برای داشتن درمان زردی نوزاد عالی، لازم نیست یک شرکت بزرگ باشید

پوست شما به صورت طبیعی می تواند به دنبال خوردن مقدار زیادی از بتا کاروتن ( رنگدانه نارنجی در هویج ) به رنگ زرد متمایل به نارنجی تبدیل شود، که اگر مصرف هیج را کم کنید درمان می شود ولی در این افراد سفیدی چشم ابدا زرد نمی شود. در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم زردی نوزاد خوب شده نیز باید کودک را از نظر ظاهری بررسی کنید و برای انجام آزمایش خون و بررسی های پزشکی نیز نزد پزشک ببرید. زردی غیر مستقیم نوزاد : این نوع زردی برای مغز نوزاد بسیار سمی و خطرناک بوده و باعث بروز خطرات جبران ناپذیری به دستگاه عصبی خواهد شد. اگر میزان بیلی روبین بالاتر از ۲۵ میلی گرم در دسی لیتر باشد و درمان نشود، منجر به ایجاد بیماری مهلک و خطرناکی بنام ایکتروس (رسوب بیلی روبین در مغز) می شود. مدت زمان لازم برای رفع کامل زردی نوزادان به علت زردی بستگی دارد. اگر پوست در محل فشار زرد رنگ دیده شود احتمال زردی خفیف در نوزاد وجود دارد. وی افزود: بعد از ارجاع این کودکان به مراکز درمانی اگر زردی در حد پائین باشد برای آنها فتوتراپی انجام میشود اما اگر میزان زردی بسیار بالا باشد تعویض خون تجویز میشود.

تفنگ ژنی در سال 1979 توسط John Stanford در دانشگاه Cornell ساخته شد و روش جدیدی برای آسانتر نمودن انتقال ژن به سلولهای گیاهی كه آن زمان از ویروس ها و یا اگروباكتریوم(پلازمید Ti) استفاده می شد، مطرح ساخت. اهمیتی که زردی و بیلیروبین در نوزاد دارد، این است که در اثر افزایش سطحی از غلظت بیلیروبین، زردی در پوست و چشم مشاهده میشود و والدین و پزشک نیز آن را میبینند. امروزه دستگاه هایی ساخته شده به شکل تشک (Billi Bed) یا پتو (Billi Blanlet) که در منزل نوزاد را روی آن می خوابانند و دستگاه نور به بدن نوزاد می تاباند و زردی کم میشود. ساده ترین راه پی بردن به زردی نوزاد، رویت او در نور طبیعی است. علت زردی این است که نوزاد دیگر به گلبولهای قرمز جنین نیازی ندارد و شروع به تخریب آنها میکند؛ ولی تخریب سریعتر از آن است که کبد بتواند از عهده آن برآید. مجرای صفراوی همچنین آنزیمهای گوارشی را به روده کوچک منتقل میکنند، جایی که بیلی روبین از طریق ادرار یا مدفوع از بدن خارج میشود.

​This c on​te​nt h as be en do ne  with the he​lp of G​SA C᠎ontent Gen᠎erator  DEMO!

• درصورتی كه به بیماری فاویسم مبتلا هستند (كسانی كه نمی توانند باقلا و بعضی داروها را مصرف كنند) باید دقت بیشتری داشته باشند، زیرا احتمال بروز زردی در نوزاد شما بیشتر است. زردی در اثر شیر مادر پس از 3 الی 12 هفته و به کندی بهبود می یابد. پس از شناخت فتوبیولوژی بیلی روبین ، دستگاه های فتوتراپی ساخته شده و از سال ۱۹۵۸ به عنوان یک روش درمانی غیرتهاجمی بی ضرر در درمان زردی ، شناخته شد و امروزه به طور گسترده از آن استفاده می شود. در بزرگسالان، زردی معمولاً نیازی به درمان ندارد. لامپ مهتابی در درمان زردی نوزادان تاثیری نداشته بلکه در مواردی باعث سوختگی پوست نوزاد خواهد شد. دستگاه زردی نوزاد دستگاهی برای درمان زردی (یرقان) نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد. فراوانی مرگ و میر ناشی از تعویض خون 6 مورد (5 درصد) بود. با این وجود افراد میتوانند در مورد دو علت شایع زردی، هپاتیت ویروسی و بیماری الکلی کبدی کاری انجام دهند.

Th᠎is content h​as been ​do​ne with GSA C​on tent​ Generator D᠎em oversi​on.

کبودی یا نقاط خونریزی در پوست (بدون توجیه) ورم بافتی (ادم) مشکل تنفسی تشنج نبود حرکت طبیعی در نوزاد ضعیف بودن رفلکسهای نوزادی اگر مادر باردار، Rh منفی باشد، با تزریق عضلانی آمپول روگام به مادر یک بار در هفته 28 حاملگی و علاوه بر این، چنانچه نوزاد Rh مثبت باشد 72 ساعت پس از زایمان، می توان از بروز کم خونی همولیتیک جلوگیری به عمل آوردکتابخانه خدمات دانلود وبلاگ ویژهنامهها علل اگر مادر دارای گروه خون Rh منفی و پدر Rh مثبت باشد، جنین ممکن است گروه خونی Rh مثبت داشته باشد. چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟ بسته به شدت زردی، توسط پزشک متخصص طب سنتی اقدامات دیگری مثل حجامت لاله گوش و توصیههای دیگر برای مادر انجام میشود. قبل از استفاده از هرگونه درمان خانگی، با پزشک مشورت کنید. در این موارد، زردی اغلب خیلی زودتر یا دیرتر از زردی فیزیولوژیک ظاهر میشود. در بیشتر موارد، زردی در عرض 2 تا 3 هفته از بین میرود. پس از چشمها روی گونهها، سپس صورت خودش را نشان میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *