اجاره دستگاه زردی نوزاد منابع: google.com (وب‌سایت)

بعضی از علل زردی در نوزاد تازه متولد شده ،کبد نابالغ است که قادر به پردازش مقدار طبیعی بیلی روبین در بدن کودک نمی باشد که معمولاً بدون مداخله پزشک هم رفع میشود. با این حال ، کبد نوزاد تازه متولد شده نمی تواند بیلی روبین را به همان سرعتی که تولید می شود فیلتر کند و در نتیجه باعث افزایش هیپربیلی روبینمی (بیلی روبین بیش از حد) می گردد. حضور مادر در کنار نوزاد : زمانی که شما نسبت به اجاره دستگاه زردی نوزاد اقدام می کنید ، نوزاد شما در منزل و توسط خود شما مورد درمان قرار می گیرد و این موضوع باعث می شود مادر و نوزاد بالعکس بیمارستان که مادر و نوزاد از هم دور هستند از هم جدا نشوند . لازم به ذکر است که در دستگاه های زردی از لامپ های فتوتراپی استفاده می گردد، بنابراین ممکن است یک یا تعدادی از لامپ ها سوخته باشد و پرسنل بیمارستان از این موضوع چشم پوشی کنند، هم چنین امکان دارد طول عمر لامپ های فتوتراپی به پایان رسیده باشد. بعد از اینکه درجه زردی نوزاد شما مشخص شد باید بابت اجاره دستگاه زردی و دریافت مشاوره با مجموعه زردی کلینیک تماس حاصل فرمایید .

یرقان نام بیماری است که در هنگام تولد ممکن است برای نوزادان رخ بدهد و باعث شود تا والدین نوزاد دچار نگرانی شوند . اگر انگشت خود را به آرامی روی پوست کودک فشار دهید و این کار باعث زرد شدن آن قسمت از پوست شود، احتمالاً نشانه زردی است. یادم میآید اولین باری که همسرم فرزندمان را دید، عقب ایستاده بود و جلو نمیآمد. بیلی روبین که به رنگ مایل به زرد است ، هنگام تجزیه سلول های قرمز خون تولید می گردد. لامپهای فلورسنت با توجه به ماهیتی که دارند مقداری اشعه فرابنفش تولید میکنند که این اشعه به شدت برای پوست انسان ضرر دارد چه برسد به پوست کودک چند روزه که بسیار ظریف و آسیب پذیر است. کبودی و یا آسیب داخلی در طی زایمان نیز باعث ایجاد زردی در نوزاد می شود. کمبود آنزیم عفونت هم می تواند باعث ایجاد زردی در نوزادان شود. معاینه نوزاد تازه متولد شده معمولاً در چند روز اول توسط پزشک متخصص اطفال انجام می شود. زردی نوزاد با شیردهی بسیار شایع است. این مهم است که والدین چند روز پس از تولد نوزادان خود را برای معاینه معاینه کنند ، زیرا میزان بیلی روبین بین 3 تا 7 روز پس از تولد به اوج خود می رسد.رنگ آمیزی زرد مشخص تأیید می کند که کودک دچار زردی می شود ، اما برای تعیین شدت زردی ممکن است آزمایش های اضافی لازم باشد.نوزادانی که در 24 ساعت اول زندگی دچار زردی می شوند باید سطح بیلی روبین بلافاصله یا از طریق تست پوستی یا آزمایش خون اندازه گیری شوند.

غالباً این آزمایش تیروئید را تحت عنوان آزمایش PKU مینامند، زیرا علاوه بر آنکه یک آزمایش غربالگری برای کم کاری مادرزادی تیروئید به شمار میرود، بیماریهای فنیل کتونوری (PKU) و گالاکتوسمی را نیز پوشش میدهد. کودک ممکن است مشکلات کبدی و ناهنجاری های ناشی از ضربه داشته باشد ؛ همچنین گلبولهای قرمز غیر طبیعی ممکن است دلیلی برای میزان غیر طبیعی بالای بیلی روبین باشند. انواع دیگر زردی نوزاد می تواند به دلیل نارس بودن ، مشکلات مربوط به شیردهی ، عفونت ، عدم تطابق گروه خون بین مادر و نوزاد و همچنین سایر مشکلات خونی یا کبدی باشد. برخلاف آنچه در فیلمها میبینیم، نوزاد تازه متولد شده سفید و زیبا نیست و پوستش قرمز و کبود و پرچروک است اما تمام این مشکلات که شاید چند روز اول مایه نگرانی والدین باشد به سرعت برطرف میشود. این عارضه اگر به موقع با اجاره دستگاه زردی نوزاد درمان شود کاملا بی خطر بوده و سریع درمان انجام می شود اما اگر در همان ابتدا درمان صورت نگیرد می تواند صدمات جبران ناپذیری به جای بگذارد . یرقان نوزاد یا baby jaundice بیماری شایع نوزادان است که به علت افزایش بیلی روبین خون به وجود می آید و در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع عوارض خطرناکی دارد و بیشتر در نوزادان نارس به وجود می آید.

والدین محترم باید به مراقبت های فتوتراپی در منزل و نکاتی نظیر تغذیه و شیردهی به موقع و قرار دادن مناسب چشم بند برای پوشش چشم و پوشک دقت کنند. مثلاً در طی روز دوبار و در طول شب شب ۱ بار قنداق را باز کنند و حدوداً ۱ ساعت استراحت به نوزاد دهند تا خستگی پا و دست نوزاد بیرون رود و به قول خودمان هوا بخورد .هنگام قنداق نمودن میبایست سر و و شانه های نوزاد را بوسیله پارچه های نرم بالاتر از بقیه اعضای بدن نگهداریم تا او به سمت بالا نرود.بهتر میباشد نوزاد را تا حدوداً ۱ ماهگی یا ۴۰ روزگی قنداق نمایید .اینکاربه بهتر خوابیدن نوزاد یاری فراوانی میکند. عواملی از قبیل واکنش سیستم ایمنی علیه گلبولهای قرمز خودی (ایزوایمونیزاسیون)، بیماریهای همولیتیک ارثی و خون نشت کرده به بیرون رگهای نوزاد (مثلاً کبود شدگیهای پوست و سفالهماتومها) از یک سو و نقائص ژنتیکی متابولیسم بیلیروبین مانند سندرم شایع ژیلبرت، از سوی دیگر به نارسایی دفع بیلیروبین کونژوگه کمک میکنند.فروش دستگاه زردی نوزاد. اگر شدت زردی نوزاد زیاد نباشد می توان درمان آن را در منزل و با اجاره دستگاه زردی نوزاد در شرق تهران انجام داد. بعد از تولد، کبد نوزاد این کار را انجام می دهد.  This art icle w᠎as w ritt᠎en  wi th the help ᠎of GSA Conte nt  Generat or᠎ Demov ersion!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *