تا به حال در مورد بیش از حد درمان زردی نوزاد چیزی شنیده اید؟ خوب در مورد آن…

همچنین باعث شد طول درمان به طرز چشمگیری مطلوب شود. از آنجا که طول درمان با دستگاه زردی نوزاد پایین آمده و نتیجه حاصل از درمان کاملا مطلوب است، در زمانی کوتاه می توان زردی نوزاد را به راحتی برطرف کرد. درمان زردی نوزاد در منزل و اثر بخشی آن با استفاده از دستگاه فتوتراپی کاملا به اثبات رسیده است. زردی در اثر تجمع ماده شیمیایی به نام بیلی روبین در خون و بافت های کودک ایجاد می شود. زردی ایجاد شده در بدن نوزاد در اثر تخریب گلبول های قرمز خون است. محمود البارودي. جیوه قرمز در تلویزیون قدیمی قیمت. در صورتی که بیمار قادر به بلع قرص نیست میتوان قبل از تجویز، آن را خرد کرده و با مایعات یا غذا مخلوط کرد هرگز قرص خرد شده نباید بصورت خشک مصرف شود. سایر نوزادان به دلیل شدت زردی ، علت زردی ، یا سن نوزاد هنگام بروز زردی نیاز به درمان دارند. اما تشخیص چشمی قابل اعتماد نیست و بهترین راه تشخیص زردی آزمایش خون و اندازهگیری میزان بیلیروبین نوزاد است. در هنگام زردی شاهد تغییر رنگ پوست به علت افزایش بیلیروبین سرم اعم از مسقیم یا غیر مستقیم میباشیم که بهترین روش تشخیص زردی مشاهده و معاینه بالینی است. This content h​as been writt᠎en by GSA​ C onte​nt Gener at​or Demoversi on .

زردی گسترش یافته و یا شدید تر شود. محیط خانه هم از نظر دمای محیط و هم از نظر بهداشت برای نوزادان بسیار مناسب تر است. همانطور که می بینید در صورت عدم رسیدگی به موقع به درمان زردی نوزاد خطرات زیادی متوجه نوزاد می شود که در آینده روی زندگی وی بسیار تاثیرگذار است. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند که همه نوزادان تازه متولد شده، یک بار قبل از ترخیص از بیمارستان و بار دوم هنگامی که کودک بین ۳ تا ۵ روزه باشد، از نظر زردی معاینه شوند. بعد از مرخص شدن مادر و نوزاد از بیمارستان مهم است که ظرف ۷۲ ساعت بعد، برای چک آپ کامل، نوزاد به بیمارستان برده شود. این نوع از زردی قابل دفع شدن نمی باشد و می تواند در بدن نوزاد باقی بماند. ترکیب شیرخشت ، گزانگبین و ترنجبین : این ترکیب یکی از موثرترین روشهای درمان زردی نوزاد است که تا به کنون معرفی شده است. 4. نوزاد رالخت نموده وآنرا زیر نوربگذارید تانور مستقیم به پوست نوزاد بتابد.دمای بدن نوزاد را بین 36 تا 37 درجه سانتیگراد حفظ نمائید. زردي را نميتوان از روي چشم تشخيص داد.

در نور درمانی، کودک بر روی تخت ویژه ای در زیر نور طیف آبی قرار داده می شود و تنها یک پوشک و عینک محافظ خاص به چشم دارد. البته میتوانید در مکانی که نور کافی وجود دارد. با ما تماس بگیرید و به راحتی زردی نوزادتان را در منزل درمان نمایید فتوتراپی روش های مختلفی دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم فوتوتراپی سنتی که در این روش یک منبع نورِغیر فیبراپتیکی بالای سر نوزاد قرار میگیرد. جهت اجاره دستگاه درمان زردی نوزاد با ما در تماس باشید. تغذیه کودک با 8 تا 12 بار در روز در چند روز اول ، کمبود آب در بدن کودک را تضمین می کند ، که به بیلی روبین کمک می کند تا سریعتر از بدن او عبور کند.اگر به نوزاد خود شیر نمی دهید ، برای هفته اول هر 2 تا 3 ساعت 1 تا 2 اونس شیرخشک به کودک بدهید. اگر نوزادتان با شیر خشک تغذیه می شود هر ۳ ساعت در هفته اول بین ۳۰ تا ۶۰ گرم به او شیر خشک دهید. از دیگر خواص شیرخشت برای نوزادان و اطفال بالای دو سال، کاهش تب شدید است، به این منظور پنج گرم شیرخشت را در یک بطری عرق بید کاسنی حل کرده هر یک الی دو ساعت یک مرتبه نصف الی یک فنجان به کودک دهید.

زردی شدید ممکن است درمان های دیگری نیاز داشته باشد. وی در ادامه این مطلب افزود: اگر از زردی خیلی شدید جلوگیری شود از بسیاری از عوارض ناشی از این بیماری پیشگیری میشود برای این منظور اندازهگیری بیلیروبین در صورت وجود عوامل خطرزا باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و پزشكان باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند. حجامت نوزاد به این صورت انجام میشود که بر روی لبه بیرونی لاله گوش و نیز پوست پشت گوش نوزاد، خراشهای ظریفی با تیغ ایجاد میشود. بر همین اساس دکتر صابری توضیح میدهد:« گاهی ممکن است بدن نوزاد به تعویض خون اول جواب ندهد و مجبور شویم دو تا سه بار برای او تعویض خون انجام دهیم. همانطور که گفته شد سطح بیلی روبین خون نوزاد در روز ۳ تا ۷ تولد به اوج خود می رسد. این خواب آلودگی در نوزاد موجب می شود که نوزاد شما تغییر رفتار بدهد و شما می توانید از خواب آلودگی کودک خود متوجه شوید که اتفاقاتی در بدن او در حال رخ دادن است. زمانیکه نوزاد به دنیا می آید، سلول های خونی فعالیت خود را آغاز می کنند که در جریان این فعالیت ها بیلی روبین هایی آزاد می شود. این خون سالم، جایگزین سلول های قرمز آسیب دیده نوزاد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *