داستان واقعی درباره درمان زردی نوزاد که کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

بنابراین زردی ممکن است به دلیل مواردی کاملاً مرتبط با بارداری مانند، هپاتیت و سنگ صفرا ایجاد شود. مورد دوم نوع پیشرفتهتری از NAFLD است. زردی بیمارگونه در اکثر نوزادان در روز اول یا دوم تولد، قابل تشخیص است. زردی یا هیپربیلی روبینمی، یک بیماری پزشکی رایج است که در نوزادان تازه متولد شده در طی دو تا چهار روز اول زندگی ایجاد می شود. روشهای درمانی هپاتومگالی یا کبد بزرگشده چیست؟ در واقع درمان با فلورسنت علمی و دقیق است چون این درمان زول موج دقیقی دارد و قدرت درمانی دارد در صورتی که لامپ های مهتابی این طول موج و خاصیت درمانی را ندارند. در پایان درمان ، مجددا به پزشک مراجعه نموده میزان زردی را توسط آزمایشگاه چک کنید تا مشخص شود زردی به اندازه کافی پایین آمده یا خیر. اما اگر بیلی روبین بیش از حد در خون وجود داشته باشد یا کبد نتواند از شر آن خلاص شود، بیلی روبین اضافی باعث زردی می شود. اما گاهی نیز ممکن است به دلیل استفاده از دستگاه زردی نوزاد نامناسب که اغلب در بیمارستان ها با آن مواجه هستیم مدت زمان فتوتراپی افزایش پیدا کند. انسداد مجرای صفراوی یا کیسه صفرا و برگشت مواد از صفرا و التهاب در کبد که اغلب از سنگ صفرا ناشی میشود.

اگر مصرف دارو به طور ناگهانی قطع شود و یا مقدار داروی مصرفی بتدریج کم نشود، وابستگی جسمی به دارو و یا علائم ناشی از قطع مصرف دارو در بیمار ایجاد می شود. در این مقاله ما قصد داریم ۱۰ میوه را معرفی کنیم که وقتی مادر در دوارن شیردهی مصرف کند، باعث رفع زردی نوزاد میشود. چگونه از زردی نوزاد جلوگیری کنیم؟ اما روی شکمش رو که فشار میدم، هنوز آثار زردی مشهوده. اما برخی دیگر برای کاهش سطح بیلی روبین نیاز به درمان دارند، که راه های درمان زردی نوزاد متفاوت هستند. درمان سریع ممکن است از عوارض پایدار و قابل توجه جلوگیری کند. متاسفانه در اکثر موارد والدین به سبب نداشتن اطلاعات کافی، همکاری لازم در انجام آزمایشهای مربوطه برای نوزاد خود را جهت تشخیص میزان زردی ندارند و همین امر در تشخیص و درمان مناسب و به موقع تاخیر و مشکلات فراوانی را به بار میآورد. در این موارد شما باید فتوتراپی با لامپ آبی رنگ و تخت مخصوص را ، روی پوست کودک انجام دهید و چشم کودک را بپوشانید و تغذیه کودک خود را هر 2 تا 3 ساعت (10 تا 12 بار در روز) با شیر مادر یا شیر خشک پیشنهادی پزشک ادامه دهید.

اگر کار شما مرتبط با مواد شیمیایی مانند حشرهکشها یا پاک کنندههای آئروسل “aerosolized” است، به طور کلی توصیههای کارفرمای خود را برای استفاده ایمن از این موارد دنبال نمایید. همچنین این احتمال وجود دارد که شما علائم دیگری مانند زردی، از دست دادن اشتها و درد معده را تجربه نمایید. در دوران بارداری بیلیروبین خون نوزاد توسط کبد مادر دفع میگردد، اما در نوزادان به دلیل این که هنوز کبد درحال کامل شدن است مدتی طول میکشد تا این عضو بدن کار خود را شروع کند و توانایی دفع بیلیروبین را پیدا کند. با شروع بلوغ کبد کودک ، زردی خفیف معمولاً خود به خود برطرف می شود. این نوع زردی معمولاً به نوزاد آسیب نمی رساند. جواب آزمایش تیروئید نوزاد چند روز طول می کشد؟ آکادمی اطفال آمریکا توصیه میکند که نوزادان در طول معاینات معمول پزشکی و حداقل هر 8 تا 12 ساعت در بیمارستان از نظر زردی معاینه شوند. این مورد در انتخاب نامناسب دستگاه زردی نوزاد خانگی نیز رخ می دهد. حدود 90٪ زنان مبتلا به هپاتیت حاد B عفونت را به نوزاد منتقل میکنند. احتمال انتقال هپاتیت مزمن B کمتر است زیرا 10-20٪ از زنان عفونت را به نوزاد منتقل میکنند. اما با توجه به این مسئله که آسیب به کبد میتواند باعث تجمع مایعات در درون شکم شما شود، این احتمال وجود دارد که متوجه شوید که معده شما بیش از حد معمول بزرگ شده و بیرون زده است. ​Article was g ener​at᠎ed  with the ᠎help  of G᠎SA᠎ Conte​nt  Generator D᠎emoversi​on᠎!

پزشک میتواند در صورت مصرف بیش از حد الکل، به شما اختار دهد. حتی چنانچه مادر شیرخشت را مصرف کند میزان زردی نوزاد به حد صفر می رسد. مصرف الکل را محدود کنید یا به طور کلی الکل ننوشید. مادر بیشتر خنکی مصرف کند و از مصرف گرمیها تا حدودی پرهیز کند. بیماری زردی نوزاد ، ارتباطی با تغذیه مادر دارد؟ آیا برای زردی ۹.۵ دستگاه لازم بود؟ آیا می توان نوزاد قبل از تولد زردی نداشته باشد؟ نوزادانی که بین 48 تا 72 ساعت بعد از تولد خود به خانه فرستاده می شوند باید در 120 ساعت بعد از تولد به بیمارستان برده شوند. در طول مدت استفاده از ترنجبین حتما باید به رنگ ادرار و مدفوع نوزاد توجه کنید. در پاسخ به این سوال که زردی نوزاد چقدر طول می کشد نیز باید بدانید که در اکثر مواقع این بیماری در عرض ۲ تا ۳ هفته از بین می رود. دخترم زردی داشت دستگاه کرایه کردیم، خوندم که بدون پوشک ضرر داره. بچه مشکل تیروئید داره؟ چشمان نوزاد هنگام انجام فوتوتراپی با یک چشم بند نفوذ ناپذیر پوشانده و محافظت می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *