اینجا 7 روش به بالاتر درمان زردی نوزاد

معمولاً حس شنوایی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. بنیامین فرانکلین، حس کرده بود که بوقلمون آمریکایی است، زیرا او میخواست که آن را پرنده ملی آمریکاییها قرار دهد و از این که عقاب به جای آن انتخاب شده بود اظهار تاسف کرد. بر اساس طب سنتی زردی یک بیماری صفراوی (آتشی) است به زبان ساده تر و به اصطلاح سنتی نوراد مبتلا به زردی آتش گرفته است اما جای نگرانی وجود ندارد چرا؟ حتی اگر خانم بارداری از نظر عفونت چک نشده باشد اما در گروه پر خطر باشد ( مثلاً در حین زایمان تب داشته یا پارگی زودرس کیسه آب داشته، یا زایمان طول کشیده بوده یا قبلاً سابقه زایمان نوزادی داشته باشد که مبتلا به عفونت شده است ) نیز باید به منظور کاهش خطر انتقال عفونت در طی زایمان، از طریق رگ آنتی بیوتیک بگیرد. به عقیده پزشکان امروز طب سنتی میتواند در کنار درمان های پزشکی نقش تاثیر گزاری داشته باشد اما باید کاملا اصولی و زیر نظر متخصص طب سنتی باشد. C᠎ontent h as  be en cre᠎ated by G᠎SA Con​tent Gen᠎er​at​or Demover​sion​.

گیاهانی نظیر ترنجبین و شیرخِشت یکی از رایج ترین نسخه های طب سنتی برای درمان زردی نوزادی ست اما همانطور که عنوان شد حتما تحت نظر متخصص. بعضی از شایعترین علائم عفونت در نوزادان و شیرخواران جوان شامل عدم علاقه یا اشکال در غذا خوردن، تب به گونه ای که دمای حرارت مقعدی بالای 4/100 درجه فارنهایت بوده اما گاهی کمتر نیز می باشد، اما بطور کلی درجه حرارت متغییر است، ناآرامی و بدخلقی، ضعف و بی حالی، شلی، تغییر در ضربان قلب که یا بسیار تندتر از حد طبیعی و یا خیلی کندتر از آن می شود ، تنفس سریع یا اشکال تنفسی، وجود دوره هایی که به نظر می رسد کودک نفس نمی کشد و وجود زردی است. اگر نوزاد شما مبتلا به زردی است مرتبا به او شیر دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید تا زمانی که متوجه بهبودی وضعیت خود شوید. حکم ترنجبین در درمان زردی هم به همین صورت تجویز میشود که بهترین کار خورد ترنجبین توسط مادر و سپس شیر دادن به نوزاد است . ابن سینا در کتاب قانون چنین گفته است : شیر خشت شبنمی ست که در هرات بر درخت بید و گون مینشیند و دارای مزاج معتدل است دارای خواص مسهل و شبه ترنجبین دارد اما از ان قوی تر است.

به این روش « فتوتراپی» گفته می شود. در این گروهها سیستم ایمنی به خوبی شکل نگرفته است و هنوز توان مقابله با انواع عفونتها را پیدا نکرده، همین علت است که گفته می شود باید درمان عفونت نوزادان در بیمارستان صورت گیرد. عفونت خونی به معنای پاسخ بدن به عفونتی است که در کل خون و بافتها انتشار پیدا کرده است. در صورتیکه کودک یا شیرخوار با احتمال عفونت مورد تشخیص قرار گرفت، این تجربه می تواند برای والدین بسیار وحشت انگیز باشد اما فهم مسائلی در ارتباط با عفونت خونی و نحوه درمان آن به والدین کمک می کند که احساس بهتری داشته و راحت تر بتوانند خود را کنترل کرده و آماده کمک به فرزندشان در مراحل بهبودی باشند. در صورتی که از دنبال کنندگان وبسایت ما باشید باید این مورد را در مقالات ما مشاهده کرده باشید که به وفور در مقالات خود ذکر کرده ایم که زردی نوزاد دارای انواع مختلفی است و هر کدام از این نوع ها دارای درجات مختلفی هستند . اگر به دنبال درمان زردی نورادتان با شیرخشت و کاملا سنتی باشید احتمالا حرفهای ضد و نقیضی در مورد استفاده از ان میشنوید ، در زمانهای قدیم از ان برای درمان زردی بسیار استفاده میشده اما در حال حاضر مورد تاییده برخی پزشکان نیست ، و یکی از دلایل توصیه به عدم استفاده از ان از نظر پزشکی به دلیل ان است که نوزاد تا قبل از رسیدن به سن شش ماهگی چیزی جز شیر و ویتامین آد نباید مصرف کند به همین خاطر توصیه پزشکان به والدین برای درمان زردی استفاده از شیر خِشت توسط مادر نوزاد و سپس شیر دادن به نوزاد است و همچنین درمان ترکیبی با نور درمانی ست که تاثیر بسزایی در سرعت درمان زردی نوراد دارد.

اگر بخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که روند درمان زردی چند روز طول میکشد باید بگوییم که به صورت کلی در علم پزشکی هیچ وقت نمی توان چیزی را به صورت دقیق پیش بینی کرد ، به عنوان مثال شما یک سرما خوردگی ساده را نیز در نظر بگیرید . زنان حامله باید از نظر وجود هرگونه عفونت در کانال زایمانی مورد ارزیابی قرار گیرند. باید انجام شود و باید ترشحات یا مایعات موجود در این لوله ها نیز مورد آزمایش قرار گیرد. زردی به خودی خود یک بیماری خطرناک نیست، بلکه نشانه یک بیماری است که باید علت اصلی آن مورد بررسی قرار گیرد. عفونتهای مخفی به معنای آن است که باکتریها از یک منبع نامشخص وارد جریان خون شده اند. نوزادان یا شیرخوارانی که سن کمتر از 3 ماه دارند، در صورتیکه دچارعلائم عفونت خونی و بخصوص تب شوند باید حتماً توسط پزشک دیده شوند و آزمایشات لازم جهت ارزیابی و تشخیص منبع عفونت درخواست شود و به طور دقیق مورد مراقبت قرار گرفته و درمان نیز باید در بیمارستان انجام شود. اگر وجود عفونت در کانال زایمان قطعی شد باید در حین زایمان از طریق رگ آنتی بیوتیک بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *