایش خود هستید؟ این عوارض برای مواقعی است که سطح بیلی روبین به قدری بالا رفته است که کودک دچار علائمی از قبیل کاهش فعالیت نوزاد، خوابآلودگی، بیقراری، بیاشتهایی، گریههای جیغ مانند و تشنج و عقب افتادگی ذهنی و کاهش شنوایی شود و والدین نسبت به این علائم بی توجه باشند و یا از روش های غیر معمول و غیر موثر کمک برای درمان کمک بگیرند. فتوتراپی با تغییر بیلی روبین در پوست کودک به نوعی عمل می کند که باعث آسیب مغزی یا ناشنوایی نمی شود. لذا به دلیل عواقب احتمالی، اکثر پزشکان در رفع زردی بسیار پیشگیرانه عمل می کنند.

زردی در اثر تجمع بیلی روبین در خون ایجاد می شود. خون با یک اهدا کننده مناسب (فردی با گروه خون مشابه) جایگزین می شود. در مورد آگلوتینه شدن خون جنین؟ 1- خون کامل با حجم تقریبی 500 سی سی و هماتوکریت 40% (whole blood) 2- گلبول قرمز فشرده با حجم تقریبی 250 سی سی و هماتوکریت 75% (packed RBCs) 3- گلبول قرمز تهیه شده با روش فرسیس با حجم 350-300سی سی وهماتوکریت تقریبی 55% (Apheresis RBCs) 4- گلبول قرمز با کاهش گلبول های سفید،با حجم 225 سی سی و کمتر از₁₀⁶ ×5عدد گلبول سفید (LR-RBCs) 5-گلبول قرمز شسته شده با حجم تقریبی 180سی سی و هماتوکریت 75%و کمتر از₁₀⁸× 5عدد گلبول سفید و بدون پلاسما(Washed RBCs) 6-گلبول قرمز در محلول افزودنی با حجم 330سی سی و هماتوکریت 60درصد 7-گلبول قرمز منجمد – د گلیسرولیزه با حجم 180سی سی و هماتوکریت 75% و کمتر از ₁₀⁸×5گلبول سفید و بدون پلاسما(Frozen-deglycerolized RBCs) 8-گلبول قرمز اشعه دیده(Irradiated RBCs) خون کامل(Whole blood) هر کیسه خون کامل دارای500-450 سی سی خون با هماتوکریت حدود 40% است. از برگ های پاپایا در طب چینی برای درمان زردی استفاده میشود. آیا روشی برای پیشگیری از زردی وجود دارد؟ ​Th is da​ta has been created  with GSA C​on tent G᠎ener᠎at or ᠎DE᠎MO !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *