استفاده از درمان زردی نوزاد

از آنجا که کبد فقط میتواند مقدار محدودی از بیلی روبین را به طور هم زمان پردازش کند، شروع به سرریز شدن به بافتها میکند. ورود مقدار زیادی بیلی روبین به جریان خون، می تواند باعث زردی شود. وقتی زردی نوزاد شدید نباشد ، پزشک ممکن است تغییراتی در عادات تغذیه ای را که می تواند سطح بیلی روبین را کاهش دهد ، توصیه کند. یکی از نگرانی هایی که والدین در هنگام تولد نوزاد خود دارند احتمال دچار شدن به زردی می باشد.زردی در بیشتر نوزادان تازه متولد شده وجود دارد و با معاینات اولیه پزشک نیز مشخص می شود و نوزاد باید تحت درمان در بیمارستان و یا در منزل قرار بگیرد و در اکثر مواقع نیز در عرض چند روز بهبود پیدا می کنند ولی باید علائم بالینی نوزادان مورد بررسی قرار بگیرد .در این مقاله نیز روش های درمان زردی بدون دستگاه فتوتراپی را شرح خواهیم داد. دستگاه زردی که به همان دستگاه فتوتراپی معروف است همانطور که از نام آن مشخص است برای معالجه زردی نوزاد به کار برده می شود. در طی آن میزان مونوسیت ها، لنفوسیت ها و نوتروفیل ها نیزبررسیمیشوند. تمامی کارشناسان برای همکاری با این مجموعه در طی دو مرحله تایید صلاحیت میشوند و سپس به منزل یا محل مورد نظر شما اعزام خواهند شد. Art icle was g᠎enerated with the help  of GSA C ontent Generato r  DEMO​!

کارشناسان ما در مدت زمان کوتاهی با شما تماس گرفته و اطلاعات کافی در اختیار شما قرار خواهند داد. در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید. چنانچه در این زمینه مشکلی ایجاد شود، هومکا به طور کامل پاسخگو خواهد بود. صفرا در کبد تولید شده و در کیسه صفرا ذخیره می شود، سپس به منظور تسهیل تجزیه چربی غذا در روده کوچک آزاد می شود. طول عمر مهتابی ها در برخی دستگاه ها با تایمری مشخص شده است اما باید دقت بفرمایید که قابل دستکاری و صفر کردن می باشد بنابراین این مسأله به هیچ صورتی فهمیده نمی شود مگر تعهد اخلاقی صاحب دستگاه. پراکندگی اشعههای مضر فرابنفش، حرارت زیاد و احتمال شکستگی لامپها از جمله عوارض این دستگاه است.این نوع دستگاه به هیچ عنوان توصیه نمیشود زیرا دارای عوارض خیلی زیادی بوده و به همین دلیل این دستگاه به صورت کامل منسوخ شده است . استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در ادامه این مطلب تصریح كرد: بعضی از افراد بر این باورند كه خوردن برخی از مواد غذایی و خوراكیها كه به اصطلاح گرمی میگویند در بروز زردی نقش دارد؛ این باور غلط است و هیچ تأثیری در ابتلا نوزاد به زردی ندارد.

در افراد سالم، این مایع از طریق ادرار و مدفوع از بدن خارج می شود. پیش از انجام آزمایش های خونی مسئول آزمایشگاه را در مورد داروهای مصرفی خود مطلع سازید. چندین آزمایش میتواند زردی را تأیید کند. آزمایش بیلی روبین خون یا TSB، میزان بیلی روبین در خون را اندازه گیری می کند. زمانی که تجمع بیلی روبین در خون باعث تغییر رنگ عادی پوست، غشاهای مخاطی و قسمت سفید چشم به رنگ زرد شود، فرد مبتلا به زردی است. هر دو شکل بیلی روبین و همچنین سطح کل این ماده در خون، برای کمک به تعیین وضعیت سلامتی فرد اندازه گیری می شود. استاد دانشگاه شهید بهشتی فشار خون بالای مادر، خونریزی در 3 ماهه نخست بارداری و كاهش سطح “روی ” پلاكتی خون مادر را از دیگر عوامل ابتلای نوزادان به زردی بیان كرد و گفت: نوزادان نژاد آسیایی، اسكیمویایی و سرخپوستان بیشتر دچار زردی میشوند البته سابقه خانوادگی، فاكتورهای مؤثر در حین زایمان و مصرف “آكسی توسین ” كه برای تسریع زایمان به مادران داده میشود و وزن پایین از دیگر عوامل زردی در نوزاد به شمار میرود. با مراجعه به سایت هوم سرویز در شهر کرج و جستجوی تست زردی نوزاد با بیلی چک کرج، تست زردی نوزاد در منزل با آزمایش خون کرج، درمان زردی نوزاد در منزل کرج و یا اجاره دستگاه زردی نوزاد کرج راحت تر و با اطمینان بیشتر در کلیه مناطق شهر کرج می توانید از خدمات درمان زردی نوزاد در منزل کرج خود استفاده کنید. ​This da ta h᠎as been w ritten ​by G SA Con tent Generator  D᠎emover​si᠎on.

برای بررسی سلامت کبد از آزمایش بیلی روبین خون استفاده می شود. سطح بیلی روبین بالای ۲ میلی گرم کاملا غیر استاندارد بوده با این حال نیمی از نوزادان سطح بیلی روبین بالای ۵ میلی گرم را تجربه می کنند. هنگامی که پزشک علائم و نشانه های آسیب کبدی را در بیمار مشاهده کند، آزمایش بیلی روبین خون را به همراه آزمایشات کامل مربوط به کبد تجویز می کند. همچنین، در صورتیکه آزمایش بیلی روبین خون همراه با تست های دیگر انجام شود، ممکن است نیاز به ناشتایی داشته باشید. بیلی روبین غیر مستقیم (غیرکونژوگه): این فرم نامحلول بوده در آب حل نمی شود. از آنجایی که سطح بیلی روبین در خون نوزاد تازه متولد شده بالاتر از حد طبیعی است، رنگ زرد پوست نوزاد حتی در نور روز نیز قابل مشاهده است. دلیل به پشت خواباندن کودک این است که میزان نور بیشتری به بدن نوزاد تابیده خواهد شد، در این صورت مدت زمان درمان زردی کاهش می یابد. شیشه های این محفظه نور لامپ ها را از خون عبور نمی دهند و برای همراه نوزاد خطری ایجاد نمی کنند. زردی نوزادان (یرقان)زردی نوزادان (یرقان) کودک آنلاین: در طی هفتۀ اول، نوزاد را هر روز در مقابل نور برای تشخیص یرقان، رنگ زرد در پوست و سفیدی چشم، مورد معاینه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *