اجاره دستگاه زردی نوزاد – مرده یا زنده؟

معمولاً نوزادان نارسی که قبل از هفته ۳۷ متولد می شوند، نوزادانی که به هر دلیلی از شیر مادر یا شیر خشک استفاده نمی کنند، بیشتر در معرض ابتلا به زردی قرار دارند. مدفوع کمرنگ – مدفوع نوزادانی که از شیر مادر استفاده میکنند باید سبز- زرد باشد، در حالی که در نوزادانی که با شیر خشک تغذیه میشوند رنگ مدفوع باید سبز- خردلی باشد. بیلیروبین بالاتر از 5 درجه، در 24 ساعت ابتدایی تولد نوزاد غیرعادی است و حتما باید برای درمان آن اقدام شود. درمان زردی نوزاد پس از آزمایش خون و مشخص شدن میزان بیلیروبین آغاز میشود. نوزادی که در زمان تولد وزنش کمتر از ۲۵۰۰ گرم باشد صرف نظر از سن بارداری نوزاد کم وزن خوانده می شود. ضریب هوشی در نوزادان کم وزن نسبت به نوزادان با وزن طبیعی کمتر است و عوامل اجتماعی و اقتصادی نیز می تواند روی این مسئله موثر باشد. لازم به ذکر است که شرکت ماهان تجهیز آزما نیز به منظور رفاه حال مادران و نوزادان مبتلا به زردی اقدام به اجاره دستگاه زردی با قیمتی مناسب نموده است. چه زمانی باید برای اجاره دستگاه زردی نوزاد اقدام کرد؟ قبل از اجاره دستگاه زردی نوزاد خود بایستی بدانید که در چه مواقعی زردی نوزاد خطرناک است و بایستی برای اجاره دستگاه زردی نوزاد خود اقدام نمایید.

پیش از اجاره دستگاه زردی نوزاد خود بایستی درباره دستگاه های فتوتراپی اطلاعات مختصری داشته باشید. اما تشخيص چشمي قابل اعتماد نيست و بهترين راه تشخيص زردي آزمايش خون و اندازهگيري ميزان بيليروبين نوزاد است. شایع ترین مشکلات رابطه زردی با وزن کم نوزاد است. پیش از اجاره حتما درباره انواع دستگاه فتوتراپی و بهترین نوع برای نوزاد خود از مشاوران ما راهنمایی بخواهید. توصیه می شود نوزادان قبل از سن ده هفتگی حتما برای تست شنوایی معاینه شوند. نوزادان کم وزن در معرض مشکلات و عوارض مختلفی قرار دارند که می توان در این میان به مشکلات عصبی , بینایی , شنوایی , عقب ماندگی های ذهنی و معلولیت های جسمی اشاره نمود. علاوه بر رابطه زردی با وزن کم نوزاد ، نوزادان با وزن کم در معرض بیماری های مختلف دیگری نیز قرار دارند که در اینجا می توان به آنها اشاره نمود. اختلالات شنوایی نیز می تواند در نوزادان با وزن کم شیوع بیشتری داشته باشد و این می تواند از مهمترین عوامل رابطه زردی با وزن کم نوزاد و مشکلات تنفسی باشد زیرا زردی و نرسیدن اکسیژن به نوزاد می تواند منجر به مشکلات شنوایی گردد همچنین سر و صدا , عفونت های مادرزادی و مصرف برخی از داروها نقش عمده ای در مشکلات شنوایی دارند. Post was gen᠎er ated with the help of GSA Conten t Generato᠎r DEMO.

میزان رشد نوزادان کم وزن پس از تولد به سن بارداری , بیماری هایی که نوزاد دارد و میزان دریافت کالری , عوامل محیطی و مشکلات ارثی دارد. این مشکلات بسته به وزن کم , مشکلات نارسی و یا اختلالات رشد داخل رحمی در نوزادان مختلف می تواند متفاوت باشد. اکثر نوزادان زردی خفیف و بیضرر دارند، اما در شرایط استثنایی سطح بیلی روبین ممکن است خیلی بالا باشد و باعث آسیب مغزی شود. معمولا تشنج ناشی از تب صدمات پایدار و ماندنی را در بیمار ایجاد نمی کند ، بنابراین نباید به اکثر کودکان این دارو جهت جلوگیری از تشنج داده شود. اگر نوزادتان تازه به دنیا آمده و سفیدی چشم او و رنگ قسمتهایی از بدنش به زردی میزند، شما باید برای درمان او به متخصص کودکان مراجعه کنید. چون اولین قسمتی که زردی در آن قابل تشخیص است، سفیدی چشم نوزاد است و سپس به صورت، قفسه سینه، شکم و پاها سرایت میکند.

عقب ماندگی رشد داخل رحمی یکی از مشکلات و معضلات در کشورهای در حال توسعه است. مشکلات بینایی همچون نزدیک بینی , مشکلات شبکیه, عدم رشد کافی مغز , خونریزی های مغزی همچنین اختلالات متابولیک , عفونت و کم خونی از دیگر مشکلات شایع در نوزاد کم وزن می باشد. اگر علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی، یبوست بود بهتر است یبوست را درمان کنید تا درد، خونریزی و مشکلات انسدادی برای او پیش نیاید. میکروآبراسیون روشی است که لایه بالایی دندان ها به اندازه میلی متر از بین می رود. رابطه زردی با وزن کم نوزاد در زمان تولد می تواند منجر به اختلالات عصبی عضلانی همچون فلج مغزی در نوزادان کم وزن و نارس گردد و سفت شدن اندام ها , اختلالات گردن و اختلالات تکاملی در نوزاد از مهمترین مشکلات در رابطه زردی با وزن کم نوزاد است. همگی می تواند در تولد نوزاد کم وزن و نارس موثر باشند. در زمان درمان نوزاد با دستگاه زردی شیردهی باید به صورت مداوم و مکفی به نوزاد داده شود. با زرد شدن هر کدام از این اندامها میتوان به صورت تقریبی میزان زردی را تشخیص داد و مخصوصا وقتی کف پاها زرد شوند، یعنی درجه زردی بسیار شدید و بالاتر از عدد 20 است که در این شرایط باید تعویض خون انجام بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *