اجاره دستگاه زردی نوزاد: چه اشتباهی!

تولد زودرس: نوزادی که قبل از هفته 38 بارداری به دنیا می آید احتمالا نتواند به سرعت نوزادان دیگر بیلی روبین را پردازش کند. در ابتدا باید اشاره کنیم که زردی بیماری نیست بلکه نوعی اختلال کبدی است که با بروز علائمی مانند تغییر رنگ و زرد شدن پوست، سفیدی چشم و همچنین تغییر رنگ ادرار به زرد پررنگ و گاهی هم قهوه ای تشخیص داده می شود که گاها بتدریج و با افزایش عدد «بیلیروبین» مناطق دیگر پوست مانند شکم و اندامها نیز زرد میشوند. اگر قصد اجاره دستگاه زردی نوزاد در تهران را دارید توصیه می کنیم فقط به مراکز و کلینیک های درمانی معتبر مراجعه نمایید. اگر پزشک برای معالجه زردی نوزاد شما به شما استفاده از روش فتوتراپی را پیشنهاد نموده است تنها کافی است برای اجاره دستگاه زردی و انجام فتوتراپی در منزل با ما در شرکت زردی شکن رسام ارائه دهنده انواع خدمات فتوتراپی و تنها مرکز درمان زردی نوزاد در تماس باشید.

این پکیج محصول ویژه از شرکت زرد ایران است. برای این منظور آنها اقدام به اجاره دستگاه فتوتراپی برای مدتی محدود میکنند. 1- برای آنکه بیلی روبین موجود در خون نوزاد به طیف نور شفاف واکنش نشان دهد و شکسته بشود. و در صورت تمایل تست زردی بدون خون گیری توسط دستگاه پیشرفته تست زردی و یا با خون گیری توسط اعزام پرستار زردی نوزادتان را بررسی و تعیین شود . سپس با بررسی سطح زردی نوزاد، وزن و سایر موارد نسبت به درمان زردی نوزاد با بهره گیری از دستگاه زردی نوزاد اقدام می گردد. وزن زمان تولد نوزاد و میزان افزايش يا كاهش وزن نوزاد از زمان تولد. بنابراین در زمان مقرر باید نسبت به تعویض آن اقدام شود. در صورتی که زردی نوزاد پس از فوتوتراپی معمولی یا فیبر نوری بهبود نیابد، فوتوتراپی باید به صورت دوره ای تکرار شده و تقویت گردد. 2- برای فتوتراپی معمولا نوری در حدود 460 تا 490 نانومتر تولید می کند خوب است. این دستگاه توسط نوری آبی رنگ با طول موجی موثر، ماده ای به نام بیلی روبین را که عامل اصلی زردی نوزاد است را در خون تجزیه کرده و کمکم از بین میبرد.

در اغلب موارد زمانی که نوزاد شروع به تغذیه میکند، کبدش رشد میکند و به صورت طبیعی این ماده را از بدن خارج میکند و این مسئله در عرض ۲ تا ۳ هفته رفع میشود. زمانی که پروتئین هموگلوبین در گلبولهای قرمز کهنه تجزیه میشود، بیلی روبین در بدن تشکیل میشود. این فوق تخصص بیماریهای كودكان در خصوص عوامل ایجاد زردی در نوزادان اظهار داشت: دیابت مادر سبب افزایش زردی در نوزادان میشود همچنین زردی در نوزادانی كه مادران آنها زایمان اول و سن بالا دارند، بیشتر دیده میشود. اما در صورتی که این درجه زردی نوزاد تازه متولد شده در روزهای بعدی نشان داده شود طبیعی بوده و در صورتی غیر عادی محسوب میشود که درجه زردی به عدد ۷ تا ۸ برسد. فتو تراپی یا دستگاه زردی درمانی است که با نوع خاصی از نور انجام می شود البته نه نور خورشید! در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند، حتما نوع تغذیه مادر میتواند در زردی نوزاد تاثیر داشته باشد. اگر مدل و نوع دستگاه به درستی انتخاب نشود ، می تواند باعث عوارض جانبی جبران ناپذیر شود. علاوه بر موارد ذکر شده دستگاه زردی نوزاد هزینه های جانبی هم دارد به عنوان مثال تعویض لامپ ها و نگهداری و استهلاک دستگاه زردی شامل صرف هزینه های جانبی خواهند شد.  This data has been c​reat᠎ed with t​he  help of GSA C onte nt Gen​er at᠎or DEMO!

به عنوان مثال برخی از والدین به توصیه پزشک معالج از قطره بیلی ناستر استفاده می کنند. با توجه به تعداد بالای نوزادانی که با این مشکل رو به رو هستند و همچنین امکان درمان در منزل و نزد والدین ، معمولاً به جای نگهداری کودک در بیمارستان آن ها را به خانه فرستاده و در معرض تابش نور دستگاه فتوتراپی قرار می دهند. در غیر این صورت علاوه بر صرف هزینه های گزاف و گذراندن وقت، جان کودک خود را در معرض خطر قرار خواهید داد و ممکن است درصد زردی نوزاد افزایش یابد. پس شما می توانید به جای اینکه کودک خود را در بیمارستان بستری کنید و در روزهای اول به دنیا آمدنش از او جدا باشید، با خیال راحت و بدون هیچ گونه نگرانی از این داروهای گیاهی به نوزاد خود بدهید و زردی او را در خانه عرض دو الی سه روز کاهش دهید. • حتماً نوزاد خود را با پوشک داخل دستگاه بگذارید تا ناحیه تناسلی او در امان بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *