بیاموزید من اجاره دستگاه زردی نوزاد خود را در 2 روز درمان کردم

در اکثر موارد زردی پس از ۲ تا ۳ هفته از بین میرود، اما در نوزادان زودرس ممکن است ۲ ماه طول بکشد. در روزهای اول اندام­های بدن نوزاد هنوز تکامل پیدا نکردهاند و احتمال دارد در انجام عملکردهای خود دچار مشکل شوند. با این حال ، کبد هنوز در حال رشد و تکامل نوزاد ممکن است به اندازه کافی بالغ نباشد تا بیلی روبین را حذف کند. اما با توجه به اینکه بسیاری از جنبه های فیزیولوژیک کبدی در زمان تولد بچه کاملا تکامل نیافته در نتیجه بیلیروبین خون تصفیه نشده و در نهایت از طریق مسیر فرعی به روده وارد می شود در نتیجه بیشتر نوزادان بین روزهای دوم تا پنجم پس از تولد ممکن است دچار افزایش میزان بیلیروبین شوند. زردی فیزیولوژیک نوزادان در سطح پوست و سفیدی چشم اتفاق می افتد و هر چه میزان زردی بیشتر باشد سطح بیشتری از بدن نوزاد تا پاها زرد رنگ می شود. احتمال بروز علائم زردی نوزاد در همه جای بدن وجود دارد، اما معمولاً از صورت شروع میشود. این بیماری در نوزادان بسیار شایع است و زمانی به وجود میآید که مقدار بیلیروبین خون آنها زیاد میشود. در این حالت ممکن است با استفاده از روش انتقال خون به نوزاد، تعداد گلبولهای قرمز سالم خون نوزاد را بالا ببرند تا به کاهش مقدار بیلیروبین کمک کند.

به کمک آزمایش کشت ادرار، میتوان انواع عفونتهای باکتریایی را در سیستم دفع ادرار نوزاد، تشخیص داد. زیرا بچه در رفت و آمد، محیط بیمارستان یا آزمایشگاه یا تخت آلوده نمونهگیری هم اذیت میشود؛ هم در خطر انواع عفونتهای پوستی، ادراری، تنفسی و گوارشی قرار میگیرد. به طور معمول نوزاد باید در روزهای سوم و هفتم پس از زایمان که سطح بیلی روبین معمولا به اوج خود میرسد، برای زردی مورد بررسی قرار گیرد. نوزادانی که در 24 ساعت اول تولد دچار زردی می شوند باید فورا سطح بیلی روبین آنها اندازه گیری شود، چه از طریق تست پوستی و یا آزمایش خون. اگر کودک زودتر از 72 ساعت پس از تولد مرخص شده است، در دو روزبعد از ترخیص برای بررسی میزان زردی، به پزشکتان مراجعه کنید. برای نمونه گیری از ادرار نوزادان، کیسههای مخصوصی وجود دارند که به محل خروج ادرار میچسبند. اما گاهی نیز در ابتدای تولد میزان زردی به قدری کم است که والدین حتی به وجود آن شک نمیکنند و علائم آن را تشخیص نمیدهند. توصیه میشود وقتی در روز دوم تولد برای چکاپ نوزاد به پزشک اطفال مراجعه میکنید تا دستورات لازم در مورد انجام آزمایشات غربالگری کودک را بگیرید و توصیههای احتمالی در مورد گریه و دلدرد نوزاد را از پزشک دریافت کنید، حتما یک بار آزمایش بیلیروبین را هم انجام دهید.

C​ontent was g ener᠎ated ​by GSA  Content Generat or D᠎emov ersi on !

علائم زردی نوزاد در بدو تولد در اکثر مواقع طبیعی بوده و جای نگرانی برای والدین ندارد. زردی پاتولوژیکی یا طولانیمدت زمانی رخ میدهد که علائم زردی نوزاد تا دو هفته پس از تولد نوزاد یا حتی بیشتر نیز باقی بماند. زردی شکن رسام ارائه کننده خدمات فتوتراپی اعم از اجاره دستگاه زردی نوزاد پیشرفته ترین دستگاه های زردی شکن را با شما ارائه می کند. پزشکان از نزدیک کودک را کنترل کرده و سطح بیلی روبین او را چک می کنند. برای تامین مایعات بدن نوزاد در چندین روز اول تولد، روزانه بین ۸ تا ۱۲ بار به او شیر بدهید. امکان دارد پزشک تغذیه با شیر خشک یا فرمولا را توصیه کند. آزمایش عفونت ادراری نوزاد را کجا انجام دهیم؟ آزمایش کشت ادرار نوزاد برای چیست؟ اگرچه که هیچ روش قطعی برای پیشگیری از زردی نوزاد وجود ندارد اما با برخی مراقبتها میتوان احتمال بروز آن را کاهش داد یا از شدیدتر شدن علائم زردی نوزاد تا حدی جلوگیری کرد. به ندرت، بیلی روبین زیاد خون می تواند یک نوزاد را در معرض آسیب مغزی قرار دهد. مورد بررسی قرار گیرد.

در مورد نمونهگیری ادرار نوزاد، بهتر است حتما از این خدمات آچاره استفاده کنید. درصورتیکه از شیر خشک برای تغذیه استفاده میکنید، باز هم هر دو سه ساعت یک بار در روز به نوزاد شیر دهید. اگر به نوزاد خود شیر نمی دهید ، برای هفته اول هر 2 تا 3 ساعت 1 تا 2 اونس شیرخشک به کودک بدهید. BiliChek وسیله ای سبک و کوچک با کاربری بسیار آسان است و همانطور که قبلا اشاره شد، برای استفاده از این نوع وسیله سنجش، به نمونه گیری خون نوزاد نیازی نمی باشد. اگر نگران هستید که کودک شما شیر خشک کم یا بیش از حد مصرف می کند یا حداقل 8 بار در 24 ساعت غذا نمی دهد ، با پزشک خود صحبت کنید. زردی در برخی نوزادان ممکن است بر اثر استفاده از شیر مادر باشد. یرقان بیماری است که در آن پوست ، سفیدی چشم و غشاهای مخاطی به دلیل سطح بالایی از بیلی روبین ، زرد رنگ می شوند. در سال های گذشته به دلیل اعمال تحریم ها از ارسال این دستگاه ها به کشور جلوگیری می شد و فقط نمونه های ساخت کشور چین که از لحاظ کیفیت و دقت در اندازهگیری پایین بودند وارد کشور می شد و در تمام بیمارستانها و مراکز درمانی دیده می شد و عدم دقت دستگاه های چینی، باعث کاهش اطمینان پزشکان و والدین به دستگاه های اندازه گیری پوستی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *