اطلاعات واضح و بی طرفانه درباره درمان زردی نوزاد (بدون همه هیپ)

زردی در طب سنتی چگونه درمان می شود؟ همچنین آخرین و بیشترین شدت درجه زردی، ۲۵ است که پزشک با توجه به شرایط فیزیکی نوزاد، سن و نتیجه آزمایش خون کودک بهترین روش درمان را انتخاب میکند. از تاثیر دیابت بارداری بر زردی نوزاد مدت زمان بهبودی طولانی تر است و همچنین مشکلات زیادی برای مادر و جنین در دوران بارداری به وجود می آید. البته در دستگاه های مدرن این مشکل کاملا رفع شده است زیرا طراحی تجهیزات و همچنین نحوه قرارگیری کودک در دستگاه فتوتراپی جدید کاملا استاندارد می باشد و نیازی به بستن چشم های کودک نیست. به همین دلیل هم می بینیم که زردی، ابتدا در قسمت های بالای بدن دیده می شود و تا هنگامی که مجبور نشود(بر اثر غلظت زیاد)، به قسمت های پایین تر سرایت نمی کند. افزایش میزان بیلی روبین (معمولا بیلی روبین غیر مستقیم) و یرقان در نوزادان بسیار خطرناک است و در اثر عوامل مختلف رخ میدهد. این نور ساختار مولکولهای بیلیروبین را طوری تغییر میدهد که بتواند از بدن دفع شود. Th is a᠎rt​icle was gener ated  with GSA C ontent G enerator Demover​sion .

همان طور که ذکر شد بسیاری از نوزادان در هفته های اول تولد دچار زردی یا یرقان می شوند اما ممکن است در برخی از نوزادان یرقان قابل مشاهده نباشد. اما چون میزان گردش خون در این قسمتها كمتر است، احتمال بروز زردی در آنها هم كمتر است. در واقع نگه داشتن کودک در معرض نور خورشید بسیار تأثیرگذار است، فقط باید مراقب آفتاب سوختگی باشید. نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ بارداری به دنیا می آیند، به احتمال بسیار زیاد به زردی دچارمی شوند. البته در این مورد، توجّه به مزاج مادر و ظرفیت تحمّل کبد او بسیار مهم است و نباید در این کار افراط کرد؛ به نحوی که مادر دچار علایم غلبه سردی در بدنش شود (خواب آلودگی، احساس کسالت و کوفتگی، افسردگی، احساس سرما در بدن، رنگ پریدگی، نفخ معده، زیاد و کم رنگ شدن ادرار و …). در صورتیکه استفاده از این لامپها کار اصولی و درست نیست. مواد و روشها: این مطالعه کار آزمایی بالینی به صورت دو سو کور بر روی 56 نوزاد که بطور تصادفی به دو گروه مورد و شاهد تقسیم شده بودند، انجام شد.

اگر کودک نیازی به فتوتراپی نداشته باشد، میتوانید به صورت طبیعی و با نور خورشید هم زردی نوزاد را برطرف کنید. در صورت نزدیک بودن شرایط زیست شما با شرایط جوی آسیای شرقی می توانید این احتمال را در نظر بگیرید و خود را برای اجاره دستگاه زردی نوزاد در تهران آماده کنید. در حال حاضر میانگین امتیاز همیاران در درمان زردی نوزاد در منزل شرق تهران در شرق “4.60” توسط سایر مشتریان ارزیابی شده است و متوسط هزینه آزمایش زردی نوزاد و اجاره دستگاه زردی در شرق در بازه قیمتی “300,000” تا “2,500,000” تومان می باشد. با این حال یکی از موثرترین درمانهایی که برای این نوزادان تجویز میشود تغذیهی نوزاد با شیر مادر و شیر خشک ( و به ویژه شیر مادر) است. این ترکیب، در عین حال که صفرا شکن قدرتمندی است؛ طبعی ملایم و معتدل دارد و تقریباً به همه می سازد. همانطور که گفتیم، معمولا نوزادان تازه متولد شده، دچار زردی یا یرقان میشوند که البته این مسئله در کودکانی که سن بالاتری دارند، بیشتر به دلیل تغذیه نادرست و نامناسب ایجاد میشود. تقریباً حدود 20 تا 30 درصد نوزادانی که فقط از شیر مادر تغذیه میکنند در هفتهی سوم تا چهارم پس از تولد به زردی دچار میشوند.

این نکته هم قابل توجیه است؛ چرا که پسرها به نسبت دخترها مزاج گرم تر و خشک تری دارند و بنابراین بیماری های ناشی از گرمی و خشکی یعنی بیماری های صفراوی(مثل همین زردی) در آنها بیشتر دیده می شود. در بین داروها هم بهترین و راحت ترین راه آن است که مادر، عرق کاسنی و شاهتره را به نسبت مساوی مخلوط کرده؛ روزی ۳ استکان مصرف کند. البته برای اطمینان خاطر بستگان نوزاد و برای داشتن یک ارزیابی صحیح نسبت به شدّت بیماری، توصیه اکید می کنیم که به پزشک مراجعه کنید و اقدامات تشخیصی لازم(تأکید می کنیم اقدامات تشخیصی) را انجام دهید؛ امّا برای درمان، هرگز نگران نباشید و با انجام درمان های ذیل، شاهد بهبودی نوزاد دلبندتان باشید. از این طریق عملکرد کبد را بهبود می بخشد و از آن در برابر آسیب های بیشتر نیز محافظت می کند . بیلی روبین از تجزیه سلولهای قرمز خون ایجاد میشود. آزمایش خون هم جزء روش های تشخیص زردی نوزاد می باشد. این دستگاه در مکان های مختلف که نیاز به اکسیژن با غلظت بالا می باشد، استفاده می شود. نوزادان رسیده با زردی طول کشیده (بیلی روبین غیر مستقیم بیشتر از 10 میلی گرم در نوزادان بیش از 14روز) که بطور انحصاری از شیر مادر استفاده کرده بودند، وارد مطالعه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *