از اجاره دستگاه زردی نوزاد استفاده کنید – این نکات را بخوانید 4

نوزادان نارس امکان دارد کمتر تغذیه کنند و حرکات روده کمتری داشته باشند، در نتیجه بیلی روبین کمتری از طریق مدفوع دفع می شود. هرچند، به دلیل محاسن تغذیه با شیر مادر، متخصصان همچنان آن را توصیه میکنند. زردی نوزاد یک بیماری شایع در بین نوزادان است؛ که در واقع به معنای تغییر رنگ پوست و چشم نوزاد تازه متولد شده به رنگ زرد است. زردی که بیش از ۳ هفته ادامه یابد ممکن است نشانه بیماری زمینه ای باشد. تخمین زده میشود که از هر 10 نوزاد 6 مورد و از هر 10 نوزاد متولد شده قبل از هفته 37 بارداری، 8 نوزاد دچار زردی شوند؛ اما فقط در حدود 1 نوزاد از هر 20 نوزاد سطح بیلی روبین خون بسیار بالایی دارد که نیازمند درمان است. همچنین بعد از فیزیوتراپی ممکن است نوزاد اسهال شود که جای نگرانی نیست. اکثر نوزادان بهخوبی به معالجه پاسخ میدهند و بعد از چند روز میتوانند بیمارستان را ترک کنند. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه میکند که همه نوزادان تازه متولد شده، یک بار قبل از ترخیص از بیمارستان و بعد زمانی که نوزاد 3 تا 5 روزه است، از نظر زردی معاینه شوند.

همان طور که می دانید دستگاه زردی نوزاد در بیمارستان و خانه مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، بلافاصله پس از تولد ، بیلی روبین بیشتری از مقدار کبد نابالغ نوزاد تولید می شود و مقدار اضافی آن در خون گردش می کند. بدن نوزادان به دلیل تولید بیشتر و تجزیه سریعتر گلبولهای قرمز در چند روز اول زندگی، بیلی روبین بیشتری نسبت به بزرگسالان تولید میکند. برای والدین بسیار مهم است که نوزادان خود را چند روز پس از تولد برای معاینه مجدد نزد پزشک ببرند چون سطح بیلیروبین بین 3 تا 7 روز پس از تولد به اوج خود میرسد. نوزادانی که گروه خونی آنها با مادر سازگار نبوده با تولید آنتیبادیهایی باعث از بین بردن گلبولهای قرمز و درنتیجه افزایش بیلیروبین میشوند. کودکی که گروه خونی آن با مادرشان سازگار نیست ، می تواند پادتن هایی تولید کند که می تواند گلبول های قرمز خون آنها را از بین ببرد و باعث افزایش ناگهانی سطح بیلی روبین شود. از لامپ های فلورسنت برای درمان زردی نوزاد استفاده می شود که طول موج نور این لامپ ها، ۴۸۰ نانومتر بوده که در کل برای نوزاد مضر نیست.

زردی نوزاد معمولاً به این دلیل رخ میدهد که کبد کودک به اندازه کافی بالغ نیست تا بتواند از بیلی روبین موجود در جریان خون خلاص شود. برای مثال، اگر مجاری صفراوی مسدود شده منجر به یرقان شود، ممکن است خونریزی کنترل نشده ایجاد گردد که این وضعیت به دلیل کمبود ویتامینهای مورد نیاز برای لخته شدن خون است. هیچ دستورالعمل خاصی برای زمان قطع فتوتراپی وجود ندارد. قطع شیرمادر به صورت موقت آزمون خوبی برای شناختن این اختلال است. با این حال، در نوزادانی که شیر کافی دریافت نمیکنند، با وجود اینکه مادرانشان شیر کافی تولید نمیکنند، بیشتر دیده میشود (مخصوصاً اگر شیر با تأخیر تولید شود). اگر دمای رکتال کودک بیش از 100 درجه فارنهایت یا 8/37 درجه سانتیگراد باشد. قبل از شروع جلسات، تمام لباس های کودک را به جز پوشک از تنش درآورید. اکثر بیمارستانها قبل از ترخیص، زردی نوزادان را بررسی میکنند. به طور معمول نوزاد باید در روزهای سوم و هفتم پس از زایمان که سطح بیلی روبین معمولا به اوج خود میرسد، برای زردی مورد بررسی قرار گیرد. کودک شما باید بین روز سوم و هفتم پس از تولد که میزان بیلی روبین به اوج خود میرسد، از نظر زردی مورد معاینه قرار گیرد.

پس از اجاره دستگاه زردی نوزاد و یا دستگاه فتوتراپی پزشک متخصص کودکان مدت زمان استفاده از فتوتراپی را برای شما مشخص نموده که در حالت کلی دو الی سه روز زمان می برد. یعنی بابت هزینه اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل در این ده روز از شما پولی دریافت نمی شود. در این بخش از نم نمک به سوالات شما در این رابطه توضیح داده ایم. اجاره دستگاه زردی شکن نوزاد یک روش مقرون به صرفه و کاملا علمی است که در درمان زردی نوزاد به کار می رود. از آنجا که این دو مشکل کاملا قابل پیشگیری و کنترل می باشند در بدو تولد نوزاد با آموزش کافی کادر پزشکی می توان در این امر مداخله نمود و مانع از برور مشکلات و پیشگیری از تاثیر زردی بر شنوایی نوزادان گردید. اگر تست، سطح بالاتری از این میزان را نشان دهد، معمولاً برای بررسی بیشتر ارجاع میشوند. روشی که از نور برای تجزیه بیلی روبین در بدن نوزاد استفاده می شود. برای تشخیص برخی بیماریها لازم است، نمونه ادرار نوزاد بررسی شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد ، برای درمان زردی نوزاد می توانید از شرکت زردی کلینیک اقدام به اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل و دستگاه فتوتراپی نمایید. ᠎Th​is  post w as g​en​erat ed with the he lp of G SA Content  G enerator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *