تولد درمان زردی نوزاد

🔷 ترنجبین کاملا شیرین بوده و به هیچ شیرین کننده ای احتیاج ندارد. 🔷 شما شیرخشت را می توانید بدون ترنجبین هم استفاده کنید ولی اگر تاثیر بیشتری می خواهید، بهتر است به همراه ترنجبین باشد. اگر زردی ناشی از عفونت نباشد، ممکن است علائمی مانند کاهش وزن یا خارش پوست (خارش) را به همراه داشته باشید. برخی از نوزادان دچار مشکل زردی می شوند که علائم آن میتواند زرد شدن سفیده چشم و رنگ پوست باشد و علت ایجاد این مشکل ناتوانی نوزاد در دفع بیلی روبین اضافی بدن است . زمانیکه رنگدانه بیلی روبین در خون افزایش یابد عارضه ای به نام هایپر بیلی روبینمی یا زردی یا ایکتر ایجاد می شود. راه های درمان زردی نوزاد به این صورت است که در صورتیکه سطح زردی در حدی باشد که نیازی به اقدامات خاصی نباشد باید به طور منظم به نوزاد شیر دهید و در صورت لزوم او را برای تغذیه بیدار کنید و به هیچ عنوان از مکمل هایی نظیر آب یا آب قند استفاده نکنید، و تعداد دفعات شیر دهی را تاجای امکان افزایش دهد چراکه در این صورت تعداد دفعاتی که نوزاد پوشک خود را خیس میکند افزایش می یابد و در نتیحه بیلی رو بین اضافی، بیشتر از این طریق دفع میشود. This c ontent has been done ᠎with the ​he lp ​of GSA Con tent ​Gene᠎ra​to᠎r DEMO​!

این نوع فوتوتراپی با توجه به نوع دستگاه زمانی برای توقف دارد،در دستگاه های ارایه شده توسط ما بعد از هر ۲ ساعت، ۱ ساعت دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش شده و نوزاد برای شیردهی، در آغوش گرفتن و تعویض پوشک از دستگاه خارج می شود. ممکن است، این سوال برای شما پیش بیاید، که مدت زمان استفاده از دستگاه برای رفع زردی نوزاد چقدر است. در صورتیکه نیاز باشد برای زردی اقدام درمانی خاصی صورت بگیرد، اولین مرحله درمان آن فتوتراپی است.در صورتیکه درمان زردی با دستگاه فتوتراپی جواب ندهد ممکن است نوزاد در بیمارستان بستری شده و با تعویض خون تحت درمان قرار گیرد.که ما در ادامه این مقاله به شرح دستگاه فتوتراپی و درمان با آن میپردازیم پس با ما همراه باشید. علت اینکه نوزادان زودرس در معرض زردی هستند آن است که کبد آنها در مقایسه با نوزادان معمولی رشد کمتری داشته و در نتیجه برای کبد آنها سخت است که بیلی روبین را حذف کند که این باعث بروز زردی نوزاد می شود. همه پزشک ها معتقد هستند که زردی تا حدی قابل قبول است و اکثر نوزادان مبتلا به زردی نیازی به اقدام درمانی خاصی ندارند زیرا سطح بیلی روبین در خون آنها خیلی بالا نیست.در این موارد ، معمولاً در عرض ۱۰ تا ۱۲ روز وضعیت زردی نوزاد بهتر می شود و هیچ آسیبی به نوزاد نمی رسد.

گاهی بر اثر اختلالاتی در سطح بیلی روبین نوزاد شما خواب آلود می شود که شیردهی به آن مشکل می شود، اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده توصیه می کنیم با درآوردن لباس های نوزاد او را بیدار کرده و به آن شیر بدهید. علاوه بر این، سطح بالایی از بیلی روبین در بدن می تواند کودک را در معرض خطر ناشنوایی، فلج مغزی و یا اشکال دیگری از آسیب های مغزی قرار دهد. خواص عرق کاسنی برای ترمیم سلول های کبد بسیار مفید است و مادران علاوه بر مصرف خوراکی آن، می توانند نوزاد خود را با این عرق شست و شو دهند به این شکل که یک لیوان از عرق کاسنی را به یک لگن آب اضافه کنند و حدود 10 تا 15 دقیقه نوزاد خود را در آن شست و شو دهند و سعی شود این کار به صورت منظم تا چند روز ادامه یابد تا کمک خوبی به درمان زردی نوزاد شود. در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم زردی نوزاد خوب شده نیز باید کودک را از نظر ظاهری بررسی کنید و برای انجام آزمایش خون و بررسی های پزشکی نیز نزد پزشک ببرید.

این دو ماده شیمیایی ایزومرهای بیلیروبین هستند به این معنی که از اتمهای مشابه ساخته شدهاند اما ساختار آنها از بیلی روبین متفاوت است و کبد نوزاد این مواد را راحت تر تجزیه کرده و از بدن دفع میکند. نور باعث تغییر شکل و ساختار مولکولهای بیلی روبین می شود به طوری که می توانند از طریق ادرار و مدفوع دفع شوند. 1. درمان زردی نوزادان با کاهش سطح بیلی روبین در خون نوزاد از طریق فرآیندی به نام اکسیداسیون عکس صورت میگیرد به این صورت که اکسیداسیون نوری،اکسیژن را به بیلی روبین اضافه می کند و بنابراین بیلی روبین به راحتی در آب حل می شود.یعنی فتوتراپی باعث تغییر بیلی روبین به ترکیباتی میگردد که از طریق ادرار و مدفوع دفع میشوند. کمبود اکسیژن در ۴۸٫۹ درصد موارد و تولد زودرس در ۲۶٫۶ درصد از این نوزادان مشاهده شد. علت زردی نوزادان مربوط می شود به مشکلات کبد آنها که به درستی کار نمی کند و در نتیجه بیلی روبین به جای اینکه به صفرا منتقل شود، در خون و کبد باقی می ماند و زردی پدید می آید. زردی در نوزادان بسیار شایع است و تقریبا تمام نوزادان،میزان بالای بیلی روبین در خون را تجربه میکنند ولی فقط نیمی از آنها(۶۰% نوزادان) علایم قابل مشاهده یرقان یا زردی مانند زرد شدن پوست و سفیدی چشم و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *