درمان زردی نوزاد آزمایش: خوب یا بد؟

در اکثر اوقات زردی آسیبی به نوزاد نمی رساند و هیچ مشکلی برای نوزاد ایجاد نمی کند، اما اگر این مشکل کنترل نشود و درمان آن را انجام ندهید، خیلی مهم است که شدیدتر شود و برای نوزاد اذیت کننده باشد. پمپ های فشرده سازی DVT با ایجاد فشار متناوب باعث افزایش جریان خون در سیستم عروق وریدی شده و جریان خون را در پا و اندام بی تحرک ایجاد میکنند تا خون در اعضا لخته و ایجاد آمبولی نشود. نور ساطع شده از دستگاه فتوتراپی باعث شکستن مولکولهای بیلی روبین در خون که عامل اصلی زردی نوزادان است میشود. شرکت نی نی سالم با تجهیز به انواع دستگاه زردی ال ای دی مدرن و پیشرفته بدون نیاز به چشم بند همگام با آخرین تکنولوژی روز دنیا با فروش و اجاره دستگاه زردی نوزاد سه بعدی اتوماتیک با قابلیت تنظیم نور جهت درمان زردی نوزاد در منزل تا 21 درجه بیلی روبین در خدمت هموطنان عزیز در سراسر کشور میباشد. عمده دستگاه های زردی نوزاد خانگی میتوانند تا زردی 16 بیلی روبین را درمان نمایند اما دستگاههای فتوتراپی شرکت نی نی سالم با توجه به تجهیز به لامپهای ال ای دی عدسی دار اصل آلمان و تابش نور به صورت سه بعدی و همچنین مکانیزم تنظیم نور قادرند زردی نوزاد تا 21 بیلیروبین را در منزل درمان نمایند.

مضرات لامپهای کم مصرف محمود عابدی خرسند مدیر گروه تحقیقاتی فناوری سبز (Green Tech) در گفتگو با خبرنگار مهر، لامپهای کم مصرف را لامپهای فلوروسنتی یا مهتابی معرفی کرد و گفت: لامپهای کم مصرف همانند لامپهای فلوروسنتی لوله ای هستند که برای تولید نور سفید به میزان 5 میلیگرم “جیوه” (quicksilver) استفاده می شود. دستگاه فتوتراپی از جمله دستگاه های پرکاربرد در صنعت پزشکی می باشد و تقریبا بیشتر نوزادن در بدو تولدشان نیاز دارند، تا چند روزی از شروع زندگی شان را زیر این دستگاه سپری کنند، تا درصد بیلی روبین بالایی که در خون نوزاد موجود می باشد، به کم ترین مقدار ممکن برسد. غالباً این آزمایش تیروئید را تحت عنوان آزمایش PKU مینامند، زیرا علاوه بر آنکه یک آزمایش غربالگری برای کم کاری مادرزادی تیروئید به شمار میرود، بیماریهای فنیل کتونوری (PKU) و گالاکتوسمی را نیز پوشش میدهد. عجیب است که بر اساس این آزمایش ها تقریبا 60% نوزادان زردی داشته اند. در این رابطه می توان از خوراکی های مختلفی استفاده کرد؛ از جمله: آش یا سوپ جو؛ خیار؛ هندوانه؛ آب زرشک طبیعی؛ آب انار ملس طبیعی؛ مرکّبات؛ خرفه یا گشنیز و … بسته به شدت زردی در نوزاد شما این پزشک نوزاد شما است که تشخیصِ درمان در بیمارستان یا به عبارتی دریافت فتوتراپی در بیمارستان را می دهد یا به شما پیشنهاد میکند که فرزند خود را به منزل برده و از طریق فتوتراپی در منزل او را درمان کنید.

کارشناسان حرفه ای و خبره شرکت ضمن دریافت اطلاعات لازم از شما، بهترین و مناسبترین دستگاه فتوتراپی را به شما معرفی میکنند. همچنین در هنگام دریافت دستگاه درب منزل آموزش های لازم جهت نحوه ی کار با دستگاه را دریافت خواهید کرد. استفاده از دستگاه زردی نوزاد بسیار ساده است و والدین عزیز به راحتی با خواندن کاتالوگ و یا تماشای فیلم آموزشی به راحتی میتوانند از آن استفاده نمایند اگر چه کارشناسان شرکت همزمان با نصب دستگاه فتوتراپی توضیحات لازم را ارائه مینمایند. بستری کردن نوزاد در بیمارستانی نیز مشکلات خود را دارد که بارها در مورد آن بحث های زیادی شد و خانواده ها اصلا تمایلی به بستری کردن نوزاد در بیمارستان ندارند. اگر مدفوع نوزاد شما بیشاز حد تیره شد و رو به سیاهی رفت بهتر است هوشیار باشید. از روی ظاهر نوزاد و رنگ پوست وی کاملا مشخص خواهد شد که آیا زردی نوزاد بهبود یافته یا اینکه هنوز زردی دارد اما جهت اطمینان بیشتر میتوان 24 ساعت پس از اتمام کار با دستگاه زردی مجددا از نوزاد آزمایش گرفت. پس از پاسخ به پرسش “بیلی روبین چیست؟” بهتر است بدانید که از آزمایش Bilirubin Total برای بررسی عملکرد کبد استفاده میشود و بخشی از بررسی بالغین مبتلا به آنمیهای همولیتیک و نوزادان مبتلا به یرقان است. This ᠎da​ta w​as done by  GSA Co᠎nten t Gene rator DEMO !

ایرانیان مد با توجه به خرید مستقیم از شرکت های تولید کننده می تواند قیمت خرید دستگاه بیلی روبین متر را تضمین کند. این دستگاه دقت بسیار بالایی دارد و می تواند از روی پوست، میزان سطح بیلی روبین ها را ارزیابی کند. در اغلب موارد زردی طبیعی است اما گاهی اوقات زردی می تواند یک وضعیت اساسی را نشان دهد. چنانچه درجه زردی نوزاد در بدو تولد 5 بیلیروبین باشد نیاز به درمان با استفاده از دستگاه دارد ولی عمدتا زردی درنوزادان در چهار روز اول خود را نشان میدهد و چنانچه میزان زردی نوزاد سه یا چهار روزه بالاتر از 8 باشد باید از دستگاه زردی نوزاد استفاده نماید. بهر حال آمار نشان می دهد که آنچه در گذشته انجام می شده شاید در مواردی کارساز بوده اما ابدا باعث کمک شدن آمار مرگ و میر از این اختلال نشده. تغییر در رنگ پوست نیز از دیگر علائم زردی می باشد برای اینکه مطمئن شوید کودک شما با زردی مواجه است یا خیر انگشتتان را روی بینی و یا پیشانی نوزاد خود به آرامی فشار دهید اگر با برداشتن دست خود رنگ پوست نوزاد دوباره به رنگ زرد در بیاید یعنی نوزاد شما دچار زردی شده است. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که در زمینه زردی کودک دلبندتان مشاور اعظم و تنها کسی که حرف او باید به عنوان مرجع در نظر گرفته شود، پزشک نوزاد شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *