با دنبال کردن سه مرحله ساده، زردی نوزاد چقدر طول میکشد نتایج بالاتر را دریافت کنید

به طور معمول همه نوزادان تازه متولد شده در روز های اول کبد ضعیفی دارند و نمی توانند بیلی روبین را تجزیه کنند که بعد از چند روز این مشکل حل خواهد شد. بیمارستان ها از پروب هایی استفاده می کنند که سطح بیلی روبین را تنها با لمس پوست تعیین می کند. این محلول آب و نمک باعث ضدغفونی شدن پوست و همچنین نیرومند شدن آن میگردد. این باعث تجمع ناگهانی بیلی روبین در خون نوزاد می شود. این امواج نوری توسط پوست و خون نوزاد جذب می شود و بیلی روبین را به موادی تبدیل می کند که می تواند از بدن آنها دفع شود. پوست و خون نوزاد این امواج نوری را جذب می کند. همچنین ماساژ میتواند جذب بیلیروبین به داخل خون را کاهش داده و در کاهش میزان بیلیروبین خون موثر باشد. اما تنها نیمی از نوزادان، زردی قابل مشاهده پیدا میکنند که در سطح بالای ۵ میلیگرم بر دسیلیتر قابل مشاهده است.

Th is ​post was  do ne  by GSA Cont​ent Ge᠎nerato​r DE MO.

در این روش برای درمان زردی در نوزادان، خون نوزاد با یک خون تازه تعویض می شود. در این روش برای درمان زردی در نوزادان، نوزاد در یک محیط گرم و بسته (دمای کنترل شده) زیر نور آبی قرار می گیرد. به همین دلیل، نوزادان باید از نظر زردی به دقت تحت نظر باشند و برای جلوگیری از افزایش سطح بیلی روبین تحت درمان قرار گیرند. زردی خفیف نوزاد معمولا در عرض 1 هفته تا 10 روز از بین می رود، اگرچه در نوزادان نارس برای مدت طولانی تری باقی می ماند. تغذیه منظم کمک می کند تا بیلی روبین شسته شود، همچنین به کارکرد کبد کمک می کند و بدن نوزاد آب کافی خواهد داشت. این امر با تحریک حرکات روده باعث از بین رفتن بیلی روبین اضافی در بدن می شود و کمک می کند تا این آنزیم به شکل مدفوع زرد رنگ (مایل به قهوه ای) دفع شود. زردی ابتدا در 2 تا 3 روزگی ظاهر می شود. در شدیدترین نوع زردی، زمانی که سطح بیلی روبین به طور غیر طبیعی بالا باشد، آنزیم می تواند در مغز تجمع یابد. تعویض گلبول قرمز: در صورتی که نوزاد به روش های درمان زردی پاسخ ندهد و سطح بیلی روبین او به طور غیر طبیعی بالا باشد، این درمان انجام می شود.

با شروع انباشت بیلی روبین، روی بافت چربی زیر پوست رسوب می کند و باعث می شود پوست نوزاد و سفیدی چشم وی زرد شود. به زرد شدن رنگ پوست نوزادان پس از تولد و معمولا تا 28 روز اول زندگی زردی گفته میشود. بدن نوزاد در معرض نورهای سفید، آبی یا سبز قرار میگیرد به گونهای که به بیشترین قسمتهای پوست نوزاد تابیده شود. در موارد نادر، نوزاد برای درمان زردی در نوزادان مایعات وریدی دریافت می کند. برخی دیگر نیز برای درمان زردی در نوزادان چند روز بعد به بیمارستان بازمی گردند. سطح بالای گلبول های قرمز خون که در نوزادان با وزن کم و دوقلوها دیده می شود. آزمایش بیلی روبین بالاتر از حد طبیعی (افزایش یافته) می تواند تخریب تسریع شده گلبول های قرمز را منعکس کند یا ممکن است نشان دهد که بیلی روبین آنطور که باید دفع نمی شود ، نشان می دهد که ممکن است مشکلات عملکرد کبد یا سایر ناهنجاری ها وجود داشته باشد. بیلی روبین با تجزیه طبیعی گلبول های قرمز تولید می شود. فتوتراپی فرآیند استفاده از نور برای از بین بردن بیلی روبین در خون است. جدول عدد زردی نوزاد یا جدول بیلیروبین نوزاد یک راهنمای کلی برای پزشک است و پزشک بر اساس سن نوزاد در مورد وضعیت زردی او تصمیم میگیرد و اقدامات لازم را انجام میدهد.

در این کارآزمایی بالینی تصادفی شده که در سال ۱۳۹۸ انجام شد، ۹۰ نوزاد تحت فتوتراپی مورد مطالعه قرار گرفتند. همچنین یافتههای این مطالعه حاکی از آن بود که میانگین دفع «مکونیوم» در نوزادانی که فقط تحت درمان با فتوتراپی بودند، نسبت به گروه رفلکسولوژی و ماساژ کمتر بود و دفعات دفع مکونیوم در نوزادان تحت رفلکسولوژی بیشتر از دو گروه دیگر بود. پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در یک مطالعه تاثیر ماساژ کف پا را در نوزادان مبتلا به زردی که تحت فتوتراپی قرار داشتند، بررسی کردند. نوزادان نارس (قبل از ۳۷ هفته) یا آن هایی که با وزن کم متولد می شوند. در این بخش از اجاره دستگاه زردی قصد داریم به این موضوع بپردازیم که زردی چگونه به وجود می آید. ما تولید کننده اصلی دستگاه فتوتراپی هستیم، پس هزینه و قیمت اجاره دستگاه فتوتراپی در منزل بسیار مقرون بصرفه هست و نهایت تلاش خود را نمودیم تا با پایین آوردن سود خود رفاه حال شما عزیزان را فراهم نماییم. ممکن است 3 تا 10 هفته طول بکشد و بی خطر است. معمولاً در سن 1 تا 2 هفته گی از بین می رود و سطح بیلی در آن روبین بی خطر است. این بیماری هم نوزادان نارس و هم بالغ را تحت تأثیر قرار می دهد و معمولاً در هفته اول زندگی نوزاد ظاهر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *