اصول درمان زردی نوزاد که از امروز می توانید بهره مند شوید

در این موارد، زردی اغلب زودتر یا خیلی دیرتر از زمان معمول و مورد انتظار ظاهر خواهد شد. نور مورد استفاده در دستگاه زردی یا دستگاه فتوتراپی نوری با طول موج کوتاه است تا بدین ترتیب بیلی روبین موجود در سطح پوست نوزاد شکسته و دفع شود. اگر سؤال یا نگرانی در مورد میزان و تغذیه نوزاد با شیر مادر یا مشکلی درمورد شیردهی دارید، با پزشکتان مشورت کنید. وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشکی در گزارشی اعلام کرد: در سال های گذشته میزان زردی در کودکان آسیایی از جمله ایران افزایش چشمگیری یافته است و این امر احتمالا نتیجه نوعی جهش ژنی در مادران منطقه آسیاست. انواع فلورسنت قدیمی تر هستند، و قدرت کمتری دارند، اما انواع LED دارای تکنولوژی جدیدتری بوده، و نوزادان را زودتر درمان می کنند. به جا استفاده از لامپ مهتابی بهتر است شما لامپ مخصوص زردی نوزاد که بیشتر لامپ LED و فلورسنت هستند را انتخاب کنید.

ابتدا چشم بند را روی چشمهای کودک گذاشته لباسها را خارج کنید و کودک را فقط با چشم بند و پوشک زیر دستگاه قرار دهید . مکملهای شیردهی: اگر در تغذیه با شیر مادر مشکلی وجود داشته باشد یا کودک در حال از دست دادن وزن باشد یا دچار کم آبی شده باشد، پزشک توصیه میکند از شیر خشک یا شیرهای ویژه برای تکمیل تغذیه با شیر مادر استفاده کنید. دکتر محمد آزادگان افزود: یکی از عوامل زردی های طول کشیده، زردی با شیر مادر است که به طور موقت ایجاد می شود که اگر پزشک و متخصص اطفال تشخیص دهد ممکن است برای کوتاه مدت، در ۱۳ یا ۱۴ روزگی نوزاد، شیر مادر را به طور موقت قطع کند؛ بنابراین، از تجویز خودسرانه شیر خشک به بهانه اینکه مادر شیر ندارد باید کاملا خودداری کنیم و توجه کنیم که نیاز نوزاد به شیر در روزهای نخست کم است. هر نوزادی که دچار زردی می شود باید توسط متخصص اطفال معاینه شود زیرا همانطور که این بیماری بدون خطر است می تواند دلایل خطرناکی داشته باشد که با بررسی و ارزیابی متخص قابل تشخیص است و در صورت طولانی شدن باعث آسیب های مغزی و شنوایی می شود . نشانه ها و علائم زیر ممکن است نشان دهنده زردی شدید نوزادی و یا عوارض سطح بالای بیلی روبین باشند.

زردی نوزادان که در شرایط نرمال اتفاق می افتد زردی فیزیولوژیک نوزادی نامیده می شود (در روز دوم یا سوم بعد از تولد). طبق تحقیقاتی که در سال 2019 منتشر شد ، حدودا 80٪ نوزادان نارس زردی دارند. کبودی قابل توجه در هنگام تولد: نوزادانی که در اثر زایمان دچار کبودی می شوند، سطوح بالاتری از بیلی روبین ناشی از تجزیه گلبول های قرمز دارند. بیلیروبین که مسئول ایجاد رنگ زرد در بیماری زردی نوزاد است، یک جزء طبیعی در رنگدانه آزاد شده از تجزیه گلبولهای قرمز از کار افتاده میباشد. شایعترین نوع زردی در نوزاد زردی فیزیولوژیک است که کاملا طبیعی بوده و قاعدتا از روز سوم بعد از تولد ظاهر میشود و بعد از یک هفته تا ۱۰ روز برطرف میگردد . بیلی روبین که عامل زردی رنگ پوست در زردی نوزاد است، بخشی طبیعی از رنگدانه های آزاد شده و متلاشی شده گلبول های قرمز خون محسوب می شود. یک ناهنجاری در گلبول های قرمز خون کودک که باعث می شود آنها به سرعت تجزیه شوند. فتوتراپی (نوردرمانی) پروسه ایست که در طی آن از نور برای از بین بردن بیلیروبین در خون استفاده می شود پوست و خون کودک این امواج نور را جذب می کنند و بیلیروبین را به موادی تجزیه می کنند که می توانند در ادرار یا صفرا حل و دفع شوند. This article has been w᠎ritten by GSA  Conte nt Gen​erator  DEMO!

یرقان علامت بسیاری از مشکلات پزشکی است، اما اغلب با شرایط کبد یا کیسه صفرا همراه است. صفرا مایعی است که توسط کبد ترشح میشود. چراغ هایی که نور حدود 460 تا 490 نانومتر تولید میکنند ، به درد فوتوتراپی میخورند. لباسهای کودک را به جز پوشک از بدنش خارج میکنند و او را به پشت میخوابانند تا بیشترین میزان نور به بدن وی تابیده شود. اینکه سطح بیلیروبین چقدر از میزان نرمال فاصله دارد، دوره درمانی را تعیین میکند. زردی نوزادان به دلیل میزان بالای بیلی روبین در بدنشان ایجاد می شود. علت ابتلا به زردی در نوزادان چیست؟ درمان ناشی از این است که در صورت امکان علت اصلی را درمان کنیم. درمان زردی نوزاد از چه روش هایی امکان پذیر است؟ مهم ترین عارضه بالقوه مرتبط با زردی در نوزادان ، یک نوع آسیب جدی در مغز است که در صورت عدم درمان به موقع ، خطرناک خواهد بود. در مطالعات انجام شده تاکنون هیچ اثر سویی از مصرف کلوفیبرات در نوزادان ( با دوز واحد ) گزارش نشده است. کلوفیبرات باعث کوتاه شدن دوره زردی و استفاده کمتر از فتوتراپی می شود. دو روش عمده وجود دارد که نوزادان مبتلا به زردی با فتوتراپی درمان می شوند.  Conte nt w᠎as gen er at​ed with GSA᠎ Con​tent  Gene​rator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *