باید رفع درمان زردی نوزاد 60 قدم بردارید؟

ازجمله داروهایی که روی میزان بیلی روبین تاثیر میگذارد میتوان به آنتیبیوتیکها مانند پنیسیلین جی، داروهای آرامشبخش مانند فنوباربیتال، ملینها مانند فوروسمید (لاسیکس) و داروهای آسم مانند تئوفیل اشاره کرد. بسیاری از داروهای دیگر نیز وجود دارند که می توانند بر سطح بیلی روبین تأثیر بگذارند. نمونه هایی از داروهایی که می توانند بر سطح بیلی روبین تأثیر بگذارند شامل آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین G ، داروهای آرامبخش مانند فنوباربیتال ، داروهای ادرار آور مانند فوروزماید (Lasix) و داروهای آسم مانند تئوفیلین هستند. بیمارستان بیش از 72 ساعت پس از زایمان ، بیشتر مادران و نوزادان را ترخیص می کند. نشان داده شده است که خطر اختلال عملکرد کبد در نوزادانی که قبل از ترم (کمتر از 37 هفته بارداری) متولد شده اند یا علاوه بر افزایش بیلی روبین سرم ، ناهنجاری های دیگری نیز دارند ، بیشتر است. معمولاً در تمام نوزادانی که در بیمارستان به دنیا می آیند ، بیلی روبین سرم (TSB) اندازه گیری می شود، از پاشنه یک نوزاد تازه متولد شده برای آزمایش سطح بیلی روبین خون گرفته می شود. Th᠎is content has ​been created by G᠎SA Conte᠎nt Gener ator Demoversion᠎!

نوزادانی که دچار زردی هستند باید به صورت مکرر و بیشتر از بقیه نوزدان با شیر مادر تغذیه شوند . اگر میزان بیلی روبین در بدن بیشتر از میزان طبیعی باشد، رنگ پوست و سفیدی چشم به زردی میگراید. تشخیص زردی در نوزادان به این صورت است که نوزاد بعد از تولد مورد معاینه توسط پزشک قرار می گیرد که در بیشتر مواقع هم اثر چندانی از زردی در نوزادان دیده نمی شود مگر اینکه نوزادان دچار زردی پاتولوژیک (زردی نادر و شدیدی که بخاطر بیماری های کبدی و یا ناسازگاری خونی که نوزاد با مادر دارد) ایجاد شده باشد که باید حتما تحت نظارت پزشک در بیمارستان بستری شوند.نوزادان معمولا در ۲۴ ساعت بعد از تولد مشخص می شود.پزشک معمولا با معاینه علائم بالینی نوزاد مانند رنگ سفیدی چشم و رنگ پوست و انجام آزمایشات دیگر زردی در نوزادان را تشخیص می دهند و با توجه به میزان و درجه زردی روش های درمانی را برای نوزاد در نظر میگیرد.

این رنگ زرد به دلیل سطح بالایی از بیلی روبین، یک رنگدانه صفراوی زرد نارنجی ایجاد میشود. بیلی روبین یک رنگدانه صفراوی زرد نارنجی است که در هنگام تجزیه هموگلوبین ، پروتئین حامل آهن و اکسیژن در سلولهای قرمز خون تولید می شود. آزمایش بیلی روبین یک آزمایش خون تشخیصی است که برای اندازه گیری میزان رنگدانه صفراوی در سرم خون فرد و کمک به ارزیابی عملکرد کبد انجام می شود. همه نوزادان تازه متولد شده در چند روز اول زندگی خود شروع به از بین بردن گلبول های قرمز جنین (RBC) می کنند و سلول های قرمز خون جدید را جایگزین آنها می نمایند. برای تشخیص بهتر، نوزاد خود را در نور زیاد و ترجیحاً در نور طبیعی روز معاینه کنید. دستگاه درمان زردی جهت استفاده در منزل مناسبترین روش جهت درمان زردی نوزاد می باشد . روش انجام تست بیلی روبین به چه صورت است؟ ارزیابی بصری زردی یک روش قابل اعتماد در نظر گرفته نمی شود ، برای تعیین علت آن یا خطر ادامه افزایش بیلی روبین و عوارض احتمالی، انجام آزمایش بیلی روبین اولین قدم برای اطمینان از شدید نشدن درجات طبیعی زردی و عدم وجود عملکرد کبد یا سایر بیماری های ایجاد کننده در صورت وجود ، شناسایی و درمان زود هنگام است.

ارزیابی بصری زردی یک روش قابل اعتماد در نظر گرفته نمی شود ، برای تعیین علت آن یا خطر ادامه افزایش بیلی روبین و عوارض احتمالی انجام آزمایش های بیلی روبین اولین قدم برای اطمینان از شدید نشدن درجات طبیعی زردی و عدم وجود عملکرد کبد یا سایر بیماری های ایجاد کننده در صورت وجود ، شناسایی و درمان زود هنگام است. بنابراین تست خون بیلی روبین روش خوبی برای شناسایی آسیب کبد است. با این حال ، بلافاصله پس از تولد ، بیلی روبین بیشتری از کبد نابالغ نوزاد تولید می شود و مقدار اضافی آن در خون گردش می کند. آزمایش ادرار نوزاد چه زمانی انجام می شود؟ ممکن است مجبور باشید قبل از انجام آزمایش مصرف برخی از داروها را متوقف کنید ، اما فقط در صورتی که پزشک به شما این کار را انجام دهد. قبل از آزمایش با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا باید دارو را قطع یا ادامه دهید. محلی که خون از آن خارج می شود ، باید پس از انجام آزمایش بیلی روبین تمیز نگه داشته شود و به طور منظم از نظر خونریزی بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *