این 4 را در مورد درمان زردی نوزاد بخوانید تا کسب و کار خود را دو برابر کنید.

پس از خارج شدن سوزن، احساس سوزش می کنید. برخی از نوزادان دچار مشکل زردی می شوند که علائم آن میتواند زرد شدن سفیده چشم و رنگ پوست باشد و علت ایجاد این مشکل ناتوانی نوزاد در دفع بیلی روبین اضافی بدن است . افرادی که دچار سکسکه هستند میتوانند برای رفع سکسکه خود پنجاه عدد سنجد را به همراه یک لیوان شیر بخورند و سکسکه خود را برطرف کنند. ممکن است با تشخیص پزشک شیر مادر برای مدت محدودی قطع و شیر خشک جایگزین آن شود و یا با تجویز فتوتراپی نسبت به رفع بیماری اقدام نماید. خواباندن نوزاد بهصورت عریان زیر نور مهتابی (دستگاههای فتوتراپی طراحی شده) به مدت ۲-۳ روز یا گاهی اوقات بیشتر. برخی والدین از لامپ های مهتابی برای درمان زردی نوزاد خود استفاده می کنند که بسیار خطرآفرین است.این لامپ ها گرمای زیادی تولید می کنند که می تواند منجر به افزایش دمای بدن نوزاد و در مواردی باعث سوختگی پوست او شود. یکی از انواع دعا برای زردی نوزاد و رفع آن خواندن سوره های فلق، منافقون، لقمان، محمد و قصص میباشد که بسیار اثر گذار است. خواندن هفت مرتبه سوره مبارکه حمد نیز یکی از بهترین راه های ایجاد آرامش است.

یرقان در افراد بزرگسالی که دچار مشکلات کبدی هستند نیز دیده میشود یکی از راههای موثر برای درمان زردی، تغذیه مناسب است. حدود ۷۰ درصد نوزادان پس از روز سوم تولد دچار زردی میشوند. موکدا توصیه میگردد چنانچه کودک والدین عزیز و گرامی دچار بیماری باشد باید در اسرع وقت به پزشک نمایند. آنان گفتند ما شما را به فال بد گرفتهایم و اگر از این سخنان دست برندارید شما را سنگسار خواهیم کرد و شکنجه دردناکی از ما به شما خواهد رسید. لامپهای فلورسنت در حین کار گرما و حرارت نیز تولید میکنند و به شدت داغ میشوند به گونه ای که دست زدن به آن باعث سوختگی میشود و لذا هر گونه برخورد آن با پوست کودک که بعضی وقتها بر اثر شکستگی لامپها ایجاد میشود میتواند به شدت خطرناک باشد. نصف قاشق از آب به دست آمده را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید .

ضمنا روایت شده هرگاه طفل بیمار شد، مادرش بالای بام برود و مقنعه را از سرش بردارد طوری که موهایش معلوم شود، سپس سجده کرده و بگوید: اللّٰهُمَّ رَبِّ أَنْتَ أَعْطَيْتَنِيهِ، وَأَنْتَ وَهَبْتَهُ لِي، اللّٰهُمَّ فَاجْعَلْ هِبَتَكَ الْيَوْمَ جَدِيدَةً إِنَّكَ قادِرٌ مُقْتَدِرٌ. ضمنا دراین نوع از تجهیزات نور دستگاه زردی برای اطرافیان نیز میتوانست اثرات ناخوشایندی داشته باشد. ضمنا بر خلاف نوع فلورسنت اصلا گرما هم تولید نمیکنند و لذا خطر سوختگی پوست کودک و عوارض دستگاه فتوتراپی ال ای دی صفر است. لامپهای فلورسنت با توجه به ماهیتی که دارند مقداری اشعه فرابنفش تولید میکنند که این اشعه به شدت برای پوست انسان ضرر دارد چه برسد به پوست کودک چند روزه که بسیار ظریف و آسیب پذیر است. درصورت عدم توجه والدین به درمان زردی در کودکان احتمال بالا رفتن عدد زردی وجود داشته و در صورت افزایش آن احتمال عقب افتادگی ذهنی و تاثیر آن در مغز نوزاد بسیار زیاد میشود. قابل ذکر است هر گونه سهل انگاری در درمان میتواند عواقب بدی در پی داشته باشد. چنانچه رفع یرقان به موقع انجام شود هیچگونه عوارضی برای نوزاد ایجاد نخواهد شد اما چنانچه در روند بهبودی کودک سهل اگاری شود و بیماری بر بدن بچه غلبه کند عوارض خطرناکی خواهد داشت که میتواند شامل عقب ماندگی و ضایعات مغزی و حتی مرگ کودک شود.

یرقان نوزاد یا baby jaundice بیماری شایع نوزادان است که به علت افزایش بیلی روبین خون به وجود می آید و در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع عوارض خطرناکی دارد و بیشتر در نوزادان نارس به وجود می آید. این لامپها با توجه به طول موجی که داشتند بیماری را درمان میکردند ولی همانطور که ذکر شد اشعه مضر فرابنفش نیز تولید میکردند و در این مدل نور دستگاه فتوتراپی برای چشم و پوست بچه ضرر داشت ولی خانواده ها مجبور به استفاده از این نوع تجهیزات بودند چرا که درمان فرزندشان اهمیت بیشتری داشت. انواع دستگاه زردی که در گذشته استفاده میشدند از لامپ های فلورسنت استفاده میکردند. بر خلاف لامپ های فلورسنت، این لامپها به هیچ عنوان اشعه فرابنفش تولید نمیکنند چرا که اساسا در تولید نور با نوع فلورسنت متفاوت هستند. آیا عکس العمل نوزاد به صدا های اطراف طبیعی است؟ البته زمانی که زردی نوزاد بیش از حد باشد، تنها با مراجعه به پزشک میتوان او را درمان کرد. اگر همه این درمان های طبیعی را امتحان کردید و هنوز علائم زردی را مشاهده کردید، آن را بدون درمان رها نکنید. راه های تشخیص یرقان نوزاد چیست؟

This po st was ​do ne wi​th t​he  help  of G​SA Content᠎ Gen​er ator D em᠎ov ersion.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *