ازدواج و اجاره دستگاه زردی نوزاد دارای بیشتر متداول از شما فکر می‌کنید

این حمله که از سوی بدن مادر انجام میشود به نوعی آنمی یا همان کم خونی بسیار شدید در کودک میانجامد که سلامت مغز او را تهدید کرده و در بسیاری از موارد به سقط جنین منتهی میشود. در موارد بسیار حاد شاید نیاز باشد خون بدن نوزاد با خون یک اهداکننده تعویض شود. چنانچه شرایط برای مراقبت آغوشی مداوم در بخش امکانپذیر نباشد توصیه میکنیم که مادران در هر بار ویزیت نوزاد را در آغوش گرفته و نوازشش کرده و با لحن آمرانه با او صحبت کنند. به والدین توصیه میکنیم که بعد از ترخیص حتما نوزاد خود را برای پایش رشد فیزیکی و بررسی نمو عصبی حرکتی طبق برنامه به درمانگاه نوزادان بیاورند تا بررسی وضعیت سلامت شنوایی و بینایی آنها به خصوص نوزادان نارس تحت نظارت متخصص نوزادان انجام شود. ضمن اینکه در بخش مراقبت ویژه نوزادان، تلاش میشود فضای کافی برای حضور مداوم مادر و دستگاه شیردوشی وجود داشته باشد، چنانچه به دلایلی در مرکزی این امکانات وجود نداشت، برای موفقیت شیردهی به مادران عزیز توصیه میکنیم که بعد از ترخیص از بیمارستان هر ۲ ساعت شیر خود را دوشیده و در طول شب حداقل ۲ بار شیردوشی را انجام دهند و شیر را در کیسههای مخصوص ذخیره و تا زمانی که نوزاد آنها توانایی تغذیه بیشتر را پیدا کند در یخچال و فریزر نگهداری کنند.

اگر سطح G6PD در بدن خیلی کم باشد، سلولهای قرمز خون شما در برابر گونههای واکنش اکسیژن محافظت نمیشوند. درصورتیکه پزشک مشکوک به ابتلای شما به کمخونی همولیتیک باشد آزمایش G6PD را برای شما تجویز میکند. آزمایش فاویسم، آزمایشی است که معمولا برای بررسی کمبود G6PD انجام میشود. همچنین، لازم است بدانید ناشتا بودن برای این آزمایش ضروری نیست. او این آزمایش را زمانی توصیه میکند که دوره همولیتیک شما فروکش کرده باشد. این تشخیص به شما کمک میکند که شرایط خود را بهتر درک کنید و در مورد اقداماتی که میتوانید انجام دهید توسط پزشک آموزش ببینید. این کار به دفع بیلی روبین از طریق مدفوع کمک می کند. G6PD به سلولهای قرمز خون کمک میکند که عملکردی طبیعی داشته باشند. داروهای سولفا میتوانند بهخصوص در افرادی که دچار کمبود G6PD هستند موجب واکنشهای نامطلوبی شوند. پس از این ممکن است که زردی در سایر نقاط بدن مانند شکم و پا ها نیز گسترش پیدا کند و بعد از آن در چهره کودک نیز نمود پیدا خواهد کرد. زردی نوزادان در چند روز اول زندگی طبیعی است اما اگر این نشانهها بیش از دو هفته طول بکشد و کودک نشانههای دیگری مثل تیره بودن ادرار، کمرنگ بودن مدفوع و سطح بالای بیلیروبین را داشته باشد ممکن است پزشک آزمایش فاویسم نوزاد را تجویز کند.

نوزادان دو یا چند قلویی که وزن کمتر از ۱۷۰۰ گرم یا سن کمتر از ۳۲ هفته یا هرگونه مشکل طبی داشته باشند، باید در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بستری شوند. نوزادان نارس: کودکی که قبل از هفته سی و هشتم متولد شده است، ممکن است قادر به پاکسازی بیلیروبین با همان سرعتی که در نوزادان کامل انجام میشود، نباشند. در فتوتراپی کودک تنها با یک پوشک و عینک محافظ مخصوص زیر نوری از طیف آبی قرار میگیرد. همچنین اگر اخیرا حبوبات یا داروهای سولفا مصرف کردهاید پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید. همچنین در صورتی که مادر دارای RH منفی و پدر دارای RH مثبت باشد نوزادان در معرض ابتلا به زردی پاتولوژیک است. اکسیژن، شایعترین دارویی است که در NICU مورد استفاده قرار میگیرد و مانند هر دارویی دارای آثار مفید و همزمان عوارض جانبی است. اکثر میوه ها دارای کربوهیدرات بالا هستند که شامل رژیک کتوژنیک نمیشوند، اما انواع توت ها یک استثنا هستند. این داروی سنتی ایرانی احتمالاً به خودی خود موثر نخواهد بود اما می تواند اثرات نور درمانی را تقویت کند. زردی شکن رسام ارائه کننده خدمات فتوتراپی اعم از اجاره دستگاه زردی نوزاد پیشرفته ترین دستگاه های زردی شکن را با شما ارائه می کند. ​This conte nt w᠎as gener at​ed wi th the  he᠎lp of GSA  Con​te᠎nt​ G᠎enerator DEMO!

اگر نوزاد شما با نشانههای یرقان یا زردی پوست و چشم متولد شده باشد ممکن است به فاویسم مبتلا باشد. تمهیداتی برای تغذیهشدن این نوزادان با شیرمادر اندیشیده شده است؟ البته ممکن است برای نوزادان نارس از فتوتراپی فیبراپتیک استفاده شود. ممکن است از شما درخواست شود تا تعداد پوشک های خیس و کثیف کودک را بشمارید. اگر متوجه شدید کودک شما علائم زردی را دارد، سریعاً با پزشک تماس بگیرید. همچنین میتوانید با آزمایش ژنتیک متوجه شوید که فاویسم چگونه میتواند بهصورت ارثی منتقل شود و فرزندتان احتمالا چه شرایطی را تجربه خواهد کرد. ازآنجاییکه این بیماری، نتیجه انتقال مغلوب مرتبط با کروموزوم X است بیشتر در مردان اتفاق میافتد. از سوی دیگر، این آزمایش نباید پس از انتقال خون انجام شود. در نوزادان نارس ممکن است زردی طی ۵ تا ۷ روز اول ظاهر شده و در هفتهی سوم پس از زایمان بهبود پیدا کند. برای کاهش عوارض ناشی از گرفتن اکسیژن در نوزادان کار خاصی انجام میدهید و آیا توصیههای لازم در این خصوص پس از ترخیص به والدین نوزادان داده میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *