تواریخ درمان زردی نوزاد

برای شروع کار، نوزاد را بدون هیچ لباسی و فقط با پوشک به پشت می خوابانند و یک یا چند لامپ را بالای سر او قرار می دهند. اولین علامت زردی نوزاد، زرد شدن پوست و چشم او است. دستگاه فتوتراپی یا دستگاه زردی نوزاد انواع مختلفی دارد که نوزادان را با چشم بند در داخل این دستگاه قرار می دهند. البته لازم به ذکر است، که دستگاه فتوتراپی ثابت و یا به عبارتی فتوتراپی صنعتی، با توجه به ساختاری که دارد، نسبت به دستگاه فتوتراپی پرتابل، از قیمت بالاتری برخوردار می باشد و در این دستگاه تعداد لامپ های ماوراء بنفش بیشتر بوده و هم چنین از محفظه ای با شیشه محافظ UV تشکیل شده است، که به منظور جلوگیری از برخورد اشعه به چشم افراد می باشد و از این دستگاه به منظور کاهش سطح بیلی روبین های بالاتر استفاده می گردد. حدود 80% نوزادان که به دنیا می آیند دچار زردی می شوند، این عارضه می تواند به میزان سطح بیلی روبین ها و شدت زردی خطرناک باشد البته بستگی به سن، وزن، نارس بودن دارد. عدد نرمال بیلی روبین بسته به شرایط نوزاد مانند سن حاملگی (ترم یا نارس بودن نوزاد)،وزن هنگام تولد،سن نوزاد و … This a​rticle was w ritt en ​by GSA Con te nt Generat or​ D᠎emov ersi on .

عارضه زردی به دلایل مختلفی به وجود می آید که می توان به نارس بودن نوزاد، عدم سازگاری گروه خونی مادر و نوزاد و عوامل ژنتیکی اشاره کرد. همان طور که در مطالب قبلی اشاره کردیم، شرکت های زیادی در زمینه تجهیزات پزشکی و به خصوص در زمینه تولید دستگاه فتوتراپی فعالیت نموده اند، ولی معمولا بیشترین شرکت ها در استان تهران تاسیس شده اند و پس از این که دستگاه های فتوتراپی را، در انواع مختلف تولید نمودند، اقدام به آزمایش و بررسی عملکرد دستگاه نموده و پس از اطمینان یافتن از عملکرد دستگاه، آن را به شهر های دیگر ارسال کرده و حتی به کشورهای همسایه هم صادر خواهند کرد. معمولا زردی خفیف تا متوسط درمان خاصی نداشته و پس از 1 الی 2 هفته از بین می رود. این مهم است که والدین چند روز پس از تولد نوزادان خود را برای معاینه معاینه کنند ، زیرا میزان بیلی روبین بین 3 تا 7 روز پس از تولد به اوج خود می رسد.رنگ آمیزی زرد مشخص تأیید می کند که کودک دچار زردی می شود ، اما برای تعیین شدت زردی ممکن است آزمایش های اضافی لازم باشد.نوزادانی که در 24 ساعت اول زندگی دچار زردی می شوند باید سطح بیلی روبین بلافاصله یا از طریق تست پوستی یا آزمایش خون اندازه گیری شوند. This h as  been g enerated wi​th GSA C on​te nt G en​erator Dem ov er᠎sion.

با این حال ، کبد هنوز در حال رشد یک نوزاد ممکن است به اندازه کافی بالغ برای از بین بردن بیلی روبین نباشد.خبر خوب این است که در اکثر موارد ، زردی نوزاد به دلیل رشد کبد نوزاد و به محض شروع تغذیه کودک ، به خودی خود از بین می رود که این امر به عبور بیلی روبین از بدن کمک می کند. اجاره دستگاه فتوتراپی در کرج ، بیشتر موارد زردی طبیعی است ، اما گاهی اوقات یرقان می تواند یک وضعیت پزشکی اساسی را نشان دهد. همان طور که می دانیم کشورمان در سال های اخیر، پیشرفت چشمگیری در صنعت پزشکی کرده است و در نتیجه موفق گردیده تا دستگاه های فتوتراپی ایده آل و دقیقی را تولید نماید و با توجه به ارتقا کیفیت تولید دستگاه فتوتراپی 2019 ، کشورمان موفق شد تا گامی عظیم در جهت صادرات غیر نفتی بردارد و دانشمندان با تولید دستگاه های پیشترفته فتوتراپی موفق گردیدند تا گامی نوین در این صنعت بردارند. این دستگاه می تواند در مدت زمان کوتاهی سطح بیلی روبین را به حد نرمال برگرداند. و یکی از روش های مراقبت از نوزاد مبتلا به زردی، تهیه دستگاه فتوتراپی در منزل می باشد و از این طریق با قرار دادن نوزاد به مدت چند شبانه روز در زیر این دستگاه، موفق به تنظیم بیلی روبین خون نوزاد می گردند و اما به طور معمول مراکزی وجود دارد که چنین دستگاه هایی را به خانواده ها کرایه می دهند و از آن جایی که در یک مدت زمان مشخص امکان تقاضای چند خانواده به طور همزمان وجود دارد، بنابراین چنین مراکزی نیاز دارند، که مجهز به تعداد دستگاه های فتوتراپی زیادی باشند و برای این کار احتیاج به سرمایه زیادی خواهند داشت، در نتیجه برای رفع این مشکل می توانند به مراکز فروش دستگاه فتوتراپی مراجعه کرده، که نرخ دستگاه فتوتراپی خود را زیر قیمت بازار ارائه می کنند و یا برای خرید از حراجی دستگاه فتوتراپی استفاده نمایند.

به طور مثال شهروندان کرجی اگر در جستجوی آزمایش زردی نوزاد و اجاره دستگاه زردی در شهر کرج باشند و یا به دنبال نوزاد در کرج باشند، این امکان برایشان فراهم شده است تا از این پس با اطمینان درمان زردی نوزاد در منزل کرج را به بهترین مراکز تست زردی نوزاد کرج سپرده و زردی نوزاد در کرج با همراهی هوم سرویز تجربه کنند. بنابراین با توجه به مطالب گفته شده، بهترین روش برای خرید دستگاه فتوتراپی، مراجعه به مرکز نمایندگی دستگاه فتوتراپی می باشد و با مراجعه به مراکز نمایندگی، در قبال وقت و هزینه ای که صرف می کنیم، خدمات قابل قبولی را به ما ارائه کرده و قبل از خرید با انواع دستگاه های فتوتراپی آشنا شده و در کم ترین زمان و با بهترین قیمت می توانیم دستگاه فتوتراپی مورد نظر را تهیه کرده و خریدی با اطمینان کامل داشته باشیم. همان طور که دستگاه از تنوع بالایی برخوردار است، قیمت های متنوعی برای دستگاه در نظر می گیرند و قیمت مصوبه ای که برای هر دستگاه فتوتراپی درنظر گرفته می شود، برگرفته از نوع دستگاه فتوتراپی، برند دستگاه و سال ساخت و کشور سازنده دستگاه می باشد، ولی باید توجه داشته باشیم که، به دلیل تحولات کنونی در بازار و نوسانات قیمت ارز، قیمت های دقیقی برای دستگاه فتوتراپی نمی توان اعلام کرد و بهترین مسیر برای اطلاع از قیمت ها ، مراجعه به نمایندگی های فروش دستگاه فتوتراپی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *