بازاریابی و درمان زردی نوزاد

گروه خونی: اگر گروه خونی مادر با جنین متفاوت باشد، احتمال دارد کودک آنتی بادی هایی را از طریق جفت دریافت کرده باشد که باعث تجزیه سریع غیرطبیعی گلبول های قرمز خون می شود. اگر به نوزاد شیرمادر داده نمی شود ، برای هفته اول هر 2 تا 3 ساعت 50 گرم شیرخشک به کودک بدهید. همچنی نوزادانی که با شیر خشک تغذیه میشوند؛ معمولاً باید در هفته اول زندگی، هر 2 تا 3 ساعت، 1 تا 2 اونس (حدود 30 تا 60 میلی لیتر) شیر خشک دریافت کنند. تعداد گلبولهای قرمز در بدن جنین بیشتر از نوزادان است؛ پس از تولد تعدادی از این گلبولها تجزیه ميشوند که منجربه افزایش سطح بیلیروبین در نوزاد میشوند. زردی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند بیشتر دیده می شود زیرا به دلیل دیررس بودن شیر مادر یا نامناسب بودن آن، شیر کافی دریافت نمی کنند. دکتر ايرج خسرونيا – رئيس جامعه متخصصان داخلي – گفت: متأسفانه در يكي از سيديهايي كه به صورت عمده بين مردم پخش شده است عنوان ميشود براي درمان زردي نوزادان پشت گوش نوزادان تيغ بزنند كه اين كار علمي نيست و خرافات است. Th᠎is art ic​le has been do ne by G᠎SA Con tent G en᠎er᠎at or Dem oversi​on​!

نتیجه آزمایش به صورت میزان نرمال بیلی روبین دایرکت (Direct)، این دایرکت (In direct) و توتال در نوزادان گزارش میشود. کودک باید بین روز سوم و هفتم پس از تولد، که معمولاً میزان بیلی روبین به اوج خود می رسد، از نظر زردی مورد معاینه قرار گیرد. علاوه بر اینها، آمار زایمان سزارین در گروه نوزادان مبتلا به زردی از مادران دیابتی و آمار زایمان طبیعی در گروه نوزادان مبتلا به زردی با علت نامشخص، بالاترین میزان را دارد. تاثیر زردی بر شنوایی نوزادان یکی از معضلات در حوزه سلامت نوزادان است. در نوزادی که گروه خونی آن با مادر سازگار نیست، می تواند آنتی بادی هایی ایجاد شود که سلول های قرمز خون آنها را از بین ببرد و باعث افزایش ناگهانی سطح بیلی روبین شود. این پادتنها گلبولهای قرمز جنین را هدف قرار داده و آنها را تخریب میکنند. این نور، نور فرابنفش نمیباشد و یک پرده پلاستیکی محافظت کننده هرگونه نور فرابنفشی را که ممکن است ساطع شود، فیلتر می کند. آزمایش پوستی با دستگاهی به نام بیلی روبینومتر از راه پوست ، که بازتاب نور خاصی را که از طریق پوست تابیده می شود اندازه گیری می کند. Post has be en gen erated ​by GSA C onte nt Gen erator DE​MO!

خرسندیم که توانسته ایم تا امروز سهمی مهم در این راه داشته باشیم. این مرکز حدود دو دهه قدمت دارد و در این مدت توانسته حداکثر رضایتندی را ازجانب پدران و مادران عزیز از آن خود کند. این کار موجب می شود تا راحت تر بیلی روبین را از بدن خود خارج کند. فتوتراپی یک روش متداول و بسیار موثر در درمان است که از نور برای تجزیه بیلی روبین در بدن کودک استفاده می کند. اگر پس از این مدت علائم زردی در کودک شما مشاهده شد ، در اسرع وقت برای مشاوره با پزشک متخصص کودک یا پزشک عمومی صحبت کنید. برای زردی متوسط یا شدید، لازم است کودک در بیمارستان بستری شود. اهمیتی که زردی و بیلیروبین در نوزاد دارد، این است که در اثر افزایش سطحی از غلظت بیلیروبین، زردی در پوست و چشم مشاهده میشود و والدین و پزشک نیز آن را میبینند. معمولا جدول زردری نوزاد توسط پزشک بررسی میشود. در افراد بالغ و کودکان، این ماده معمولا از طریق کبد دفع میشود اما ازآنجاییکه کبد کودکان هنوز آنقدر توان ندارد که بیلیروبین را دفع کند، این ماده باعث بروز زردی در نوزاد میشود. یرقان مربوط به عملکرد کبد است. این آزمایش شامل وارد کردن سوزن به کبد برای گرفتن نمونه بافت است.

این آزمایشات معمولا شامل آزمایش (CBC) ، گروه خون و ناسازگاری فاکتور (Rh) باشد. محمدحسین سلطانزاده در گفتوگو با فارس اظهار داشت: به زرد شدن پوست نوزادان به علت افزایش “ببلیروبین ” خون اعم از مستقیم و یا غیر مستقیم زردی میگویند. زردی در بارداری زمانی رخ میدهد که بیلی روبین اضافی در خون در حال گردش باشد. به این ترتیب غلظت بیلی روبین و آنتیبادیهای مادر پایین میآید. پس از ترخیص نیز لازم است بین سه روز تا یک هفتگی نوزاد، دوباره برای چک کردن بیلیروبین به پزشک مراجعه شود. در صورتی که مدت درمان زردی نوزاد بیش از سه روز باشد بهتر است مدت زمان فتوتراپی و استفاده از دستگاه تمدید شود. شما می توانید حدود ۲ تا ۳ بار در روز (در صورت لزوم) این دارو را اماده کرده و به نوزاد بدهید. هنگامی که زردی نوزاد شدید نباشد، پزشک توصیه خواهد کرد که تغییراتی را در عادات غذایی نوزاد ایجاد کنید که سطوح بیلیروبین را کاهش دهد. عواملی هستند که خطر بروز زردی در نوزادان را افزایش میدهند. ملت با بیمه در تهران طرف قرارداد فروشگاههای. آترزی صفراوی؛ وضعیتی که در آن مجاری صفراوی نوزاد مسدود یا زخمی شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *