درمان زردی نوزاد آمار: این اعداد واقعی هستند

اجاره دستگاه فتوتراپی در قم یک روش متداول و بسیار موثر برای درمان زردی نوزاد است که از نور برای تجزیه بیلی روبین در بدن کودک شما استفاده می کند. به مهتابی هایی که جهت رفع زردی نوزادان در بیمارستان و یا منزل استفاده می شود، مهتابی زردی نوزاد و یا مهتابی فتوتراپی گفته می شود. بدین ترتیب که قبل از این که مقدار بیلی روبین به حدی برسد که بر مغز کودک اثر مخرب داشته باشد ، پزشک ، نوزاد را در بیمارستان در دستگاه فتوتراپی در معرض نور لامپ فلورسانس قرار می دهد. یکی از درمان های زردی فوتوستراپی که به نوزاد نور تابیده می شود . آزمایش خون می تواند ابتلا به زردی را تایید کرده و در آن زمان درمان را سریعا آغاز کنید. چون تا زمان تولد نوزاد جفت كار كبد را انجام میدهد و زردی را دفع میكند. در این زمان اندام های داخلی مانند کبد هنوز کامل نشده اند. زردی پوست صورت نوزاد بیانگر این است که نوزاد به زردی و یا یرقان مبتلا است اما برای تعیین شدت بیماری انجام آزمایش های بیشتری نیاز است. اجاره دستگاه زردی نوزاد را از کجا انجام دهیم ؟ حجامت نوزاد به این صورت انجام میشود که بر روی لبه بیرونی لاله گوش و نیز پوست پشت گوش نوزاد، خراشهای ظریفی با تیغ ایجاد میشود.

چطور باید نمونه ادرار نوزاد را جمع کرد؟ یکی از مشکلات رایج در بین نوزادان تازه متولد شده زردی در آن ها است که باید خیلی مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند عوارضی ایجاد کند که ماندگار باشد و تمام عمر کودک را مبتلا نماید . محلی که خون از آن خارج می شود ، باید پس از انجام آزمایش بیلی روبین تمیز نگه داشته شود و به طور منظم از نظر خونریزی بررسی شود. این کار شامل برداشت مکرر مقادیر کمی از خون و جایگزینی آن با خون اهداکننده و رقیق کردن بیلی روبین و آنتیبادیهای مادر است، این روش در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان انجام میشود. بنابراین، می توان با استفاده از شیر خشک یا شیردهی بیشتر در حین فتوتراپی افزایش تغذیه را انجام داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل و درمان زردی نوزاد تنها کافیست با مرکز کودک من ارائه کننده مدرن ترین دستگاه های فتوتراپی از طریق خطوط ارتباطی ۳۲۴۲۶۹۰۱ – ۰۲۵ و ۰۹۳۰۰۶۸۰۱۴۶ تماس بگیرید. در این شرایط معمولاً از فتوتراپی استفاده می شود. تولید نور در این روش همراه با اشعه مادون قرمز (UV) بوده و این اشعه به شدت برای چشم و پوست انسان مضر بوده و سرطان زاست.

This has been created ᠎with the help of GSA  Conte​nt G​enerator DEMO .

محمدحسین سلطانزاده در گفتوگو با فارس اظهار داشت: به زرد شدن پوست نوزادان به علت افزایش “ببلیروبین ” خون اعم از مستقیم و یا غیر مستقیم زردی میگویند. زردی در نوزادان چه زمانی رخ می دهد؟ هنگامی که زردی در بدن نوزاد به بیش از اندازه طبیعی خود برسد و درمان نشود، می تواند نوعی آسیب به مغزی وارد کند که باعث فلج مغزی آتروئید و کاهش شنوایی شود. ۲.زردی به علت خوب سیر نشدن نوزاد که در ۳ تا ۶ روزگی اتفاق می افتد و حتی گاها تا ۱۵ روزگی. این اتفاق چندان جای نگرانی ندارد و با انجام بهموقع فتوتراپی، عموما پس از یک هفته برطرف میشود. حالا اگر میزان بیلیروبین نوزاد بین 17 تا 20 باشد، این از نظر ما خطرناك است، چون احتمال رسوب در مغز وجود دارد و با رسوب بیلیروبین، نوزاد دچار عقبماندگی ذهنی میشود. وی ادامه داد: خوب تغذیه نشدن نوزاد و كاهش شدید وزن نوزاد باعث بروز زردی میشود همچنین كمبود آنزیم، ناسازگاریهای خونی، اختلالات ساختمانی گلبول قرمز، تالاسمی و ناسازگاریهایRH ، كمكاری تیروئید عفونتهای باكتریال در بروز زردی نقش دارد.

کمخونی ناشی از این پدیده ممکن است آن قدر شدید باشد که باعث مرگ جنین گردد. اگر زردی ناشی از بیماری Rh باشد (هنگامی که مادر خون منفی دارد و کودک دارای خون مثبت است)، ممکن است از ایمونوگلوبولین داخل وریدی (IVIG) استفاده شود. کودک مبتلا در ابتدای تولد طبیعی است و عقبماندگی ذهنی به تدریج پیشرفت میکند و طی چند ماه آشكار میشود. علائم زردی در نوزادان نارس شایعتر است. 1- این نوزادان بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستند. برخی از افراد بر این باورند که قرار دادن نوزاد در زیر نور مهتابی به درمان یرقان یا زردی نوزادان کمک می کند. زردی معمولا در هفته اول زندگی نوزاد در 60 درصد نوزادان رسیده و در 80 درصد از نوزادان نارس دیده میشود. استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کاربری این وسیله با آموزش پرسنل درمانی و پزشکان برای نوزاد بسیار آسان است، اظهار کرد: پس از تایید استفاده از آن در محیط زنده، در بسیاری از موارد میتوان با ارائه برنامه زمانبندی شده برای تابش نور به نوزاد این وسیله را بدون بستری شدن نوزاد در بخشهای درمانی به شرط آموزش به مادر، در منزل هم مورد استفاده قرار داد. ماست پروبیوتیک، ممکن است با تنظیم کلونی های باکتریایی در بدن کاهش سطح بیلی روبین را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *