درمان زردی نوزاد – آیا شما آماده برای یک خوب چیز هستید؟

درمان با فتوتراپی را نور درمانی نیز می­گویند که یک روش مطمئن و ایمن نیز هست و دوره درمان سریع­تری را نسبت به سایر درمان­ها برای بیماران پوستی داراست. نکته­ حائز اهمیت آن است که تعداد افرادی که به عارضه پوستی مبتلا می­شوند در جامعه بسیار است. پارامترهایی در تعیین قیمت انواع فتوتراپی تأثیرگذار است. در این مطلب قصد داریم شما را با قیمت دستگاه فتوتراپی آشنا کنیم. اگر قصد اجاره دستگاه زردی نوزاد را دارید بهتر است ابتدا شناختی از این بیماری داشته باشید و مطلب زیر را مطالعه بفرمایید . زردی موجب زرد شدن رنگ پوست میشود. رنگ زرد پوست تأیید می کند که کودک دچار زردی شده است اما برای تعیین شدت زردی ممکن است آزمایش های اضافی لازم باشد. این رنگدانه زرد رنگ در زمان تجزیه طبیعی گلبول های قرمز خون تولید می شود و کبد مسئول پردازش آن است. این روش تنها در صورتی مد نظر قرار میگیرد که نوردرمانی موثر نباشد، زیرا برای این کار لازم است نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان (ICU) تحت مراقبت قرار بگیرد. بعضی از نوزادان میبایست قبل از ترک بیمارستان تحت درمان قرار گیرند. • میبایست نوردرمانی را روی پوست نوزاد نگه دارید و هر 2 یا 3 ساعت یکبار (10 تا 12 مرتبه در روز) به نوزادتان شیر بدهید.

همه زنان باردار میبایست برای شناسایی گروه خونی و پادتنهای غیرمعمول آزمایش خون بدهند. به ندرت برای تغذیه نوزاد از سرم استفاده میشود. در طب سنتی، روش های درمانی متعددی برای برطرف شدن یا پیشگیری از زردی در نوزادان توصیه شده است که در ادامه آنها را شرح می دهیم. دستگاه زردی که به همان دستگاه فتوتراپی معروف است همانطور که از نام آن مشخص است برای معالجه زردی نوزاد به کار برده می شود. از این رو، ممکن است برای درمان زردی مناسب باشد. برای هر نوزادی که به نظر دچار زردی میشود، سطح بیلیروبین بدن او فورا اندازهگیری میشود. بعد از مراجعه کودک به پزشک، زردی او همچنان بیش از دو هفته طول کشیده و یا علائم دیگری دارد. گاهیاوقات، نوزادان مبتلا به زردی حاد دچار خستگی شدید و تغذیه بد میشوند. اگر کودک زردی شدید داشته باشد، احتمال انتقال بیلی روبین به مغز وجود دارد، که باعث انسفالوپاتی (آسیب مغز) بیلی روبینی حاد می شود. نوزادانی که خیلی زود به دنیا میآیند (نارس هستند) بیشتر در معرض ابتلا به زردی هستند تا بچههای کامل. • زردی شیرخوارگی که معمولا طی هفته اول تولد در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند ایجاد میشود، مخصوصا در نوزادانی که نگهداری خوبی از آنها نمیشود یا آمدن شیر مادر کند است.

 This was generated ᠎by G᠎SA Con tent Generat​or D᠎emoversion .

در نتیجه مادهای به نام بیلی روبین در خون ایجاد شده که موجب زردی نوزاد میشود. بیلی روبین ماده زائد زرد رنگی است که پس از خارج شدن آهن از خون، در جریان خون باقی میماند. کبد به شکستن و تجزیه این ماده کمک میکند تا بتواند از طریق مدفوع دفع شود. بیلیروبین ماده زردرنگی است که بدن در زمان جایگزین کردن گلوبولهای قرمز قدیمی، تولید میکند. این فوقتخصص اطفال در ادامه این مطلب افزود: اواخر هفته نخست تولد فاز دوم كرنیكتروس شروع میشود كه خود را با افزایش “تونیپیتر ” یعنی سفت شدن دست و پا و بروز تب و گریه با صدای ریز نشان میدهد؛ در مرحله سوم كه معمولاً پس از یك هفتگی است سفتشدن دست و پا كاهش یافته و دوباره شروع میشود كه به همین دلیل مشكلات مغزی مزمن در طفل باقی میماند. این زردی بیضرر است و معمولا در 4-2 روزگی نوزاد بدتر میشود و طی دو هفته از بین میرود و معمولا مشکلی ایجاد نمیکند. یکی از اتفاقات ناخوشایند برای مادرها و پدرها این است که بعد از تولد فرزندشان متوجه میشوند که نوزاد زردی یا یرقان دارد. زغال اخته به علت دارا بودن مقادیر زیاد فیبر در درمان یبوست بارداری مفید است.

1. نوری که از لامپ فتوتراپی فلورسنت ایجاد میشود، مقادیر زیادی از مادون قرمز و اشعه نور فرابنفش را درون خودش دارد. دستگاه فتوتراپی را از کجا تهیه کنم؟ خطر زردی حاد با حداقل 8 تا 12 مرتبه در روز شیر دادن به نوزاد ی چند روز ابتدای تولد مراقبت خوب از او کمتر میشود. اگر زردی ناشی از بیماری Rh باشد (هنگامی که مادر خون منفی دارد و کودک دارای خون مثبت است)، ممکن است از ایمونوگلوبولین داخل وریدی (IVIG) استفاده شود. درمانی که این دستگاه برای این نوع بیماری از خود نشان داده آن را به عنوان یکی از پر کاربردترین دستگاه­های درمانی در جامعه امروزی به شمار آورده است. با استفاده از آن نوع کم خونی نیز تشخیص داده خواهد شد. اما این مشکل معمولا قبل از اینکه سطح بیلیروبین به آن اندازه بالا برود که منجر به این تخریب شود، تشخیص داده میشود. علت آنرا تشخیص بدهد تا برای درمان آن اقدم لازم صورت بگیرد.. طبق این نیاز شرکت­های تولید کننده این دستگاه به فکر راهی برای اجاره دادن این دستگاه نیز افتاده اند و آن را به صورت اجاره ای به بیماران تحویل داده و هزینه اجاره را دریافت می­کنند . در حال حاضر میانگین امتیاز همیاران در درمان زردی نوزاد در منزل جنوب تهران در جنوب “4.60” توسط سایر مشتریان ارزیابی شده است و متوسط هزینه آزمایش زردی نوزاد و اجاره دستگاه زردی در جنوب در بازه قیمتی “300,000” تا “2,500,000” تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *