برتر آزمایش زردی نوزاد

در مورد تهوع بارداری که اغلب مشکل صبحگاهی مادران است و گاهی مادر در طول روز هم با آن مواجه است، یکی از مشکلات اساسی در این دوران است. نکته دیگر اینکه؛ تغذیه این دسته از مادران هر دو ساعت به دو ساعت با حجم کم است بهطوری که هم معده تحمل کند و هم حالت تهوع کمتر شود. اغلب مادران باردار پس از گذشت سه ماهه اول بارداری اشتهای بیشتری پیدا میکنند زیرا تهوع کاهش مییابد و مشکلات گوارش کمتر میشود. عده زیادی از مادران با این حالت درگیر هستند و عده دیگر حالت خفیف آن را تجربه میکنند، بهطوری که وعده غذایی را میتوانند مصرف کنند ولی اشتهای کمی دارند، درصدی دیگر حالت شدید تهوع را تجربه میکنند و عدهای از آنها نیاز به بستری شدن در مراکز درمانی دارند که از این دسته آزمایشهای متعدد و سونوگرافیهای مخصوص گرفته میشود تا بررسی شود آیا مشکل خاصی نظیر حاملگیهای خارج از رحم وجود دارد یا خیر؟ عدهای معتقدند که مصرف مواد خاصی میتواند سبب زیبایی و هوش نوزاد شود. مصرف ویتامین B۶ نیز توصیه میشود. یکی اینکه در معرض فشار خون بالا هستند در مواردی دچار مسمومیت بارداری میشوند که بیماری خطرناکی است که گاه کشنده است و مرگ جنین یا مادر یا هر دو را سبب میشود. This data has be en ​done wi th GSA Con᠎te​nt Generat᠎or᠎ D emoversion.

البته روشهای علمی تعیین جنسیت وجود دارد که در حالت عادی انجام نمیشود مگر در مواردی که احتمال بیماریهای خاص در جنس خاصی وجود داشته باشد که باید از آن جلوگیری شود که این روشها بسیار پرهزینه و پرعوارض است. تغذیهای که تعیینکننده جنسیت فرزند باشد تنها در طب سنتی ما مطرح شده که در واقع آن هم قبل از انعقاد نطفه صورت میگیرد که معتقدند؛ اگر مادر در این دوران غذاهای خاصی مصرف کند که از نظر PH محیط بدن مادر را حالت اسیدی یا قلیایی کند امکان تعیین جنسیت نوزاد وجود دارد و این مساله به لحاظ علمی در دنیا ثابت نشده است. یک رنگ زرد واضح، زردی نوزاد را تأیید می کند، اما ممکن است برای تعیین شدت زردی آزمایشات دیگری لازم باشد. دکتر نوشین صحابی (متخصص زنان و زایمان و نازایی) بهترین راه برای داشتن نوزادی سالم را پیش پایتان میگذارد. وزن بالای مادر خطر تولد کودک ۵/۴ کیلو به بالا را دارد که این نوزاد تنها به روش سزارین متولد میشود و در صورت زایمان طبیعی به اندامهای دستگاه عصبی و کتف نوزاد فشار وارد میشود و در نهایت چاقی مادر پس از زایمان برطرف نمیشود.

این امر باعث ایجاد خطا در نتیجه آزمایش خواهد شد. علت این ریسک زیادِ ابتلا، وجود این حقیقت است که بچه های حاصل از چند قلو زایی اغلب زودتر از موعد و با وزن بسیار کم به دنیا می آیند. از نظر تغذیه؛ توصیه ما به مادران این است: به جهت فشاری که به دستگاه گوارش او طی حاملگی مخصوصا ماههای آخر وارد میشود و حتی به دلیل بههمریختگی هورمونها ممکن است مادر حالت تهوع داشته باشد و اسید معده زیاد ترشح شود تغذیه با حجم کم و دفعات زیاد صورت گیرد به هیچ وجه گرسنه نماند زیرا گرسنگی عوارض جدی و خطرناکی برای جنین دارد و از طرفی غذای سنگین مصرف نکند زیرا باعث سنگینی معده مادر میشود و هضم غذا را مختل میکند. توت ها دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالا هستند. مثلا در برخی بیمارستان ها ی خصوصی،هنگام زایمان در اتاق عمل اگر خود پدر و مادر بخواهند لحظ به دنیا آمدن فرزندشان را با دوربین ثبت می کنند که هزینه آن چیزی حدود 80 تا 100 هزار تومان می شود. مادری که چاق است زمانی که اشتهای سه ماهه دوم او زیاد شود و هر چه خواست به هر میزان مصرف کند باعث میشود بیشتر چاق شود و این اضافه وزن مورد نیاز جنین نیست و تنها چربی بدن مادر زیاد میشود که در هنگام زایمان مشکلآفرین میشود.

در ماه آخر بارداری ما حتما به مادر مولتی ویتامین و کلسیم را توصیه میکنیم و توصیه ما به مادران شیرده هم این است که کلسیم را تا پایان دوره شیردهی مصرف کنند و قرص آهن را بر حسب اینکه تا چه حد در طول زایمان کمخون شده باشد تا شش ماه بعد و اگر کمخونی او کمتر باشد تا دو ماه پس از زایمان. در مورد مادران چاق که متاسفانه در کشور ما چاقی رو به افزایش است توصیه بر این است که پروتئین و مواد معدنی از رژیم غذایی آنها حذف نشود ولی کربوهیدراتها را کمتر مصرف کنند و فعالیت ورزشی در حدی که خیلی خسته نشوند داشته باشند و اضافه وزن حدود هفت الی هشت کیلوگرم برای این مادران کافی است. داروهای گیاهی فرآوری شده که توسط شرکتهای دارویی تولید میشوند قابل اطمینانتر هستند ولی دستهای از این داروها که توسط عطاریها و اشخاص تولید میشوند خطر آلودگی بیشتری با موادی نظیر سرب و مواد معدنی دارند و حتی آلودگی میکروبی نیز دارند، بنابراین هر دارویی در بارداری باید زیر نظر پزشک مصرف شود. خوشبختانه این مشکل به راحتی قابل درمان است و فقط موارد بسیار کمی وجود دارد که نوزاد در معرض آسیب مغزی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *