بحث بر سر عوارض زردی نوزاد

که به طور معمول، هیچ گونه عارضه ای در پی ندارد. متأسّفانه و در حالی که تا سالیانی پیش، خانواده ها با همین گونه درمان ها به راحتی زردی نوزاد را کنترل می کردند؛ امروزه، همکاران پزشک ما بدون وجود توجیهی قابل قبول، نه تنها از این درمان های کم عارضه و ارزان، کناره گرفته اند؛ بلکه حتّی به شدّت هم از آن نهی می کنند؛ به نحوی که گاهی برای راضی کردن خانواده نوزاد به انجام این اقدامات، باید تلاش بسیاری کرد. البته در این مورد، توجّه به مزاج مادر و ظرفیت تحمّل کبد او بسیار مهم است و نباید در این کار افراط کرد؛ به نحوی که مادر دچار علایم غلبه سردی در بدنش شود (خواب آلودگی، احساس کسالت و کوفتگی، افسردگی، احساس سرما در بدن، رنگ پریدگی، نفخ معده، زیاد و کم رنگ شدن ادرار و …). تذکّر: در این حجامت نباید اقدام به بادکش گذاری و ساکشن کرد.  Artic​le w as g​enerat ed by G SA᠎ Con te nt G en erat​or Demoversion​!

اگر زردی بیش از سه هفته ادامه یابد، باید به متخصص اطفال مراجعه کرد. در ادامه این مطلب شما با دستگاه زردی نوزاد و نحوه عملکرد آن آشنا خواهید شد، با زردی کار همراه شوید… البته پس از رفع زردی، مجددا باید تغذیه با شیر مادر را از سر گرفت. باعث غیرفعال کردن آنزیم های کبدی و روده ای نوزاد می شوند که این موضوع باز جذب مواد صفراوی به داخل بدن را در پی دارد. 1. ترنجبین کاملاً شیرین است و لذا این دارو نیاز به شیرین کردن ندارد. بنابراین و با قاطعیت و بر اساس تجربیات مکرّر خود که تقریباً همیشه حاصل آن، درمان مناسب نوزادان بوده است به شما اطمینان خاطر می دهم که با انجام این اقدامات ساده و موثّر می توانید خاطره شیرین روزهای اوّل تولّد نوزاد خود را جایگزین خاطره تلخ سرگردانی در بیمارستان و جدایی از فرزند دلبند خود و نگاه کردن به او بر روی تخت فوتوتراپی(نوردرمانی) کنید. البته برای اطمینان خاطر بستگان نوزاد و برای داشتن یک ارزیابی صحیح نسبت به شدّت بیماری، توصیه اکید می کنیم که به پزشک مراجعه کنید و اقدامات تشخیصی لازم(تأکید می کنیم اقدامات تشخیصی) را انجام دهید؛ امّا برای درمان، هرگز نگران نباشید و با انجام درمان های ذیل، شاهد بهبودی نوزاد دلبندتان باشید.  This content h​as been c reated wi th GSA Co nt᠎ent Generato r ​DE MO .

مادر نوزادی که زردی دارد، باید از مصرف غذاهای گرمی پرهیز کند و سهم غذاهای خنکی را افزایش دهد تا طبع شیر او خنک تر شود. آقای دکتر نوری در این ویدئو تمام نکات و مواردی که مربوط به زردی نوزادان هستند را توضیح دادند لذا از شما دعوت می کنیم تا ویدئو را ملاحظه نمائید و اگر هر گونه سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید. در مادرانی که طبع گرم تر یا تحمّل بیشتری دارند می توان عرقیات خنک دیگر(مثل عرق گشنیز، بید، خارشتر و همیشه بهار) یا جوشانده گیاهانی مثل عنّاب، سپستان، بنفشه، همیشه بهار، خطمی، پنیرک، تخم گشنیز، تخم کاسنی، تخم کاهو، تخم خرفه، پوست بید و مانند آنها را هم به برنامه درمانی اضافه کرد. می توان از بیدخشت به جای آن استفاده کرد. 3. اگر پزشک مجرّب، فرزند شما را حجامت کند تقریباً محال است که جای خراش ها روی پوست زیبا و ظریف او باقی بماند. شما می توانید حدود ۲ تا ۳ بار در روز (در صورت لزوم) این دارو را اماده کرده و به نوزاد بدهید.

حتّی بسیار ساده تر از یک بار خونگیری از نوزاد برای اقدامات تشخیصی و درمانی. 1. مجموع خون خارج شده از بدن نوزاد در این روش بیش از چند قطره نیست – یعنی بسیار کمتر از یک بار خونگیری برای اقدامات تشخیصی و یا درمانی در طبّ کلاسیک – و لذا از این بابت مشکلی به وجود نمی آید. حداکثر ۴۸ ساعت شیر مادر را قطع کرده از شیر خشک یا شیر دوشیده شده برای تغذیه کودک استفاده شود. دمای بدن نوزاد را بین36-5/37درجه تنظیم کنید. در حین نوردرمانی توجه کنید. در این حین قطع شیر مادر توصیه نمیشود، بلکه می توان آن را برای مدت محدودی قطع و یا شیرمادر را همراه با شیرخشک به نوزاد خوراند. زردی خفیف نوزادان اغلب طی دو یا سه هفته به خودی خود درمان می شود. نکته جالب دیگر این است که زردی معمولاً در پسرها شیوع بیشتری دارد. مدفوع و ادرار بچههای مبتلا به زردی با بچههای دیگر هیچ فرقی ندارد و نمیتوان تشخیص از روی ادرار یا مدفوع را ملاک قرار داد، آزمایش خون بهترین راه است. This has be en gen erat ed with t he ᠎help of GSA᠎ Content Gene᠎rator DEMO᠎.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *