توقف از دست دادن زمان و شروع اجاره دستگاه زردی نوزاد در شرق تهران

مدفوعی که کاملا نرم و به رنگ خاکی است، نشان از سلامت نوزاد دارد؛ اما باید نگران مدفوعهای قرمز یا سفید باشید. رنگ سفید مدفوع هم نگرانکننده است. وقتی مدفوع نوزاد رنگپریده یا سفید است، پزشک مقدار بیلیروبین موجود در بدن نوزاد را آزمایش میکند. بیشترین كاربرد متد Biolistic افزودن ژنهای به گیاهان استكه بتوانند در برابر قارچهاكشها و حشرات كشها مقاومت نمایند. در زایمان طبیعی، دهانه رحم معمولا حدود 10 سانتیمتر باز میشود تا نوزاد به دنیا بیاید. این آمپول یک داروی قوی است که اغلب میتواند انقباضات را در کمتر از زمان معمول شروع کند. گاهی اوقات پیش میآید که نوک پستان مادر شیرده ترک برداشته یا خونریزی میکند و نوزاد هنگام خوردن شیر، آن خون را میبلعد. رنگ مدفوع نوزاد از وضعیت جسمانی او خبر میدهد. مدفوع سفیدرنگ طبیعی نیست و خبر از مشکلات کبدی میدهد. وجود مخاط در مدفوع نوزاد هم شایع است و بهندرت خبر از بیماری میدهد.  This post h᠎as  be en cre​ated by GSA Content  Gener ator Demov er sion.

در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند، حتما نوع تغذیه مادر میتواند در زردی نوزاد تاثیر داشته باشد. بدن شما در طول بارداری به طور طبیعی اکسی توسین تولید میکند، اما این هورمون با تحریک رحم و ایجاد انقباض در رحم، نقش مهمی در روند زایمان ایفا میکند. فلج مغزی مرتبط با ژنتیک در کودکان قابل پیشگیری نیست ولی کارهایی هستند که افراد میتوانند قبل و در طول بارداری انجام دهند تا ریسک بروز این مشکلات کاهش پیدا کنند. اما مصرف میوه های زرد در دوران بارداری و شیردهی سبب زردی نوزاد نمی شود. در نوزادان بزرگتر و بزرگسالان ، کبد بیلی روبین را پردازش می کند و سپس آن را از طریق روده عبور می دهد و دفع می نماید. هدف کمک به کبد است که بهتر خود را از شر بیلی روبین اضافی خلاص کند؛ بنابراین، هرچه تعداد موارد دفع بچه بیشتر باشد، بیشتر شاهد کاهش زردی خواهید بود.

This  po​st w​as created ᠎with G SA C on​tent Generator Demover si on​!

اگر در کنار این مخاط، نوزاد بیقرار بود و رفتاری غیرمعمول داشت، او را نزد پزشک ببرید. در چند سال اخیر و با تولید و تجهیز دستگاه های فتوتراپی جدید در شیراز، امکان ادامه درمان زردی و فتوتراپی در منزل فراهم شده است. مدفوع نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند، بهطور طبیعی زرد است؛ البته رنگ مدفوع آنها به زرد تیره تمایل دارد و ممکن است رگههای کوچکی در آن دیده شود. همچنین مدفوع نوزاد ممکن است کمی رقیق یا کمی سفت باشد؛ اما مدفوع نباید بسیار آبکی یا سفت باشد. اگر کسی در ۱۴ روز اول زندگی نوزاد خود به احتمال بیماری زردی مشکوک شده است، باید به رنگ مدفوع او دقت کند. بیشتر مواقع رگههای موجود در مدفوع این نوزادان را شبیه شیرابههایی میدانند که در پنیر کاتج دیده میشود اما به رنگ زرد. از آنجایی که سطح بیلی روبین در خون نوزاد تازه متولد شده بالاتر از حد طبیعی است، رنگ زرد پوست نوزاد حتی در نور روز نیز قابل مشاهده است. غالباً این آمپول در مدت ۳۰ دقیقه انقباضات را شروع خواهد کرد.  Post was created with GSA C​ontent  Gener ator DEMO​!

7. آرد جوی نرم و الک شده را روی بدن نوزاد (به جز صورت و ناف او) بپاشید. در فتوتراپی ، کودک روی تخت مخصوص زیر نور طیف آبی قرار می گیرد در حالی که فقط پوشک و عینک محافظ مخصوص دارد. نوزادان هرقدر بزرگتر شوند، مدفوع آنها هم تغییر رنگ میدهد؛ مثلا وقتی نوزادی شروع به خوردن غذاهای جامد میکند، غذای مصرفیاش روی رنگ مدفوع او اثر میگذارد. بعد از اینکه نوزاد شروع به خوردن غذاهای جامد میکند، ممکن است گاهی اوقات به یبوست مبتلا شود. مدفوع نوزاد، قبل از اینکه او شروع به خوردن غذاهای جامد کند، معمولا بسیار نرم است. بخشی از آزمایشهای غربالگری مثل غربالگری شنوایی، قبل از ترخیص نوزاد و در بیمارستان و بقیهٔ آزمایشات مهم غربالگری با درخواست پزشک و بین روزهای سوم تا پنجم بعد از تولد انجام میشود. والدین بعد از ترخیص نوزادشان از NICU چه باید بکنند؟ بیمارستان حداکثر پس از 72 ساعت بعد از زایمان، بیشتر مادران و نوزادان را ترخیص می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *