باز کردن Mike در درمان زردی نوزاد

شما با افزایش تعداد شیردهی، باعث افزایش فعالیت های روده نوزاد خود می شوید که در نتیجه مقدار بیلی روبین دفع شده بدن او از طریق ادرار و مدفوع افزایش می یابد و این فرآیند برای بهبودی زردی نوزادتان بسیار مفید است. البته در این مورد افراط نکنید چراکه ممکن است شما دچار غلبه سردی شوید که این خودش مشکلی دیگر است، علائم سردی عبارتند از رنگ پریدگی، احساس سرما در بدن، خواب آلودگی و بی حالی، نفخ معده و … ابن سینا در کتاب قانون خودش درباره خواص شیرخشت گفته است؛ این گیاه دارای مزاجی معتدل بوده و اثرات مسهلی دارد و خواص آن مشابه ترنجبین است ولی باید دانست که حتی از خود ترنجبین هم قوی تر عمل می کند و خاصیت زداینده ای دارد. توجه داشته باشید که اگر فرزندتان شیر مادر می خورد پس باید در چند روز اول تولد خودش 8 تا 12 وعده شیر بخورد و این مقدار ضروری است و کودکانی هم که شیرخشک مصرف می کنند معمولا باید در هفته اول بعد از تولد چیزی بین 30 تا 60 میلی لیتر شیرخشک در هر 2 تا 3 ساعت مصرف کنند.

زیرا بین ۳ تا ۷ روز بعد از تولد سطح بیلی روبین به اوج خود خواهد رسید. نادرا دیده شده است که این بیماری باعث آسیب هایی دائمی به مغز (فلج شدن یا ناتوانایی هایی رشدی و یا مشکلاتی در یادگیری)، شنوایی و … طاها طب (عسکری) آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه مشاوره و درمان بیماری زردی نوزاد دلبندتان می باشد . بنابراین درمان زردی نوزاد در طب سنتی بر اساس همین مکایزم دنبال می شود. به طور کلی، زردی در طب سنتی ایران محصول بالا رفتن سطح صفرا در بدن است. فتوتراپی عبارت است از قرار دادن پوست نوزاد در معرض نور فلورسنت.این نور،باعث افزایش دفع بیلی روبین از طریق فتوایزومریزاسیون میگردد.در این فرآیند بیلی روبین در حضور نور،تبدیل به مواد شیمیایی ساده تری میگردد که محلول در آب می باشند و بیلی روبین اضافی که عامل زرد شدن رنگ پوست و زردی سفیدی چشم است به راحتی از طریق ادرار و مدفوع دفع میگردد و سبب درمان هایپربیلیروبینمی (زیاد بودن بیلی روبین خون) در نوزادان میشود. در هر دو روش فتوتراپی ، هدف این است که پوست کودک خود را تا حد ممکن در معرض نور قرار دهید.

علت اینکه نوزادان زودرس در معرض زردی هستند آن است که کبد آنها در مقایسه با نوزادان معمولی رشد کمتری داشته و در نتیجه برای کبد آنها سخت است که بیلی روبین را حذف کند که این باعث بروز زردی نوزاد می شود. اگر نوزاد شما زودرس متولد شود ، ممکن است همزمان با فتوتراپی معمولی از فتوتراپی فیبروپتیک نیز استفاده شود. در بیشتر موارد ، معمولاً فتوتراپی معمولی ابتدا مورد آزمایش قرار می گیرد. همه پزشک ها معتقد هستند که زردی تا حدی قابل قبول است و اکثر نوزادان مبتلا به زردی نیازی به اقدام درمانی خاصی ندارند زیرا سطح بیلی روبین در خون آنها خیلی بالا نیست.در این موارد ، معمولاً در عرض ۱۰ تا ۱۲ روز وضعیت زردی نوزاد بهتر می شود و هیچ آسیبی به نوزاد نمی رسد. گاهی اوقات، زردی همان روز اول دیده میشود که معمولاً غیر طبیعی بوده و به تغذیه ارتباطی ندارد.  Da​ta was generated by GSA C ontent Gener ator Demoversion !

گاهی بر اثر اختلالاتی در سطح بیلی روبین نوزاد شما خواب آلود می شود که شیردهی به آن مشکل می شود، اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده توصیه می کنیم با درآوردن لباس های نوزاد او را بیدار کرده و به آن شیر بدهید. معمولا زردی نوزاد 2 تا 3 روز بعد از تولد ایجاد می شود و بر اساس یک الگوی قابل پیش بینی پیشرفت می کند. غذایی که شما مادران عزیز مصرف می کنید تاثیر مستقیمی بر روی شیر می گذارد و نوزاد شما هم از همان شیر مصرف می کند، بنابراین اگر به فکر درمان زردی نوزاد خود هستید توصیه های غذایی زیر را جدی بگیرید. توجه کنید که نور مهتابی یا لامپ منزل زردی را درمان نمی کند. ولی باید توجه داشت که علت زردی افراد بالغ معمولا نشانده بیماری ای خطرناک و نگران کننده است. توجه داشته باشید که دمای اتاق باید در بازۀ ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد تنظیم شود و نوزاد در کل طول دوره درمان نباید در یک وضعیت یکنواخت قرار داشته باشد؛ بلکه در هر یک تا دو ساعت باید وضعیت قرار گرفتن او در زیر دستگاه تغییر کند تا نور لامپ فتوتراپی بتواند به تمامی سطح بدن نوزاد بتابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *