اگر می‌خواهید برای رسیدن به موفقیت به درمان زردی نوزاد, در اینجا فهرست شده است 5 مسائل ارزشمند برای دانستن

در بسیاری از موارد علل بروز فلج مغزی مادرزادی کودکان شناخته شده نیست و بنابراین برای پیشگیری از آن کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم. زردی درجات متفاوتی دارد ، پس از گرفتن جواب ازمایش زردی نوراد اگر عدد زردی بالاتر و مساوی عدد ده باشد به این معنی ست که کودک زردی دارد و باید درمان آغاز شود اگر درجه زردی بین عدد ده تا بیست باشد میتوان درمان را براحتی در منزل اغاز کرد زیرا این بیماری در مراحل اولیه بی خطر بوده و به راحتی قابل کنترل است و مزایای زیادی برای کودک و والدین ان که خواهان اجاره دستگاه هستند دارد. مادرانی که مشکل تیروئید، ناتوانی ذهنی یا تشنج دارند ریسک تقریباً بالا تری برای داشتن کودکی با فلج مغزی دارند. مردم قبلا فکر می کردند فلج مغزی در کودکان بیشتر به علت عدم رسیدن اکسیژن به مغز در طی پروسه زایمان به وجود می آید.

این ماده از طریق مدفوع دفع میشود، به همین دلیل به مادران توصیه میشود به تغذیه مکرر نوزاد توجه داشته باشد تا بیلی روبین اضافی از بدن تخلیه شود. پرستار به طور روزانه جهت بررسی وزن، غذا، پوست و سطح بیلی روبین کودک باز می گردد. میانگین ردپای تابش در سطح پوست به ترتیب 5.2 × 1015 و 5.1 × 1015 فوتون / cm2 / s بود. اگر تفاوتی در گروه خونی یا عدم تطابق Rh بین مادر و نوزاد وجود داشته باشد احتمالا زردی و کرن ایکتروس به وجود میآید. وقتی این مقدار بالاتر از حد طبیعی باشد پوست و سفیدی چشم ها زرد میشوند و این رنگ زرد کرن ایکتروس نامیده می شود. کارهایی هم برای پیشگیری از کرن ایکتروس ایجاد شده توسط عدم تطابق Rh خون مادر و نوزاد قابل انجام است. این واکسن باعث حفاظت مادر و جنین قبل و بعد از تولدش می شود و ضرری برای مادر ندارد. مطمئن شوید کودک حین دوچرخه سواری یا اسکیت یا ورزش های مشابه از کلاه ایمنی استفاده می کند. در خون همهی انسانها مقداری بیلیروبین وجود دارد که کبد آن را تصفیه میکند؛ ولی کبد نوزادان بهاندازهی کافی بالغ نیست تا بتواند بیلیروبین موجود در جریان خون را تصفیه کند.

به خاطر داشته باشید که داشتن یکی از عوامل خطر صرفاً به معنای داشتن CP نیست. زردی نوزاد عارضه ایست که برای اکثر کودکان تازه به دنیا آمده رخ می دهد و سبب بروز نگرانی هایی برای مادر و اطرافیان می شود. در برخی از شرایط والدین توانایی لازم برای مراقبت از نوزاد و درمان زردی نوزاد را نخواهند داشت. این نوع اختلال هم کنترل شده و قابل درمان است و با تزریق ایمونوگلوبولین RH به مادر طرف ۷۲ ساعت بعد زایمان می توان از مانع تولید آنتی بادی خطرناک شد. بچه هایی که با این روش ها به دنیا می آیند ریسک بالاتری برای ابتلا به CP دارند. از این رو، مادران در دوران شیردهی میتوانند مصرف ماست پروبیوتیک را برای کمک به بهبودی نوزادشان افزایش دهند. باید به خاطر داشته باشید که داشتن یکی از عوامل پرخطر لزوماً به معنای داشتن CP نیست. فلج مغزی مرتبط با ژنتیک در کودکان قابل پیشگیری نیست ولی کارهایی هستند که افراد میتوانند قبل و در طول بارداری انجام دهند تا ریسک بروز این مشکلات کاهش پیدا کنند. امروزه دیگر لازم نیست برای انجام امور درمانی حتما خودتان به بیمارستان یا آزمایشگاه مراجعه کنید؛ همینکه درخواست خود را ثبت کنید؛ مسئولی میتواند به منزل شما بیاید و نمونهگیری یا سایر امور درمانی را برایتان انجام دهد.

مسئله نظارت بر رشد برای پزشکان بسیار مهم است مخصوصا تاکید بیش تر روی کودکانی است که با توجه به زایمان زود رس یا وزن کم حین تولد در ریسک بالایی برای ابتلا به فلج مغزی هستند. نظارت بر رشد کودک به معنای تعقیب و دنبال کردن رشد او در طول زمان است. علت این ریسک زیادِ ابتلا، وجود این حقیقت است که بچه های حاصل از چند قلو زایی اغلب زودتر از موعد و با وزن بسیار کم به دنیا می آیند. برخی از این تست ها به شکل مصاحبه یا پرسش نامه هایی است که توسط والدین تکمیل می شوند. وقتی بدن شما بیلی روبین بیش از حد داشته باشد ، پوست و سفیدی چشم شما زرد شده که به این بیماری زردی گفته می شود. در نتیجه بیلی روبین که زرد رنگ است، در پوست تجمع میکند و باعث تغییر رنگ پوست نوزادان میشود که به اصطلاح به آن زردی میگویند. بیلی روبین های تخریب شده از طریق کبد نوزاد و سپس روده ها دفع می شود. تحقیقات نشان دادهاند استفاده از سولفات منیزیوم قبل از زایمان ریسک CP را در نوزاد کاهش می دهد.

 This con​tent w᠎as generated by GSA Content G en᠎er​ator DEMO !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *