استراتژی درمان زردی نوزاد عاقلانه

اگر کودک زردی شدید داشته باشد، احتمال انتقال بیلی روبین به مغز وجود دارد، که باعث انسفالوپاتی (آسیب مغز) بیلی روبینی حاد می شود. اگر زردی نوزاد بیش از ۲ هفته طول بکشد یا نیاز به درمان وجود داشته باشد، ممکن است آزمایش خون بیشتری مورد نیاز باشد. اما در روز های ابتدایی معمولا این شرایط برای کبد وجود ندارد. آزمایش بیلی روبین بالاتر از حد طبیعی (افزایش یافته) می تواند تخریب تسریع شده گلبول های قرمز را منعکس کند یا ممکن است نشان دهد که بیلی روبین آنطور که باید دفع نمی شود ، نشان می دهد که ممکن است مشکلات عملکرد کبد یا سایر ناهنجاری ها وجود داشته باشد. زنان بارداری که مبتلا به ALD یا NAFLD هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کبد بزرگ شده و عوارض دیگر هستند. نوزادان در اکثر موارد در بدو تولد به زردی نوزادی مبتلا می شوند و گاهی اصلا نیازی به درمان خاصی نیز ندارند اما در برخی موارد نیاز است که زردی نوزاد و علت آن تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدام گردد. 2. عارضه دیگر ایجاد تاول یا پورپورا در نوزادان مبتلا به پورفیری اریتروپوئتیک مادرزادی یا زردی کلستاتیک است.  Da᠎ta w as c᠎reated with t he  he lp  of GSA᠎ C on​tent Generator​ Demover sion᠎!

درمان زردی نوزادی برای کاهش خطراتی که نوزاد را در آینده نزدیک و دور تهدید می کند بسیار موثر و مهم است. در برخی موارد، پزشک استفاده از شیر خشک را به تنهایی برای چند روز توصیه می کند و سپس باید شیردهی با شیر مادر آغاز شود. بااینحال به دلیل فواید شیر مادر، پزشکان توصیه میکنند در این شرایط نیز به شیر دادن به نوزاد ادامه دهید و اطمینان حاصل کنید که نوزاد به مقدار کافی شیر میخورد و همچنین در خطر کمآبی قرار ندارد. درصورت مشاهده زردی نوزاد 20 روزه حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید تا آزمایش خون انجام شود. این بیماری در موارد بسیار شدید، امکان دارد حتی در نوزادان طبیعی اختلالات جدی مغزی ایجاد کند که برای درمان آن از دارو درمانی، نور درمانی، تعویض خون و یا طب سنتی به کار گرفته می شود. مواد مغذی مفید برای کبد موجود در انگور میتواند به درمان زردی کمک کند. بطور معمول، بیلیروبین از راه کونژوگه شدن در کبد با اسید گلوکورونیک دفع میشود.

سطح بیلیروبین تقریباً در همهی نوزادان در یک تا دو روز اول پس از تولد کمی بالاتر از حالت عادی است. در بیشتر موارد زردی در نوزادان موجب مشکل خاصی نمی شود و ظرف دو هفته برطرف می گردد. بيلي روبين می تواند به آسانی از سد مغزی – خونی عبور کرده و موجب آسیب سلولهای مغزی شود كه در آینده خود را به صورت عقب ماندگی ذهنی و معلولیتهای حركتی و ناشنوایی نشان دهد. زردی به خودی خود یک بیماری نیست بلکه بر اثر یک بیماری زمینه ای ایجاد می شود. سطح بیلی روبین معمولاً بین 3 تا 7 روز پس از تولد به اوج خود می رسد. در موارد شدید افزایش بیلی روبین، ممکن است به جای نور درمانی، انتقال خون انجام شود. بهدنبال تکرار این عمل، بیلیروبین و آنتیبادیهای موجود در خون نوزاد رقیق میشوند و وضعیت زردی بهبود مییابد. در بزرگسالان و کودکان بزرگتر سطح بیلیروبین باید بین ۰.۳ تا ۶/۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. Con te nt was g᠎enerat᠎ed by GSA ᠎Cont᠎ent ᠎Gene ra to​r DE MO!

کودک شما باید از نظر زردی بین روز سوم و هفتم پس از تولد ، زمانی که سطح بیلی روبین به اوج می رسد ، معاینه شود. درجه زردی نوزاد با میزان بیلی روبین در خون تعیین می شود. نوزاد شما بیش از 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) دچار تب می شود. این موقعیتها در بارداری های حاصل از درمانهای ناباروری دیده میشوند. سن بارداری یعنی نوزاد سر وقت بدنیا آمده یا نارس است. 1. زردی معمولا در نوزادان نارس شایع است. معمولا دمای بدن کودک بالاتر از حد طبیعی است (از۷/۳۷درجه بیشتر). همچنین از لوله های کم نور و لامپ های فلورسنت و LED های آبی برای درمان فتوتراپی در نوزادان استفاده می شود. فتوتراپی یک روش متداول و بسیار م ofثر در درمان است که از نور برای تجزیه بیلی روبین در بدن کودک شما استفاده می کند. آزمایش بیلی روبین نوزادان به چه طریقی انجام می شود ؟ دستگاه فتوتراپی در اسلامشهر ، به راحتی در دسترس می باشد. به راحتی نیز میتوان با روشهای خانگی درمان زردی علائم زردی نوزاد را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *