با استفاده از این نکات ساده دروازه ها را برای علت زردی نوزاد باز کنید

علائم آن می تواند : حرکات غیرارادی و غیر قابل کنترل بدن. شدت علائم به علل زمینهای و سرعت رشد یا آهستگی بیماری بستگی دارد. اگر میزان بیلی روبین خیلی زیاد نیست و یا به سرعت بالا نمی رود، می توانید با یک پتوی فیبر نوری فتوتراپی در خانه، فتوراپی را انجام دهید. زردی در برخی نوزادان طی چند روز از بین می رود اما در برخی دیگر که میزان بیلی روبین در بدنشان بیش از حد است ، نیاز به درمان دارد. و هم چنین محافظت از چشم و ناحیه ژنیتال نوزاد در طی دوران فتوتراپی الزامی می باشد. این بیماری که در زمان تولد اتفاق میافتد به طور کلی طی چند روز از بین میرود، اما برخی از نوزادان نیاز به درمان فتوتراپی دارند (چراغهای خاصی که به تجزیه بیلی روبین کمک میکند). واکسنهایی علیه هپاتیت A و B وجود دارند (البته متأسفانه، علیه نوع C هیچ نوع واکسنی کشف نشده است).

اگر غلظت بیلیروبین پایینتر از خط قرمز برای مدتزمان طولانی (ساعتها و روزها) وجود داشته باشد، ممکن است که فلج مغزی، کری دائمی عصبی و ناشنوایی ایجاد نشود، ولی صدماتی به سلولهای مغزی میزند که موجب میشود، قدرت شناخت، درک و آگاهی کودک شما در سالهای آینده بهصورت واضحی تحت تأثیر قرار بگیرد؛ و شما در دوران شیرخوارگی، نوزادی وسالهای اول تولد شاید هیچ علامت و عارضهای در او مشاهده نکنید. برای تشخیص و تعیین میزان بیلی روبین از آزمایش خون استفاده میشود و در صورتی که میزان بیلی روبین در خون زیاد باشد، زردی با چشم قابل مشاهده است. بالا بودن میزان بیلیروبین خون میتواند ارثی یا نشانهای از بیماریهای کبدی باشد؛ به تدریج و با افزایش بیلیروبین مناطق دیگر پوست مانند شکم و اندامها زرد میشود بنابراین تشخیص زردی براساس مشاهده زردی در پوست و چشمان نوزاد است. اگر سؤال یا نگرانی در مورد میزان و تغذیه نوزاد با شیر مادر یا مشکلی درمورد شیردهی دارید، با پزشکتان مشورت کنید. C​on tent has been generated by GSA Conte nt Generator DEMO!

شما باید بدانید كه با رعایت روشهای صحیح شیردهی می توانید از زردی پیشگیری نمایید. اغلب این اتفاق به کمک برخی روشهای خانگی قابل درمان خواهد بود. این بیماری با توجه به اینکه شایع است و درمان های متنوع و موثری دارد اما در صورت عدم درمان هم مشکلات جدی تری دامنگیر نوزاد می شود که هیچ اقدامی بعد از رسیدن بیلی روبین به مغز و فلج مغزی موثر نخواهد بود و کودک را برای همیشه درگیر خواهد کرد. عوارض مورد بررسی شامل هیپوکلسمی، هیپرکالمی، ترومبوسیتوپنی، انتروکولیت نکروزان (NEC)، ایست قلبی، هیپوگلیسمی، هیپوترمی، تشنج، سپسیس و مرگ و میر بعد از تعویض خون در مدت بستری در بیمارستان بود. زرد شدن پوست و بخش های سفید چشم ها نشانه ای از زردی در نوزادان است که معمولا بین روزهای دوم تا چهارم بعد از تولد ظاهر می شود. نوزادانی که بین 48 تا 72 ساعت بعد از تولد خود به خانه فرستاده می شوند باید در 120 ساعت بعد از تولد به بیمارستان برده شوند. فوتوتراپی نوزادان به معنی تاباندن نور به پوست نوزادانی است که مبتلا به بالا رفتن بیش از اندازه بیلیروبین غیرمستقیم شدهاند.

علت زردی نوزاد عدم رشد کافی کبد کودک است در این حالت کبد نوزاد به اندازه کافی رشد نکرده که بتواند بیلی روبین داخلی جریان خون را دفع کند. زردی نوزاد به دلیل وجود مقدار زیاد بیلی روبین در خون کودک به وجود می آید که کبد کودک هنوز به اندازه کافی بالغ نشده و نمی تواند بیلی روبین در خون را دفع کند. در صورتی که کودک تحت درمان فتوتراپی قرار نگیرد ممکن است زردی او تشدید شود. نوزادی که قبل از 38 هفته حاملگی متولد شده ممکن است نتواند بیلی روبین را به همان سرعتی که نوزادان 9 ماهه انجام می دهند پردازش کنند. اگر شواهدی مبنی بر ناشی شدن زردی نوزاد از بیماریهای زمینهای دیگر وجود داشته باشد، پزشک ممکن است آزمایشهای خون دیگر یا آزمایش ادرار را نیز تجویز کند. آزمایش خون: پزشک نمونه خون نوزاد را برای تعیین سطح بیلی روبین موجود در آن مورد آزمایش قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *