با دنبال کردن 3 مرحله آسان، علت زردی نوزاد نتایج بالاتر را دریافت کنید

اگر نگران هستید که کودک شما شیر خشک کم یا زیادی مصرف می کند یا حداقل 8 بار در 24 ساعت شیر نمی خورد با پزشک خود صحبت کنید.کودک خود را با دقت در پنج روز اول زندگی از نظر علائم زردی مانند زردی پوست و چشم کنترل کنید. این بیماری ممکن در هفته اول زندگی نوزادان ظاهر شود. اگر در زردی در نوزادان سطح بیلی روبین خیلی بالا نباشد و یا به سرعت افزایش نیابد، شما می توانید نوردرمانی برای زردی در نوزادان را در منزل به کمک یک منبع نوری با پرتوهای کوچک روشن انجام دهید. برخی از نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ممکن است مدت بیشتری نسبت به نوزادانی که از شیر خشک استفاده می کنند زردی داشته باشند که به دلیل تأثیر طبیعی شیر مادر بر روی نوزادان است. اجاره دستگاه درمان زردی در اسلامشهر ، شرایطی را فراهم کرده تا والدین بتوانند از امکانات این دستگاه برای درمان مشکل نوزاد خود استفاده کنند. خرید دستگاه زردی نوزاد نیز پیشنهاد نمی شود زیرا زردی یک عارضه برگشت پذیر نیست. در حقیقت با اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل دیگر نیازی به صرف هزینه گزاف و بستری نمودن نوزاد در بیمارستان نخواهد بود. همچنین اگر تغذیه ی نوزاد در پنج روز اول تولد به اندازه ی کافی نباشد زردی در نوزاد افزایش می یابد و علت آن با توجه به تغذیه ی کم به کاهش دفع ادرار و مدفوع نوزاد بازمی گردد.

بیمارستان بعد از 72 ساعت پس از زایمان ، بیشتر مادران و نوزادان را ترخیص می کند. بعد از تولد نوزاد و قبل از ترخیص در بیمارستان ها اغلب نوزادان مورد معاینه قرار می گیرند. در نور درمانی، کودک بر روی تخت ویژه ای در زیر نور طیف آبی قرار داده می شود و تنها یک پوشک و عینک محافظ خاص به چشم دارد. در صورت عدم موفقیت یکبار دوشاخه را از برق بکشید و مجددا متصل نمایید. اگر نوزاد شما مبتلا به زردی می باشد برای درمان الزام به بستری کردن نوزاد و حضور در بیمارستان ندارید بلکه با نظر پزشک معالج نوزاد و یا مشاورین و متخصصین موسسه شیراز درمان می توانید نوزاد دلبندتان را در منزل و در کنار مادر درمان نمائید. زردی نوزاد چطر ایجاد می شود ؟ گروه خونی نوزاد با گروه خونی مادرانش سازگاری ندارد. زردی شیر مادر با زردی شیردهی متفاوت است. با این حال ، به دلیل مزایای شیردهی ، متخصصان هنوز آن را توصیه می کنند. اما در بعضی از موارد بعد از این که نوزاد تازه متولد شده به خانه می رود، اعضای خانواده معمولا متوجه زردی کودک می شوند. در موارد زردی شدید نوزاد، امکان دارد مقداری خون تزریق شود، نوزاد مقادیر اندک خون را از اهدا کننده یا بانک خون دریافت خواهد کرد.

هر نوزادی در که روزهای ابتدایی تولد دچار زرد شدن تدریجی پوست می شود یعنی به این بیماری مبتلا شده است و باید توسط پزشک معاینه و درمان شود. داشتن اختلال ژنتیکی خاص می تواند زمینه ساز ابن عارضه شود اختلالاتی از قبیل سندرم ژیلبرت (Gilbert 's syndrome)، نقص ارثی دیواره سلول های قرمز خون، یا گالاکتوزمی که یک اختلال متابولیک ارثی می تواند این عارضه را نمایان و یا تشدید کنند. خارشهایی که همراه با یرقان است، گاهی اوقات میتواند به حدی شدید باشد که دیده شده بیماران پوست خود را خراشیده، بیخوابی را تجربه میکنند یا در موارد شدید حتی افکار خودکشی نیز دارند. بیوپسی کبدی میتواند برای بررسی التهاب، سیروز، سرطان و کبد چرب به کار رود. کبد نابالغ یک نوزاد معمولاً قادر نیست به سرعت کافی بیلی روبین را از بین ببرد، و باعث افزایش بیلی روبین میگردد. این مساله ممکن است به علت وجود مشکلی در کبد باشد.

نوزادان تغذیه شده با شیر خشک باید معمولاً ۱ تا ۲ اونس (حدود ۳۰ تا ۶۰ میلی لیتر) شیرخشک هر دو تا سه ساعت در هفته اول داشته باشند. البته زمان بهبود زردی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند ممکن است طولانیتر باشد و چندین هفته بهطول بینجامد. زردی نوزاد در واقع به معنی رنگ زرد پوست نوزاد پس از تولد است. نور این لامپ ها در اکثر موارد آبی رنگ است. علت زردی نوزاد. بهترین متخصص خون در مشهد. از کجا بفهمید نوزاد زردی دارد؟ تغذیه مادر زردی میآورد؟ دمای متعادل هوا در هنگام سنجش زردی نوزاد باید حتما درنظر گرفته شود . در صورتی که زردی نوزاد پس از فوتوتراپی معمولی یا فیبر نوری بهبود نیابد، فوتوتراپی باید به صورت دوره ای تکرار شده و تقویت گردد. در این میان برخی از افراد، لامپهای LED را برتر از لامپ فلورسنت میدانند. لامپهای LED و فلورسنت از جمله لامپهای زردی نوزاد هستند که هر یک ویژگیهای منحصربهفرد خودشان را دارند. البته احتمال اینكه زردی نوزاد بالای عدد 20 شود بسیار كم است و از هر 100 بچهای كه بهدنیا میآید، تنها ممكن است چهار یا پنج کودک با بیلیروبین بالای20 درگیر شوند. ​Data has been generated by GSA C​on tent  Gene rator DEMO .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *