بیش از حد شلوغ؟ این نکات را برای ساده کردن درمان زردی نوزاد خود امتحان کنید

کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) یا تجمع چربی در کبد که به دلیل مصرف الکل نیست. تعداد بسیار زیادی سلول قرمز خون ( گلبول قرمز خون ) بمیرند یا در مسیر عروق غیر طبیعی شکسته شوند و یا در مسیر عبور از کبد بیمار کشته شوند. آنها می توانند در نزدیکی بدن نوزادان نگهداری شوند زیرا گرمای زیادی تولید نمی کنند. بعد از یکسالگی، نوزاد آنزیم های لازم برای هضم بیشتر مواد غذایی را در بدنش دارد و می تواند کم کم از سفره هم غذا مصرف کند. فرنی و حریره بادام جزو اولین غذاهای کمکی هستند و نوزاد به تدریج می تواند میوه و آب میوه هایی مانند آب سیب و هویج را مصرف کند. درواقع آخرین میوه هایی که در روند استفاده ازغذاهای کمکی باید به نوزاد معرفی شوند، مرکبات هستند. برای تهیه این شربت گیاهی ابتدا باید 1 قاشق غذاخوری از ترنجبین را در 1 لیوان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت 5 دقیقه درون آب جوش خیس بخورد. لازم به ذکر است، برای استفاده از شیرخشت و ترنجبین برای درمان زردی نوزادان همواره بایستی جانب احتیاط را رعایت نمود و زیر نظر پزشک یا متخصصان طب سنتی از آن استفاده شود، همچنین لازم است جهت استفاده از آن از فراوردههای مطمئن و استاندارد استفاده نمود. Da ta has ​been generated  with the he lp of ᠎GSA Co ntent  Ge​nera tor  DE MO​!

روشن طب نماینده شرکت تپکو برای خدمات اجاره دستگاه زردی نوزاد در شهرری است که با داشتن کادر آموزش دیده همراه با تیم پزشکی فوق تخصص کودک تا درمان قطعی نوزادتان، به طور ۲۴ ساعته همراه شماست. لیموشیرین از خانواده مرکبات است و به داشتن ویتامین ث زیاد شهرت دارد. با این وجود به مادران توصیه می شود که برای پیشگیری از بروز حساسیت غذایی، مرکبات را به تدریج به نوزاد معرفی کرده و مصرف مرکبات برای نوزاد را به سرعت شروع نکنند. پس قبل از اینکه لیموشیرین را به نوزاد معرفی کنید این مطلب را بخوانید تا در مورد اما و اگر های مصرف لیموشیرین و مرکبات برای نوزادان اطلاعات بیشتری داشته باشید. اطلاعات این مقاله صرفاً برای افزایش آگاهی شماست. تعویض خون درمان استاندارد برای کاهش هیپربیلی روبینمی (افزایش بیلیروبین خون) و جلوگیری از کران ایکتروس در جنین است ولی انجام آن به شرایط نوزاد و صلاحدید پزشک بستگی دارد. This conte᠎nt was w​ritten with GSA C on​tent᠎ Gener ator D​emoversion.

برخی از انواع عفونت که مرتبط با فلج مغزی درکودکان هستند شامل ویروس آبله مرغان، سرخجه، سیتومگالو ویروس و عفونت های باکتریایی ای مثل عفونت جفت یا غشای جنین و یا عفونتهای لگن می شوند. مصرف برخی از داروها مانند آمیودارون “amiodarone” و استاتینها “statins” نیز ممکن است باعث آسیب کبدی شوند. بیماری کبدی الکلی یا طیف وسیعی از آسیبهای کبدی که شامل ایجاد رسوبات چربی، التهاب و اضطراب به دلیل مصرف الکل است. دلیل این موضوع به دلیل احتمال بروز حساسیت در نوزاد است. اگر در سنین زیر یک سال مصرف شوند ممکن است با بروز علائم حساسیت همراه شوند و نشانه هایی مانند قرمزی و سوزش پوست را به همراه داشته باشند. ضمن اینکه بر روی سیستم گوارش نوزاد تأثیر گذاشته و مشکلاتی ایجاد می کند.حتی توصیه می شود که مرکباتی مانند پرتقال، لیمو شیرین، لیموترش و گریپ فروت به شکل آبمیوه هم به کودک زیر یک سال داده نشود. مرکباتی مانند پرتقال، کیوی، لیموشیرین و..

احتمال ابتلا به سرطانهایی مانند سرطان خون وجود دارد. حد خطرناك بودن زردی در نوزاد بستگی به سن، وزن، نارس یا بهموقع دنیا آمدن او دارد. این بیماریها میتوانند زمینه را برای عقبماندگی ذهنی و حرکتی نوزاد فراهم کرده و رشد طبیعی او را مختل نمایند. بنابراین باید در کنار اینکه به نوزادتان این شربت را میدهید، مدفوع و رنگ پوست او را نیز بررسی بکنید. رویکرد درمانی طب سنتی در زردی نوزادان نیز بر اساس همین منطق شکل میگیرد، همچنین زردی معمولاً در پسرها شیوع بیشتری دارد، چرا که پسرها به نسبت دخترها مزاج گرمتر و خشکتری دارند و بنابراین بیماریهای ناشی از گرمی و خشکی یعنی بیماریهای صفراوی مثل زردی در آنها بیشتر دیده میشود. به طور کلی، زردی از نظر طب سنتی ایران، حاصل افزایش صفرا در بدن است. افزایش بیلیروبین غیرکونژوگه یا بیلیروبین تام میتواند به علت آنمی همولیتیک، آنمی داسی شکل، آنمی پرنیشز (Pernicious anemia) یا در اثر واکنش به تزریق خون باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *