استدلال برای خلاص شدن از درمان زردی نوزاد

معمولا چنانچه نوزاد نارس باشد و وزن هنگام تولد پایینی داشته باشد، زردی معمولا در هفته دوم ظاهر میشود و مدت طولانیتری ماندگار است، اما اگر نوزاد به موقع متولد شده باشد و وزن مطلوب بالای سه کیلو داشته باشد، معمولا به تجربه دیده شده زردی زودتر بروز میکند و زودتر هم خارج میشود. زردی ابتدا در 2 تا 3 روزگی ظاهر می شود. حتی در روزهای اول تولد که شیر مادر کم است نیز تغذیه مکرر نوزاد در پیشگیری از زردی موثر است. شیر مادر (شیر مادر) غذایایدهآل برای کودک شماست. اگر از شیر خشک استفاده می کنید نیز مطمئن شوید که کودک به اندازه کافی شیر خشک مصرف می کند. بزرگترها و قدیمیترهای مصرف غذاهای با طبع سرد مانند خاکشیر را پیشنهاد میکنند اما تاثیر این مواد از نظر علمی بر درمان زردی مشخص نشده است. فلج مغزی کودکان (سی پی ) یا همان CP به علت رشد نا هنجار و غیر نرمال مغز یا آسیب مغزی رخ می دهد و روی توانایی های کودک در کنترل عضله هایش تاثیر می گذارد. Content w as g​en᠎erated wi th t᠎he he lp  of GSA᠎ Conte nt G​en erator D​em ov​ersion!

اما ما در مقاله اجاره دستگاه زردی قصد داریم به شما این موضوع را بگوییم که راه درست کنترل زردی نوزادان چیست؟ 8 روشهای درمانی هپاتومگالی یا کبد بزرگشده چیست؟ در نوزادانی که نارس هستند و یا نوزادانی که در ۳۲، ۳۵ یا ۴۰ هفتگی حاملگی است و حتی نوزاد یکروزه یا پنجروزه، این عدد فرق میکند. بیمارستان ها اکثرا از مادران می خوان که در ۷۲ ساعت آتی حتما کودک رو برای انواع تست به بیمارستان برگردون، زیرا سطح بیلیروبین در بین ۳ تا ۷ روز پس از تولد نشون داده میشه. بیلی روبین برای سلول های مغزی به عنوان سم شناخته می شود. شیشه های این محفظه نور لامپ ها را از خون عبور نمی دهند و برای همراه نوزاد خطری ایجاد نمی کنند. لذا یک عدد ثابت وخاصی برای زردی وجود نداردکه بتوان گفت، از این عدد به بعد باید حتماً فتوتراپی شروع شود. در این روش، خون کودک با یک خون تازه جایگزین می شود.  Po᠎st has ​been gener at ed by GSA Content G en er at or​ Dem ov er​sion.

بیشتر موارد زردی طبیعی است ، اما گاهی اوقات زردی می تواند نشانه یک بیماری جسمی زمینه ای باشد. اما در بعضی از افراد اینطور نیست و میتواند شدت بگیرید و خطر آسیب مغزی به نوزاد را ایجاد کند. گرچه در صورتی که شرایط بدتر شود، یا زردی در طول 24 ساعت اولیه بعد از تولد دیده شود، درمان به شدت ضروری می باشد. دو نوع زردی در دوره نوزادی میتواند دیده شود: یکی زردی نوزادی مستقیم و دیگری زردی نوزادی غیرمستقیم. 1- درصورت كفایت شیر، نوزاد در 24 ساعت 6-4 بار پوشك خود را خیس می كند و حداقل 4-3 بار مدفوع می نماید. در این روش از نور خاصی برای تغییر فرم بیلی روبین به کار برده می شود و سرانجام نوزاد به صورت مناسب تری می توان بیلی روبین را مرتب سازی نماید. هر چه فاصله میان نوزاد و لامپ فتوتراپی کمتر باشد فتوتراپی اثر بیشتری برای کاهش بیلی روبین خواهد داشت. بیش از هشت ساعت بعد از مداخله، بیلیروبین سرم میان دو گروه مشابه بود. مسئله نظارت بر رشد برای پزشکان بسیار مهم است مخصوصا تاکید بیش تر روی کودکانی است که با توجه به زایمان زود رس یا وزن کم حین تولد در ریسک بالایی برای ابتلا به فلج مغزی هستند.

آیا خرما برای زردی نوزاد ضرر دارد؟ لامپ ھای فلورسنت و مقایسه آن با دستگاه فتوتراپی برای درمان زردی ( دستگاه درمان زردی نوزاد ) را در این مطلب بررسی می نماییم. با این کار می توان نوزاد خود را در محیط گرم خانواده درمان کرد. برخی از انواع سرطانها میتوانند باعث زردی شوند و باید در اسرع وقت توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرند، زیرا تشخیص و درمان به موقع میتواند بقا را بهبود بخشد. زمانی که کودک در منزل تحت فتوتراپی قرار میگیرد باید دستورالعمل استفاده از دستگاه را به درستی رعایت شود. دفع زردی با شکسته شدن و خرد شدن مولکولهای بیبی روبین خون با طول موج بین 430 تا 470 نانومتر انجام میشود در صورتی که در مهتابی دامنه وسیعی از طول موج نور (تمام اندازه هایی که چشم انسان میتواند آن را ببیند) تولید میگردد که میتواند آسیب های دیگری را به نوزاد وارد کند. لذا دیگر نیازی به نمونه خون نیست. این نوه منبع نوری دارای عملکرد بسیار بیشتری نسبت به فلورسنت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *