خیلی هیجان‌زده. شما ممکن است نباشد انجام شد با درمان زردی نوزاد در خانه

این فاکتورها شامل عفونتها، مشکلات دستگاه کبدی و صفراوی، متابولیسم و ژنها میشود. سردیهایی که موجب رفع غلبه صفرا و کاهش حرارت کبد میشوند، شامل عرق کاسنی، آبلیموی تازه، خرفه، به ترش بعد از غذا و … هموگلوبین موجود در گلبولهای قرمز بدن ما در نهایت تبدیل به رنگدانه زردرنگی به نام بیلیروبین میشود که کبد مسئول دفع این ماده از طریق صفرا به خارج از بدن است. در صورت ضرورت می توانید این دارو را تا روزی 3-2 بار آماده و مصرف کنید.نتیجه گیری: در مورد مکانیسم اثر شیر خشت باید گفت، با توجه به اینکه این گیاه حاوی مادهای به نام مانیتول و پلی ساکاریدهای متعدد میباشد و میزان مانیتول موجود در آن حدود 60-40 درصد است و جذب خوراکی مانیتول نیز از دستگاه گوارش بسیار کم است، در نتیجه مصرف شیرخشت، باعث ایجاد اسهال شده و تعداد دفعات دفع مدفوع نوزاد افزایش مییابد، درنتیجه باعث دفع سرم بیلیروبین از طریق مدفوع میگردد. آزمایش پوستی: آزمایش پوستی با دستگاهی به نام بیلی روبینو متر از طریق پوست اندازه گیری می کند. از درمانهایی که بیشتر مورد توجه پزشکان قرار گرفته، به کارگیری روشهای طب سنتی بخصوص استفاده از گیاهان دارویی است.

᠎This da ta has been written ​by G​SA Con​te​nt Generator Dem oversion!

راهکارهای درمان زردی نوزادان در طب سنتی، معمولا مورد استفاده خانوادهها قرار میگیرد. تنها در ۱۱٫۱ درصد از این نوزادان تحت بررسی طبیعی بود. قابل ذکر است چنانچه شدت یرقان بالا باشد یا به عبارتی میزان بیلی روبین خون نوزاد عدد بالایی باشد قطعا نه تنها استفاده از طب سنتی امکان پذیر نخواهد بود بلکه ممکن است والدین با استفاده از این روش زمان را از دست داده و در نتیجه شدت بیماری بر خلاف انتظار افزایش یابد. در بعضی موارد ، ممکن است لازم باشد که شیر مادر پمپ شده را در یک بطری قرار دهید تا کودک شما مجبور به حذف از نوردرمانی نشود. تزریق داخل وریدی ایمونوگلوبولین ممکن است زردی و نیاز به انتقال خون را کاهش دهد. مخصوصا به اطفال شیرخوار به جای شربت قند، شربتی از این دو به آنها بدهید تا استخوانبندی آنها محکم شده و زود دندان در آورند. آن را داخل یک توری ریز بریزید و عصاره آن را دو یا سه نوبت در روز به کودک بدهید.

همچنین در کتب طب سنتی بر مصرف شیرخشت برای کودکان تاکید شده، به طور کلی اگر می خواهید اطفال شما رشد کامل نمایند تا میتوانید شیرخشت و ترنجبین به آنها بدهید. سیب سبز ترش؛ این میوه نیز سبب پاکسازی کبد میشود و به دفع زردی نوزاد کمک میکند. اکثر نوزادان در چند روز اول پس از تولد دچار زردی میشوند زیرا کبد نوزاد نمیتواند در چند روز اول از شر بیلی روبین خلاص شود. بد نیست بدانید که حجامت نوزاد از بهترین، سریعترین و موثرترین روشهای درمان و رفع زردی نوزادان در طب سنتی است. اگر میپرسید که از نظر طب سنتی برای زردی نوزد چه چیزی خوب است یا امکان درمان زردی نوزاد در خانه به کمک طب سنتی وجود دارد یا خیر و یا اینکه اساسا غذاهای مضر زردی نوزاد کدام ها هستند یا چه تکنیکهایی برای کنترل، درمان، رفع و از بین بردن زردی نوزاد موثر است، باید بگوییم که درمان و راههای جلوگیری از زردی نوزادان در طب سنتی طیف گستردهای دارد که غالبا safe و ایمن هستند، اما معمولا مورد پذیرش پزشکان اطفال نیستند.

بسیاری از نوزادان وقتی که به دنیا می آیند زردی دارند و در مقابل بسیاری از والدین نیز تلاش میکنند که این بیماری را خودشان در منزل درمان نمایند. یرقان یا زردی ، زرد شدن پوست ملتحمه چشم می باشد این مشکل در بین نوزادان شایع بوده و عموما والدین با آن آشنایی دارند . مقدار بیلیروبین معمولاً بین روزهای ۳ تا ۷ تولد به بالاترین مقدار خود میرسد. این روش های درمانی برای کاهش خطر عارضه نادر اما جدی زردی نوزاد تازه متولد شده به نام کرنیکتروس که می تواند باعث آسیب مغزی شود توصیه می شود. اگرچه کاهش زردی نوزادان در طب سنتی شرط و شروطهای خاص خود را دارد و همیشه موثر نیست، اما این راهکارها حتی اگر استفاده هم نشوند، حتما از جانب بزرگترها و مادربزرگها و پدربزرگها توصیه میشوند. در این میان بسیاری از مادربزرگها مصرف شیرخشت را در برطرف کردن زردی موثر میدانند و برخی از متخصصان هم این موضوع را تایید میکنند و میگویند استفاده از قطره خوراکی شیرخشت موجود در داروخانهها همراه با نور درمانی تا حد زیادی در درمان این بیماری موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *