بهبود آزمایش زردی نوزاد تخصص شما

همانطور که در بالا گفته شد، فتوتراپی درمانی است که معمولاً برای هیپربیلی روبینمی نوزادان استفاده می شود و بر اساس تخریب نوری است که بیلی روبین در داخل بدن و در شرایط آزمایشگاهی تحت آن قرار می گیرد و باعث تولید محصولات نوری پلاریزه تر می شود که در نتیجه محلول در آب هستند و به راحتی دفع می شوند. ساطع می کنند، در نتیجه اشعه ماوراء بنفش و تشعشعات نزدیک به مادون قرمز ساطع می کنند که در سطوح بالا می تواند به چشم و پوست آسیب برساند. تابش ساطع شده توسط هر یک از این منابع نور باید فیلتر شود، به دلیل سطوح بالای آنها که می تواند باعث آسیب به چشم و پوست شود، لوله های فلورسنت نیازی به فیلترهای اضافی ندارند زیرا سطوح تشعشعات مضر را ساطع نمی کنند زیرا مقدار اشعه مادون قرمز یا فرابنفش ساطع شده از LED ها قابل توجه نیست. آنها از لوله های فلورسنت، لامپ های تنگستن هالوژن یا دیودهای ساطع نور (LED) ساخته شده اند. دستگاه فتوتراپی نوزاد دستگاه هایی هستند که نور را با طول موج بین ۴۲۰ تا ۵۰۰ نانومتر برای درمان هیپربیلی روبینمی ساطع می کنند، وضعیت بالینی موجود در نوزادان که با زردی پوست و چشم ها (یرقان) به دلیل غلظت بالای بیلی روبین در بدن مشخص می شود.

زمان قرار گرفتن در معرض نور. این واحد نور درمانی را از طریق فیبر نوری که در تماس مستقیم با پوست بیمار است، تامین می کند. این نوع دستگاه دارای یک پایه تلسکوپی است که می­تواند منبع نور را تا 20 سانتی متری نوزاد تنظیم کند. مساحت یک نوزاد کاملاً رشد یافته طبیعی تقریباً ۲۱۰۰ سانتی متر مربع است و برای یک نوزاد نارس ۳۲ هفته ای تقریباً ۱۳۰۰ سانتی متر مربع است (این مطابق با کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی (IEC))، لامپ فتوتراپی معمولی تا یک قسمت سوم را روشن می کند. از پوست نوزاد، برای مثال ۷۰۰ سانتیمتر مربع و ۴۳۰ سانتیمتر مربع، برای نوزاد کاملاً رشد یافته و برای نوزاد نارس به ترتیب. یک جلسه معمولی فتوتراپی با شدت کم شامل سه روز درمان مداوم برای نوزادان نارس و یک تا دو روز برای نوزادان ترم است. یک جلسه فتوتراپی کم تراکم معمولی تقریباً ۳ روز مداوم برای درمان بیماران نارس و یک تا دو روز برای نوزادان ترم طول می کشد. در برخی موارد ممکن است نوزاد نیاز به تعویض خون پیدا کند و یا اینکه یک تا دو روز شیر مادر قطع شود و از شیر خشک استفاده شود و پس از رفع بیماری دوباره تغذیه با شیر مادر از سر گرفته شود.

منتها سوال برخی از والدین این است که چگونه می توانیم زردی نوزاد را تشخیص دهیم؟ با این حال، تشخیص هیپربیلی روبینمی فیزیولوژیکی و پاتولوژیک دشوار است و این بستگی به نتایج یک مطالعه تشخیصی کامل، از جمله سایر آزمایشات خون (به عنوان مثال، گروه خونی مادر و کودک، یا با آزمایش مستقیم کومبز) دارد. زرد شدن پوست و قسمت سفیدی چشم ( صلبیه ) – زمانی که زردی شدید تر است، ممکن است رنگ قهوه ای جایگزین زردی شود. زردی در ۲۴ ساعت اول زندگی رخ می دهد و به طور کلی پاتولوژیک در نظر گرفته می شود. میزان طبیعی بیلیروبین غیر مستقیم ظرف ۲۴ ساعت اول تولد کمتر از ۵.۲ (mg/dL) است؛ اما بعضی از نوزادان دچار نوعی یرقان هستند و میزان بیلیروبین ظرف چند روز اول بعد از تولد به بیشتر از ۵ (mg/dL) میرسد. توجه داشته باشید که اگر فرزندتان شیر مادر می خورد پس باید در چند روز اول تولد خودش 8 تا 12 وعده شیر بخورد و این مقدار ضروری است و کودکانی هم که شیرخشک مصرف می کنند معمولا باید در هفته اول بعد از تولد چیزی بین 30 تا 60 میلی لیتر شیرخشک در هر 2 تا 3 ساعت مصرف کنند.

هدف درمان هیپربیلی روبینمی جلوگیری از رسیدن بیلی روبین به سطوح سمی است که می تواند باعث آسیب دائمی مغز شود. «یرقان» اصطلاح پزشکی است که به زرد شدن پوست و چشم ها می گویند. ، در چنین شرایطی انجام آزمایش زردی نوزاد در منزل، راهکار خوبی است که می تواند به داد شما برسد. آیا زردی نوزاد در خانه قابل درمان است ؟ متقابل. در گهواره های حرارتی تابشی یا انکوباتورها گنجانده شده است. این واحدها می توانند به صورت سقفی یا دیواری نصب شوند یا در گهواره های حرارتی تابشی یا جوجه کشی قرار گیرند و می توان آنها را کج کرد و ارتفاع را تنظیم کرد. علاوه بر اینها، آمار زایمان سزارین در گروه نوزادان مبتلا به زردی از مادران دیابتی و آمار زایمان طبیعی در گروه نوزادان مبتلا به زردی با علت نامشخص، بالاترین میزان را دارد. بسیاری از والدین از پزشک خود در رابطه با مدفوع سبز نوزاد سه ماهه یا علت سبز شدن مدفوع نوزاد شش ماهۀ خود سوال میکنند. Post w as g enerat᠎ed wi th the  he lp of GSA Con​te nt G᠎en​er​at᠎or DEMO .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *