باور کردن هر یک از از آن 10 افسانه درباره درمان زردی نوزاد شما را از رشد نگه می‌دارد

بیماری کبدی الکلی: این شامل آسیب به کبد ناشی از مصرف بیش از حد و طولانی مدت الکل است. در این میان بسیاری از مادربزرگها مصرف شیرخشت (Cotoneaster) را در برطرف کردن زردی موثر میدانند و برخی از متخصصان هم این موضوع را تایید میکنند و میگویند استفاده از قطره خوراکی شیرخشت موجود در داروخانهها همراه با نور درمانی تا حد زیادی در درمان این بیماری موثر است. در حقیقت زردی با تجمع بیلی روبین در زیر پوست نوزاد ایجاد می شود که با بهره گیری از دستگاه زردی بیلی روبین در نهایت از طریق مدفوع از بین خواهد رفت. از فتوتراپی برای بیش از شش دهه برای درمان یرقان یا زردی استفاده شده است (زرد شدن پوست، چشم ها و بافت های بدن کودک در نتیجه بیلی روبین اضافی). این عدم سازگاری تجزیه شدن سریعتر گلبولهای قرمز را به دنبال دارد. عارضه ژنتیکی: بیماریهای ژنتیکی مانند فاویسم یا نقص G6PD ابتلا به زردی را به دنبال دارد. نتیجهگیریها:هیچ شواهدی وجود نداشت که نشان دهد مکمل مایعات داخل وریدی، پیامدهای بالینی عمده مانند مشکلات مغزی طولانیمدت یا حاد مرتبط با بیلیروبین اضافی در نوزادان تازه متولد شده ترم کامل و سالم را تحت تاثیر قرار داده باشد؛ عمدتا به این دلیل که احتمال خطر پایه در ابتلا به چنین مشکلاتی در این گروه از نوزادان، بسیار پائین بود.

اما زردی گاهی از ابتلا به بعضی بیماریها نشأت میگیرد. زردی در نوزادان که در شرایط نرمال اتفاق می افتد زردی نوزاد فیزیولوژیک (در روز دوم یا سوم بعد از تولد) نامیده می شود. عدم سازگاری خون مادر و جنین (بیماری Rh): نوع خون تعداد کمی از نوزادان با مادرشان تفاوت دارد. مرکز خدمات پرستاری امید زندگی با ارائه انواع خدمات پرستاری و به خصوص خدمات ویژه نوزادان با جدیدترین و مجهزترین امکانات روز دنیا در خدمت شما عزیزان میباشد. چه چيزي باعث زردي در نوزادان مي شود؟ از چه زمان می توانیم به نوزاد لیموشیرین بدهیم؟ یک باند استفاده می شود که باید در حدود 10 تا 20 دقیقه به طور معمول روی محل سوزن باقی بماند و شما باید از بلند کردن اجسام سنگین با دستی که از آن خون گرفته شده است برای چند روز اجتناب کنید. نتایج مطالعه آزاد بخت و همکاران نشان می دهد، در 24 ساعت اول 3 درصد نوزادان با قطره خوراکی شیر خشت به همراه نور درمان شدند در حالی که با دارونما و نور هیچ نوزادی درمان نشده بود.

برای درمان زردی نوزادان به روش طب سنتی، استفاده از ترنجبین جایگاه خاصی دارد. حتماً به محض مشاهده علائم زردی در فرزندتان به متخصص اطفال مراجعه کنید تا از بروز عارضههای مزمن جلوگیری شود. اکثر نوزادان یرقان خفیف دارند که معمولاً پس از یک تا دو هفته خود به خود بهتر میشود یا از بین میرود، بدون این که هیچ مشکل خاصی ایجاد کند. معمولاً دستگاههای فتوتراپی از اجارههای متغیری برخوردارند و بسته به نوع، مدل، مدت زمان و محدودۀ مورد استفاده، از قیمتهای متغیری برخوردارند. مثلا اگر در نوزادی عدد ۱۲ به بالا نیاز به شروع درمان دارد و الان زردی او فرضا ۱۵ است طی این مدت اعلام شده میزان زردی به اندکی کمتر از ۱۲ برمیگردد و عجالتا مشکل رفع میگردد اما اینکه مجددا زردی بالا برود و نیاز به شروع مجدد درمان باشد نیز محتمل است. اگر کودک شما در خون بیلی روبین بسیار بالایی دارد یا فتوتراپی موثر نبوده است ، ممکن است نیاز به تعویض خون کامل داشته باشد. کشیدن خون برای آزمایش ممکن است شامل خونریزی سبک یا کبودی در محل سوراخ شود ، و این نیاز به یافتن مکان جدید برای آزمایش های بعدی دارد.

در واقع استفاده از اصطلاح زردی شیردهی برای زردی زودرس خیلی انتخاب خوبی نیست، این نوع زردی تنها به دلیل شیردهی ناکافی و ناصحیح مادر رخ می دهد و بهتر است آن را با عنوان زردی ناشی از غذای ناکافی بشناسیم. برای آگاهی بیشتر در این باره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. بنابراین پزشک از والدین میخواهد که فرزندشان را در روز سوم تا پنجم برای معاینه به مطب بیاورند. وقتی میزان بیلی روبین در نوزادان رو به کاهش باشد، شما میتوانید به جای بیمارستان یک درمان جایگزین در خانه پیدا کنید و آن هم استفاده از تابش لامپ های خورشیدی برای درمان زردی نوزادان است. برای خرید این محصول ، اطلاع از قیمت روز، انواع و شرکت های واردکننده این محصول و سایر تجهیزات پزشکی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. متخصص اطفال مناسبترین روش درمان یرقان را با توجه به شدت عارضه و درجه زردی نوزاد توصیه میکند. یرقان یا زردی (Icterus یا Jaundice) به معنی تغییر رنگ و زرد شدن پوست، صلبیه چشم و غشاهای مخاطی ناشی از بالا رفتن بیلی روبین خون بوده که زردی نوزادی ناشی از بالا رفتن بیلی روبین مستقیم یا غیرمستقیم است.

᠎Data has ᠎be​en cre ated with G᠎SA C᠎ontent​ G​enerat​or D᠎emoversi on.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *