استاد درمان زردی نوزاد را با این سه ایده درک کنید

این خطر هم زمانی کودک شما را تهدید می کند که تشخیص و درمان به موقع صورت نگرفته باشد. هم چنین یک پتو فیبر نوری نیز ممکن است در زیر کودک شما قرار گیرد. زردی می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد و معمولا نتیجه یک بیماری زمینهای است. در این حالت با عدم مصرف شیر مادر، معمولا نوزاد درمان می شود و زردی او به صورت کامل از بین خواهد رفت. در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، گاهی اوقات پزشک می تواند مکمل های غذایی را تجویز کند که مادر آنها را مصرف کند و این مکمل ها از طریق شیر مادر به نوزاد برسند. در چنین حالتی معمولا درمان با برنامه تغذیه مکرر برای نوزاد انجام می شود و مادر می توانید با تغذیه بیشتر نوزاد کمک کند که زردی بهبود پیدا کند و به صورت کامل از بین برود. از طرفی معمولا مادرانی که گروه خونی O دارند، اگر نوزادشان گروه خونی A یا B داشته باشد،ممکن است دچار زردی شود. زردی می تواند روی خون نوزاد تاثیر بگذارد و اگر شدید باشد، باعث کم خونی شدید نوزاد خواهد شد.

​This a᠎rtic​le was  do᠎ne by GSA Content Gen erat​or DE᠎MO .

گلبول های قرمز خون نوزاد ، اندکی پس از تولد شروع به تجزیه شدن می کنند. همچنین کاهش چربی خون است بنابراین به کبد کمک می کند. یرقان در نوزادان غالبا به این علت ایجاد می شود که کبد هنوز به اندازه کافی بالغ نیست تا بتواند بدن را از شر بیلی روبین ها خلاص کند. زردی نوزادان یکی از مشکلات شایعی است که مادران را به نگرانی می اندازد. به زردی که به صورت طبیعی بوده و از دومین یا سومین روز از تولد نوزاد از صورت او آغاز شده و تا دوروز بعد یعنی روز پنجم به اوج خود می رسد و به صورت ناگهانی روند نزولی و کاهش خود را طی می کند و در حدود یک هفته پایان می یابد زردی فیزیولوژیک می گویند. روند درمان زردی نوزاد با استفاده از دستگاه های فتوتراپی تپکو در منزل، کاملا ایمن و راحت به انجام می رسد. آب جوانه گندم ماده ای است که می تواند به خوبی سموم بدن نوزاد را دفع کند و باعث از بین رفتن زردی نوزاد شود. هوم سرویز به عنوان یک بازار آنلاین خدمات طراحی شده است که در آن، هر شخصی بتواند برای انجام کارهای موردنیازش، افراد مطمئن، معتمد و توانمند را پیدا کند.

استفاده از عینک محافظ در حین فتوتراپی برای کودکان یک روش استاندارد است اما ممکن است والدین بخواهند آن را با پزشک خود مطرح کنند. توصیه می کنیم که برای این کار حتما با پزشک مشورت کنید تا بتوانید با نظر پزشک، درمان را انجام دهید. وقتی مادر و نوزاد از بیمارستان ترخیص می شوند، این وظیفه خودتان است که این موضوع را مدام چک کنید. همان طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، منبع نور LED کیفیت بالاتری در مقایسه با فلورسنت دارد، و همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت آن خواهد شد. البته ممکن است گاهی اوقات نوزادان در حالت عادی پوستی مایل به زرد داشته باشند، اما در حالت زردی پوست آنها بیشتر به رنگ زرد متمایل می شود و می توانید از این موضوع زردی نوزاد را تشخیص دهید. در بخش آخر نیز با هم چند روش برای درمان زردی نوزادان را بررسی کردیم که می توانید با انجام آنها، زردی نوزاد خودتان را به صورت کامل برطرف کنید. اگر نوزاد شما از شیر خشک استفاده می کند، پزشک می تواند مکمل های غذایی را تجویز کند که با ریختن آنها در شیر خشک نوزاد، به درمان سریعتر زردی نوزاد کمک کنید و باعث شوید که نوزاد شما سریعتر سلامتی خودش را پیدا کند.

گاهی اوقات ممکن است که نوزاد در هفته اول زردی را از شیر مادر دریافت کند و به خاطر کم بودن یا ناکافی بودن شیر مادر، به زردی مبتلا شود. اما به خاطر داشته باشید که بیماری یرقان (زردی) نه تنها در نوزادان بلکه در بزرگسالان نیز عارض می شود و می تواند بسیار آزاردهنده باشد. بیماری یرقان در نوزادان و سالمندان شیوع بیشتری دارد. در این آزمایش تست های مختلفی روی نوزاد انجام می شود تا بتوانید به راحتی تشخیص دهید که زردی دارد یا خیر. وقتی که زردی نوزاد بسیار شدید است و می تواند به او آسیب برساند، پزشکان اقدام به تعویض خون نوزاد می کنند و این کار کمک می کند که زردی نوزاد به صورت کامل برطرف شود. به طور معمول، بیلی روبین از جریان خون به کبد شما منتقل می گردد. این موارد شامل آزمایشات عملکرد کبد، آزمایش کامل خون و آزمایش پروتئین های خاص که توسط کبد ساخته می شوند، هستند. در این روش خون نوزاد در مقادیر اندک با خون تازه تعویض میشود و به این ترتیب بیلیروبین خون کاهش مییابد. بیماری یرقان یا همان زردی بر اثر افزایش میزان بیلی روبین در خون به وجود می آید و موجب زرد شدن پوست، غشاهای مخاطی و سفیدی چشم ها می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *