باور کردن هر یک از از آن 10 افسانه درباره علت زردی نوزاد شما را از رشد نگه می‌دارد

ما دور العولمة في تحديد مفهوم التنمية؟ حفظ في المفضلة. رد على تعليقات الاصدقاء. أسماء المتحفظ على أموالهم من الإخوان 2018. . المواضيع الأكثر بحثًا على الإنترنت اليوم. حلقة معتز مطر اليوم الاثنين. مذبحة بئر العبد اليوم. برای زردی متوسط یا شدید ، ممکن است کودک شما نیاز به درمان طولانی تر و بستری شدن مجدد در بیمارستان داشته باشد. آزمایش های اضافی ممکن است به منظور تشخیص اینکه آیا بیماری بر اثر یک بیماری زمینه ای است یا خیر مورد نیاز باشد. خواهران و برادران آن ها هنگام تولد زردی داشتند، و نیاز به درمان با انتقال خون داشتند. ۲ گروه از نوزادان هستند که با خوردن شیر مادر به زردی مبتلا می شوند. این فوقتخصص اطفال شایعترین مشكل در دوران نوزادی را “زردی نوزادی ” دانست و افزود: تقریباً همه نوزادان در طی هفته نخست تولد انواع خفیف زردی را تجربه میكنند، نیمی از آنها قابل مشاهده است؛ همین مسئله منجر به نگرانی و اضطراب خانواده و پزشكان میشود. بهترین روش برای کاهش ابتلا به زردی در نوزاد اطمینان از تغذیه مناسب آن ها است. مجموعه هومکا با همکاری مجهزترین آزمایشگاهها در استان تهران و سایر شهرهای کرج، شیراز، اصفهان، اهواز، رشت، تبریز و مشهد، همواره بهترین خدمات آزمایش در منزل را زیر نظر بیمه پایه و تکمیلی به شما ارائه میدهد.

اگر پوست در ناحیه ای که فشار دادید زرد شد، احتمالاً کودک شما زردی خفیفی دارد، در غیر این صورت باید رنگ پوست برای لحظه ای کمی کمرنگ تر از رنگ طبیعی خود شود. در منابع خارجي آمده است که زردی نوزاد یک بیماری شایع است، به ویژه در نوزادانی که قبل از هفته 38 ام بارداری (نوزادان نارس) متولد شده اند و برخی از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند. این مهم است که والدین چند روز پس از تولد نوزادان خود را برای معاینه نزد پزشک ببرند زیرا میزان بیلی روبین بین ۳ تا ۷ روز پس از تولد به اوج خود می رسد. اما زمانی که سطح بیلی روبین بیش از حد بالا باشد، ممکن است به دستگاه عصبی آسیب وارد کند و منجر به بروز مشکلاتی جدی و خطرناک در نوزاد شود. در واقع تا زمانی که کودک تحت نظر است و مدام عدد زردی او چک و ارزیابی میشود، جایی برای نگرانی نیست، زیرا به زودی بهبودی حاصل خواهد شد. تب. کرنیکتروس : کرنیکتروس یک سندروم است که زمانی ایجاد می شود که بیلی روبین حاد منجر به آسیب مغزی شود.

Th​is  data was creat᠎ed with t᠎he ᠎he᠎lp of G᠎SA C​on tent ​Gene​rator ​DE​MO.

با این حال تمام تلاش خود را انجام دهید تا کودک هرچه بیشتر شیر مادر دریافت کند، زیرا این امر به او کمک می کند مقدار بیلی روبین اضافی را از بدن خود خارج کند. با آزمایش به صورت متناوب میزان بیلی روبین را باید سنجید تا از روند کاهش آن مطمئن شویم در صورتی که حال نوزاد مناسب نباشد یا میزان زردی بیشتر شود بهتر است درمان در بیمارستان انجام پذیرد. الای دی: تجهیزات الای دی در مقایسه با فلورسنت قدرت درمانی بالاتر و عوارض جانبی کمتری دارند. در نوزادان نارس که در معرض خطر هستند ، میزان بیلی روبین آنها دقیقاً با آزمایش خون یا سنجش پیشانی کنترل می شود. پوست نوزاد در نواحی شکم، بازوها یا ساق ها زرد به نظر می آید. زردی نوزاد به دلیل بالا بودن بیلی روبین، که یک رنگدانه زرد مربوط به تجزیه گلبولهای قرمز است، ایجاد میشود. میزان بیلی روبین (شدت زردی) دوره درمان را تعیین می کند. نوزادی که گروه خونی وی با مادرش سازگار نیست ، ممکن است دچار انباشت آنتی بادی هایی شود که می توانند گلبول های قرمز خون را از بین ببرند و باعث افزایش ناگهانی سطح بیلی روبین شوند. چگونه بفهمیم که کودک دچار زردی شده است ؟

پزشک معالج دستورالعمل های واضحی را در مورد نحوه آماده سازی کودک ارائه می دهد. اما در صورت بروز علائم جدیتر والدین باید فرزند خود را نزد پزشک ببرند تا از بروز مشکلات حادتر جلوگیری نمایند. فوراً به پزشک خود مراجعه کنید زیرا زردی ممکن است نشانه ای از یک بیماری جدی باشد. جلوگیری از خروج نوزاد از منزل و همچنین عدم آلوده شدن نوزاد به ویروسها و میکروبهای خطرناک و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماریهای خطرناک. علیزاده خاطرنشان کرد: پتوی فتو نوری طراحی شده، یک نوع بستر نوری قابل انعطاف برای نوزاد است و یکی از مهمترین مزایای آن این است که نوزاد مبتلا در حین فتوتراپی (درمان) میتواند در آغوش مادر قرار گیرد. این مهتابی زردی کودک در دو نوع 18 وات و 20 وات موجود است. اولین علامت زردی پوست و چشم کودک است. اگر زردی بیش از ۳ هفته ادامه یابد ممکن است نشانه بیماری زمینه ای باشد. حدود ۶۰ درصد از نوزادان دچار زردی میشوند و این میزان در نوزادان نارس متولد شده قبل از ۳۷ هفته بارداری، تا ۸۰ درصد افزایش مییابد. ممکن است در این وضعیت مایعات بدن نیز دچار تغییر رنگ شوند. زردی نوزاد 21 روزه با زردی نوزاد 3 روزه فرق دارد و مسیر درمان هر دو نیز متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *